STARK Group åbner Grønlands største byggecenter

STARK har åbnet Grønlands største byggecenter på havnen i Nuuk. Med åbningen styrker STARK sin tilstedeværelse og position i og omkring den grønlandske hovedstad Nuuk. Samtidig er den nye forretning et vidnesbyrd om virksomhedens tro på det grønlandske marked.

Lørdag den 19. november slog STARK dørene op til sin nye forretning på havnen i den grønlandske hovedstad Nuuk. En drive-in, et bredt produktsortiment, alle byggematerialer under tag og bedre faciliteter for både kunder og medarbejdere – det er blot nogle af fordelene ved den nye og moderne forretning i Nuuk.

Kunderne kan se frem til en forretning på mere end 5.000 m2, hvor alt – også de store byggematerialer – er samlet under tag. Dermed bliver STARK Nuuk ikke kun Grønlands største byggemarked, men samler også alle produkter og byggematerialer under et tag, hvilket giver både kunder og medarbejdere langt bedre forhold året rundt.

Søren P. Olesen, CEO i STARK Group siger:

”Vi har gennem de seneste år set en stigning i investeringer og byggeprojekter i Nuuk og andre områder af Grønland. Generelt ser vi en høj aktivitet, en stigning i turismen, store byggeprojekter såsom nye lufthavne er vedtaget flere steder og efterspørgslen efter nye boliger er fortsat på et højt niveau.”

Grønlands største byggecenter giver mere plads til at have flere og forskellige varer på lager: en stor fordel for kunder i og omkring den grønlandske hovedstad, Nuuk.

”Afstandene og transporttiden er i sagens natur store i Grønland. Derfor er større lagerplads en kæmpe fordel. Kunderne vil opleve, at vi altid har et større udvalg af materialer og varer på lager, og at vi hurtigere kan skaffe varer frem til vores øvrige fem forretninger i Grønland. På den måde vil den store forretning forbedre servicen for alle vores kunder,” siger Poul Erik Nørnberg, adm. direktør i STARK Grønland

STARK har været til stede i Grønland siden 1983 og har forretninger i Nuuk, Aasiaat, Ilulissat, Qaqortoq, Sisimiut og Tasiilaq. Det nye byggecenter i Nuuk er opført af Permagreen Grønland A/S, der har mange års erfaring med at bygge i Grønland.

STARK Group er en førende B2B distributør af byggematerialer, services og rådgivning til byggebranchen i Nordeuropa med fokus på at servicere det professionelle kundesegment. STARK Group har en årlig omsætning på ca. EUR 6 mia. (ca. DKK 44,6 mia.), betjener en portefølje af ca. 275.000 kunder og samarbejder med godt 10.000 leverandører via 550 lokationer på tværs af seks lande. Med hovedkontor i Danmark, har STARK Group i alt ca. 12.500 medarbejdere i Tyskland, Østrig, Danmark, Sverige, Finland og Norge. Gruppen har mere end fordoblet sin størrelse inden for de seneste par år gennem både opkøb og organisk vækst og har i dag markedsledende positioner nationalt eller regionalt i alle sine markeder.

Om STARK Danmark

STARK er Danmarks største forhandler og distributør af byggematerialer med 84 forretninger i Danmark og Grønland. STARK tilbyder en lang række services til både entreprenører og professionelle håndværkere. Virksomheden beskæftiger over 2.500 medarbejdere og er en del af STARK Group, der med ca. 12.500 medarbejdere i Norden og Tyskland og en omsætning på ca. 45 mia. DKK er en førende leverandør af byggematerialer i Nordeuropa.