STARK går live på Facebook for at få fat i håndværkerne
Håndværkere er et travlt folkefærd, så der skal noget ekstra til for at få deres opmærksomhed efter fyraften. Derfor forsøgte STARK sig med at møde håndværkerne der, hvor mange slapper af efter en hård arbejdsdag - på sofaen og med mobilen i hånden. En helt perfekt lokation til at følge med i STARKs liveudsendelse på Facebook om klimakrav i byggeriet.
På en times tid gennemgik Kent Fonseca, national projektleder inden for bæredygtighed og trælastdirektør Jakob Glintborg fra STARK Aalborg, de vigtigste pointer i de nye klimakrav. Imens kunne seerne kommentere, stille spørgsmål og sende likes afsted til teamet.
Digital dialog med kunderne
Liveudsendelsen på Facebook er en måde at komme ud til kunderne på, hvor og når de har tid, fortæller Maria Taasti, Social Media Manager hos STARK.
- Vi ved, at kunderne har travlt, og derfor var det en mulighed for at nå ud til dem, hvor og når de havde tid. Live nu og her. Klimakravene får stor betydning for vores kunders hverdag, men det kan være svært og måske lidt tør viden at sætte sig ind i. Her kunne live-formatet også hjælpe med at bringe det ned i øjenhøjde. Desuden ville vi gerne teste nogle formater af, hvor vi kunne få en digital dialog med vores kunder, fordi mange af vores kunder har mobilen lige ved hånden i det daglige, siger hun.
Maria Taasti nævner også, at halvdelen af dem, der så med, ikke følger STARK på Facebook i forvejen. Så liveudsendelsen om klimakravene var med til at nå endnu flere håndværkere, som STARK ikke normalt når ud til på Facebook.
Seerne blev ved skærmen
Bureauet Let’s Go Live stod for det tekniske set-up omkring udsendelsen. Bureauet har stor erfaring med at sende live på sociale medier, især i forhold til formatet Live Shopping, hvor virksomheder præsenterer og demonstrerer deres produkter. Men det var nyt for Let’s Go Live at teste live-formatet af på så videnstungt et emne som klimakrav i byggeriet.
- Vi vidste ikke helt, hvad vi kunne forvente med et format med fokus på det, vi kan kalde ’informativ branding’. Men jeg blev virkelig overrasket og imponeret over, hvor lang tid vi kunne få seerne til at blive ved skærmen. Hver seer så i gennemsnit 56 minutter ud af de 59 minutter, som udsendelsen varede. Vi oplever meget sjældent, at vi kan få seerne til at blive så længe, siger Benjamin L. Henriksen, Partner & Liveshopping Specialist hos Let’s Go Live.
Autentisk og nede på jorden
Han peger på flere ting, der gjorde, at STARKs liveudsendelse blev en succes.
- For det første var det autentisk, upoleret og helt nede på jorden. For det andet skinnede fagligheden tydeligt igennem, og seerne fik professionelle ekspertsvar retur på deres spørgsmål. Det fungerede også godt med værtsteamet, hvor Kent Fonseca var den dygtige formidler og ekspert, mens Jakob Glintborg indtog forbrugerrollen og var tovholder, siger han og tilføjer:
- En virksomhed som vores kan godt være hurtige til at afvise en opgave som den her, fordi det er svært at måle på, om det har været en succes. Normalt vil det jo handle om salg eller tilmelding til nyhedsbrev eksempelvis. Men det var tydeligt, at liveudsendelsen skabte værdi for dem, der så med, så med dette samarbejde med STARK har vi lært, at vi fremadrettet også kan skabe værdi med mere anderledes cases, siger han.
Maria Taasti ser også STARKs første liveudsendelse som en succes og fortæller, der er planer om at udforske Facebook Live-mulighederne endnu mere i fremtiden.
Du kan se hele liveudsendelsen om de nye klimakrav på STARKs Facebook-side her.
Nøgleord
Kontakter
Jens VellingKommunikationschefSTARK Denmark
Tlf:28409998jevel@stark.dkBilleder
Information om STARK Danmark
Om STARK
STARK er Danmarks største forhandler og distributør af byggematerialer med 84 forretninger i Danmark og Grønland. STARK tilbyder en lang række services til både entreprenører og professionelle håndværkere. Virksomheden beskæftiger over 2.500 medarbejdere og er en del af STARK Group, der med ca. 12.500 medarbejdere i Norden og Tyskland og en omsætning på ca. 45 mia. DKK er en førende leverandør af byggematerialer i Nordeuropa.
Følg pressemeddelelser fra STARK Danmark
Skriv dig op her, og modtag pressemeddelelser på e-mail. Indtast din e-mail, klik på abonner, og følg instruktionerne i den udsendte e-mail.
Flere pressemeddelelser fra STARK Danmark
Ny trælastdirektør på posten i STARK Ringsted16.4.2024 07:00:00 CEST | Pressemeddelelse
Daniel Juul Madsen er ny trælastdirektør i STARK Ringsted. Han kommer fra en stilling som trælastdirektør i STARK Brøndby.
STARK klar med nybygget drive-in-hal i Ringsted20.3.2024 07:33:55 CET | Pressemeddelelse
Et stadigt stigende aktivitetsniveau blandt andet omkring udlejning har givet STARK i Ringsted behov for mere plads. Forretningen udvider derfor nu med en ny drive-in-hal på 1300 kvadratmeter, mens andre dele af forretningen også har fået et løft.
Tidskrævende dokumentation og manglende viden spænder ben for grønnere byggeri19.3.2024 07:00:00 CET | Pressemeddelelse
Det er tidskrævende at bygge bæredygtigt. Sådan lyder det fra over halvdelen af byggecenterkæden STARKs professionelle kunder i ny undersøgelse. Undersøgelsen viser også, at flertallet af kunderne ikke føler, at de har tilstrækkelig viden om miljøvenlige materialer.
STARK udvider forretningen i Rønne med over 4000 kvadratmeter6.3.2024 08:00:00 CET | Pressemeddelelse
Efter knap tre år er STARKs forretning i Rønne vokset ud af sine rammer. Derfor udvider STARK nu forretningen med ny drive-in-hal og større udeareal.
STARK sammenlægger Svendborg-forretninger29.2.2024 14:00:00 CET | Pressemeddelelse
Byggecenterkæden STARK samler sine aktiviteter i Svendborg, hvor forretningen på Odensevej fremover skal udgøre virksomhedens centrum i det sydfynske. Beslutningen er truffet for at sikre den bedst mulige kundeoplevelse.
I vores nyhedsrum kan du læse alle vores pressemeddelelser, tilgå materiale i form af billeder og dokumenter samt finde vores kontaktoplysninger.
Besøg vores nyhedsrum