STARK forlænger DBU-sponsorat og kommer på landsholdstrøjen

Byggecenterkæden STARK forlænger sit sponsorat af herrelandsholdet og vil fremover også have sit navn på spillertøjet. STARK ser et værdifællesskab med landsholdet og er inspireret af det inkluderende fællesskab, som fodbold kan være med til at skabe. Aftalen er tre-årig og løber til og med 2025.

STARK forlænger og udvider partnerskabet med DBU. Byggecenterkæden har siden 2019 været hovedsponsor for herrelandsholdet i fodbold. Nu forlænger parterne samarbejdet med en tre-årig aftale til og med 2025, der også betyder, at STARK fremover får sit navn på spillertrøjerne.

”Som landsholdet repræsenterer STARK godt håndværk og vi deler værdier som passion, stolthed, fællesskab, holdånd og det at arbejde hårdt for andre og hinanden. Derfor har vi været meget glade for det samarbejde, som vi har haft med DBU siden 2019 og glæder os til at udvide det med et trøjesponsorat,” siger adm. direktør i STARK Britta Korre Stenholt.

STARK er ikke bare begejstret for de flotte sportslige resultater, men også inspireret af den moderne ledelsesfilosofi landstræner Kasper Hjulmand bruger i sit arbejde.

”Under EM så vi tydeligt, at landsholdet også handler om at skabe et fællesskab, hvor man passer på hinanden og giver plads til positive menneskelige værdier som sårbarhed og empati. Det er med til at give os et stærkt værdifællesskab med herrelandsholdet, da vi i STARK arbejder for at skabe en mere inkluderende arbejdsplads med større diversitet i en mandsdomineret branche,” uddyber Britta Korre Stenholt.

Stolthed og begejstring

Partnerskabet med DBU og fodboldlandsholdet har skabt stor værdi for STARK. Både blandt virksomhedens kunder og medarbejdere.

”Herrelandsholdet i fodbold er et flagskib i den danske sportsverden, og vores partnerskab har virkelig skabt begejstring hos vores kunder og stolthed blandt vores medarbejdere. Relationer er helt afgørende i vores branche, og med sponsoratet har vi både skabt nye forbindelser og styrket eksisterende relationer til vores kunder, som vi har kunnet give nogle fantastiske oplevelser i forbindelse med landskampe,” forklarer marketingchef i STARK Mads Aagaard Jensen.

Afgiver pladsen under VM i Qatar

Selv om STARK glæder sig til at få sit navn på spillertøjet, afgiver virksomheden frivilligt pladsen under det kommende VM i Qatar.

”STARK støtter DBU’s arbejde for mere åbenhed og bedre beslutninger i fodboldens verden. Vi er også enige med DBU, flere andre europæiske fodboldforbund og Amnesty International i, at Qatar skal overholde menneskerettighederne og tilbyde ordentlige forhold for alle arbejdere. Derfor overlader vi pladsen på spillertøjet under VM i Qatar til et godt formål,” siger kommunikationschef i STARK Danmark Jens Velling.

STARK vil ikke have kommercielle aktiviteter i Qatar og kommer heller ikke til at sende kunder eller medarbejdere til Qatar for at se fodboldkampe under VM.

STARK er Danmarks største forhandler og distributør af byggematerialer med 83 forretninger i Danmark og Grønland. STARK tilbyder en lang række services til både entreprenører og professionelle håndværkere. Virksomheden beskæftiger over 2.500 medarbejdere og er en del af STARK Group, der med ca. 11.700 medarbejdere i Norden og Tyskland og en omsætning på ca. 37 mia. DKK er en førende leverandør af byggematerialer i Nordeuropa.