Stærk stemme fra syd valgt ind i Boligkontoret Danmarks bestyrelse

Lene Rørholt brænder for den almene boform, fællesskabet og udviklingen af det sydlige Danmark. Hun er netop valgt ind i bestyrelsen i Boligkontoret Danmark, der er administrationsselskab for mere end 60 almene boligselskaber landet over.
Lene Rørholt er formand for Sakskøbing Boligselskab og bestyrelsesmedlem i Boligkontoret Danmark.

”Det almene spiller en kæmpe rolle i samfundet, og jeg vil arbejde for, at der fortsat bliver sat positivt fokus på den løftestang, det almene er som helhed og i lokalmiljøerne i Danmark, blandt andet når det gælder sociale indsatser,” siger Lene Rørholt, der foruden nyt bestyrelsesmedlem i Boligkontoret Danmark også er formand for Sakskøbing Boligselskab.

”Jeg glæder mig til at træde ind i bestyrelsen og få gang i dialogen og erfaringsudvekslingen med de øvrige bestyrelsesmedlemmer. Det gælder både de helt nære emner, men også store emner som den grønne omstilling, den aktuelle energikrise og det byggestop, vi oplever lige nu,” lyder det fra det nyvalgte bestyrelsesmedlem.

Samtidig er det vigtigt med en bred geografisk repræsentation i Boligkontoret Danmarks bestyrelse, mener Lene Rørholt.

Brænder for at styrke Syddanmark

Lene Rørholt er valgt ind Boligkontoret Danmarks bestyrelse, efter Jonna Lund Hansen, der repræsenterede Nakskov Almene Boligselskab, er udtrådt efter seks år som bestyrelsesmedlem.

”Det er vigtigt med en stemme, der fortsat kan repræsentere vores område i Boligkontoret Danmarks bestyrelse,” siger Lene Rørholt, der i høj grad er drevet af at styrke udviklingen i Nakskov, Sakskøbing og Femern Bælt-regionen og også er engageret i arbejdet med at udvikle Sakskøbing og gøre byen mere attraktiv gennem Guldborgsund Kommune.

”Jeg vil kæmpe sagen for beboere i syd og være med til at styrke udviklingen af området. Det er der brug for, og jeg har en kæmpe virkelyst og ser frem til samarbejdet med de øvrige bestyrelsesmedlemmer i Boligkontoret Danmark,” siger Lene Rørholt.