Spotify og Tinder afslører de største kærlighedssange op til Valentinsdag

Valentinsdag nærmer sig og i den anledning er Spotify og Tinder gået sammen og har fundet frem til nogle sjove data, der viser, hvordan musik bringer folk sammen. Når alt kommer til alt, kan man lære meget om en person baseret på, hvad de lytter til.

Musik kan skabe en dyb og personlig forbindelse, derfor deler Tinder og Spotify nogle af de trends, de ser fra deres brugere - lige i tid til Valentinsdag. Tinder har erfaret, at sange på tinderprofilen forøger chancen for højre-swipes og matches. Derfor er et godt dating-råd fra dem at tilføje en sang til sin profil, for at starte samtalen på en virtuel Valentinsdate.

For at folk klar til at swipe for kærlighed, har Spotify og Tinder fundet nogle af de mest populære kærlighedssange lige nu.

Hvis man denne Valentinsdag ikke er i humør til at swipe på Tinder, men derimod sidder med et knust hjerte, så har Spotify også den perfekte playliste til en. Olivia Rodrigo, der står bag megahittet “drivers license”, der for nylig slog rekorden for flest afspilninger på én dag på Spotify med mere end 320 millioner afspilninger og blev tilføjet til næsten 40.000 playlister om hjertesorger og breakups lavet af Spotify-brugere, har nemlig indgået et samarbejde med Spotify på playlisten ”Broken Hearts – Sad Girls Songs”. En playliste fyldt med alle Olivias yndlingssange til når man har et knust hjerte. Det er en take over på Spotifys Broken Heart playliste, hvor hver en sang er håndplukket af Olivia selv.

Top 10 Tinder numre i Danmark (mest populære sange på Tinder profiler)

1. Good Days - SZA
  2. Drivers License - Olivia Rodrigo
  3. Blinding Lights - The Weeknd
  4. Save Your Tears - The Weeknd
  5. Whoopty - CJ
  6. WITHOUT YOU - The Kid LAROI
  7. Mood - 24kGoldn, iann dior
  8. 34 + 35 - Ariana Grande
  9. What You Know Bout Love - Pop Smoke
  10. Positions - Ariana Grande

Top 10 mest tilføjede kærlighedssange til Valentinsdagsplaylister de seneste 90 dage i Danmark

1. Drivers License - Olivia Rodrigo
  2. WITHOUT YOU - The Kid LAROI
  3. Say You Won’t Let Go - James Arthur
  4. Anyone - Justin Bieber
  5. Someone You Loved - Lewis Capaldi
  6. Just the Way You Are - Bruno Mars
  7. You Broke Me First - Tate McRae
  8. All Of Me - John Legend
  9. You & I - One Direction
  10.  Lonely - Justin Bieber, Benny Blanco

Tjek også Spotifys Romance hub ud samt Tinders Valentine’s Day playlist på Spotify her og assets her. Flere filer kan findes her, herunder coveret til playlisten og billeder i høj opløsning af Olivia.

SPOTIFY ANNONCERER PODCASTSAMARBEJDE MED AVA DuVERNAYS ARRAY TIL FORTÆLLINGER MED OG UDEN MANUSKRIPT22.1.2021 15:45:44 CETPressemeddelelse

København, (January 22, 2020) – Spotify annoncerede i dag et flerårigt samarbejde med den prisvindende filmskaber Ava DuVernay (Selma, 13th, Queen Sugar). Sammen vil Spotify og DuVernay producere eksklusive podcasts om fortællinger med og uden manuskript gennem ARRAY. ARRAY er DuVernays multi-platform kunst og social impact kollektiv, der er dedikeret til narrativ forandring Under det eksklusive samarbejde, vil ARRAY tilslutte sig Spotify og deres globale rækkevidde - som for nylig passerede 144 million Premium abonnenter og mere end 320 millioner månedlige aktive brugere verden rundt - for at styrke forskellige stemmer og perspektiver gennem podcasts. “Med anerkendelsen af den ubestridelige styrke i stemmer og lyd, er jeg glad for at udvide ARRAY’s fortællinger til podcats,” fortalte DuVernay. “Muligheden for at arbejde med Lydia Polgreen og hendes passionerede team, tiltræk os til ideen om Spotify som et hjem for lydfortællinger, og vi kunne ikke glæde os mere til at begynde denne kr

Spotify Kids introducerer deling af playlister11.1.2021 15:45:56 CETPressemeddelelse

Siden Spotify introducerede Spotify Kids, har de været opsat på at skabe den bedste platform for børn og deres forældre. De har lyttet til forældres oplevelser med appen, og taget deres feedback til sig, for at skabe en app, der er tilpasset brugerens behov. Hvad savner forældre så til Spotify Kids appen? Mere indflydelse på hvad deres børn lytter til gennem muligheden for at dele det musik, som de selv elsker med deres børn - fra musik fra deres egen barndom til de playlister, der spilles, når der skal danses løs i stuen. Fra i dag er alt det muligt med Shared Playlists på Spotify Kids. Shared Playlists er en ny pin-beskyttet funktion, der giver forældre mulighed for at udvide deres børns lytteoplevelse ved at skabe, vurdere og dele børnevenlige playlister. Med den nye funktion i appen kan forældre dele playlister, de har lavet fra deres Spotify konto direkte til deres børns Spotify Kids konto. Forældre har ofte deres eget syn på hvilket indhold, der er passende til deres børn. Playli