Spotify

Spotify lancerer Ad Studio i Danmark

Del
Med selvbetjeningsværktøjet, Spotify Ad Studio, kan annoncører nemt og hurtigt selv oprette annoncer på Spotify. Ad Studio lanceres nu i Danmark, Sverige, Norge og Finland.

Med Ad Studio hjælper Spotify brands og virksomheder med at nå ud til deres publikum, mens de lytter til musik, ved at oprette tilpassede audio-annoncer på få minutter. 

Gennem Spotify kan annoncører nå ud til engagerede lyttere. Ifølge en undersøgelse fra NEPA, er Spotifys lyttere mere bevidste om, hvad de lytter til på Spotify, end hvad de lytter til i radioen (kilde: NEPA audio research Spring 2019). 

Teknologivirksomheden Wolt ser fordelene ved at annoncere på Spotify

Spotify Ad Studio har været tilgængelig i en beta-version i blandt andet Finland. En af annoncørerene, der har testet annonceringsværktøjet, er den Helsinki-baserede virksomhed Wolt, der har brugt Spotify Ad Studio til at nå ud med sin madleveringsplatform til potentielle kunder. 

Anh Nguyen, Vice President for Performance Marketing hos Wolt: “Spotify Ad Studio har været et effektivt værktøj til at køre vores brand awareness-kampagner. Værktøjet er let at bruge, og det er hurtigt at sætte kampagner op. Vi har også fuld kontrol over målgrupper og annoncemateriale.”

Patrik Kleiner, Spotify Advertising: “Fordelen med Spotify Ad Studio er, at det er nemt at komme i gang med sin kampagne i alle faser, lige fra valg af målgrupper, behovet for rækkevidde og frekvens, til produktionen af annoncen og den efterfølgende opfølgning i realtid. Da vi både tilbyder lyd- og videoannoncer, kan et brand eller en virksomhed nå ud med dets budskab, mens lytteren har sine høretelefoner på, eller med video, når brugeren scroller igennem en ny playliste. Annoncering på Spotify handler om at nå ud til præcis de målgrupper, som en afsender ønsker at kommunikere til, i et miljø der er karakteriserer ved at have et højt engagement.” 

Undersøgelsen “Nielsen Brand Effect on Spotify, March 2021” viser, at kampagner der kombinerer lyd og video har 90% større effekt (ad recall) og giver 2,2x højere brandbevidsthed (brand awareness) sammenlignet med en kampagne, der kun benytter audio-annoncer. 

Sådan fungerer Spotify Ad Studio

  1. Opret en annonce: Vælg dit eget indhold, eller opret en ny annonce ved hjælp af baggrundsmusik og professionelle stemmeskuespillere. 
  2. Vælg målgruppe: Brug Ad Studios segmenteringsløsning til at målrette din annonce baseret på parametre som lytteadfærd, geografisk placering og alder. 
  3. Opfølgning i realtid: Få adgang til data i realtid, der viser, hvem der har hørt din annonce, og hvordan den præsterer. Juster annoncen efter ønske. 

Materiale til redaktionen: 

Annoncørens brugergrænseflade til Spotify Ad Studio: link.

Spotify Ad Studio grafik: link.

Nøgleord

Information om Spotify

Spotify
Spotify
Regeringsgatan 19
111 53 Stockholm

https://www.spotify.com/dk/

Spotify har siden lancering i Sverige i 2008 transformeret måden, vi lytter til musik. Opdag ny musik, byg playlister til din hverdag og del over 50 mio. musiknumre gratis, eller opgrader til Spotify Premium for at få adgang til eksklusive funktioner som offline-mode, forbedret lydkvalitet og en annoncefri afspiller.

I dag er Spotify den mest populære globale streaming-abonnementstjeneste med 345 mio. brugere, inklusiv 155 mio. Premium abonnenter, på tværs af 178 markeder. Vi er i dag den største drivkraft for indtægter til musikbranchen.

Følg pressemeddelelser fra Spotify

Skriv dig op her, og modtag pressemeddelelser på e-mail. Indtast din e-mail, klik på abonner, og følg instruktionerne i den udsendte e-mail.

Flere pressemeddelelser fra Spotify

Europas musikfans glædes over tilbagevendingen af Eurovision 202120.5.2021 14:02:45 CEST | Pressemeddelelse

Årets Eurovision bliver afholdt i Rotterdam, som også skulle have afholdt det europæiske musikkonkurrence i 2020, inden det blev aflyst på baggrund af COVID-19 pandemien. Nu vender konkurrencen tilbage og tillader 3.500 heldige fans at danse med til årets konkurrerende sange live fra Rotterdam på lørdag d. 22. Maj 2021. Forud for finalen viser data fra Spotify, at fans rundt om i verden glæder sig over, at Eurovision er tilbage ved at streame året sange op til finalen og støtte det musikalske extravaganza, ved at afspille deres yndlingssange fra tidligere år. Spotify har tilsluttet sig festen ved at udgive den officielle Eurovision 2021 playliste, som danskerne elsker og har lyttet grundigt til siden marts. Sidste år var det særligt Island, der med deres sang Think About Thingsaf Daði Freyr Péturss der tog verden med storm. På Spotify var det den mest afspillede sang - både globalt, men også i Danmark. I år ser det dog anderledes ud, hvor den danske sang “Øve Os På Hinanden” af Fyr og

Must See: Spotify præsenterer dine favorit musikere i nye virtuelle koncerter19.5.2021 15:07:39 CEST | Pressemeddelelse

Spotify arbejder altid på at finde nye måder at forbinde kunstnere og fans gennem musikoplevelser - om det er ved at præsentere fans for deres yndlingskunstneres nyeste sange på Release Radar playlisten eller ved at fans deler Canvas videoer på de sociale medier. Særligt det seneste år, har Spotify fået øjnene op for vigtigheden af at pleje den forbindelse, der er mellem fans og kunstnere. Så i dag deler de deres seneste satsning: en virtuel koncertoplevelse. Spotify ved, at fans af artister går op i at støtte og opleve kunstneres musik ved koncerter. Og selvom verden så småt begynder at åbne op, er det ikke alle, der endnu er trygge ved at deltage i større arrangementer. Spotifys koncerter vil give alle mulighed for at støtte deres yndlingskunstnere og få koncertoplevelser i høj kvalitet, som vi alle efterhånden trænger til. Den næste måned vil der være mulighed for at købe billetter til intime koncerter i samarbejde med produceren Driift. Spotify vil integrere koncerterne i den samle

Opfanger dine planter gode vibrationer? Data fra Spotify viser, at plantemusik bliver mere og mere populært19.5.2021 13:00:00 CEST | Pressemeddelelse

Mere tid derhjemme betyder også en stigning i hygge og positiv atmosfære i indretningen. Hvilken bedre måde at skabe hyggelige rum end med planter? Planter er blevet en ægte passion for flere - og hvis du føler, at du har fået et tættere forhold til dine planter det seneste år, så er du ikke alene. Faktisk er det en verdensomspændende trend, hvor mere tid hjemme har givet en opblomstring af planter som hyggeprojekt og hobby. Siden 1970’erne har det været en populær teori, at særlige vibrationer af lyd kan stimulere planters vækst. Dette virker til at være en teori, som planteelskere stadig benytter sig af. I en undersøgelse fra Spotify svarer hele 6% af de adspurgte danskere, at de taler til deres planter. Måske giver de rette vibrationer flottere planter? I hvert fald har Spotify nu gjort det nemt for de planteelskende brugere at skabe det helt rette miljø til deres planter med playlisten Music for Plants. Passion for planteplaylister Selvom det for nogle kan virke en smule over-entus

Spotify og Tinder afslører de største kærlighedssange op til Valentinsdag12.2.2021 10:34:42 CET | Pressemeddelelse

Valentinsdag nærmer sig og i den anledning er Spotify og Tinder gået sammen og har fundet frem til nogle sjove data, der viser, hvordan musik bringer folk sammen. Når alt kommer til alt, kan man lære meget om en person baseret på, hvad de lytter til. Musik kan skabe en dyb og personlig forbindelse, derfor deler Tinder og Spotify nogle af de trends, de ser fra deres brugere - lige i tid til Valentinsdag. Tinder har erfaret, at sange på tinderprofilen forøger chancen for højre-swipes og matches. Derfor er et godt dating-råd fra dem at tilføje en sang til sin profil, for at starte samtalen på en virtuel Valentinsdate. For at folk klar til at swipe for kærlighed, har Spotify og Tinder fundet nogle af de mest populære kærlighedssange lige nu. Hvis man denne Valentinsdag ikke er i humør til at swipe på Tinder, men derimod sidder med et knust hjerte, så har Spotify også den perfekte playliste til en. Olivia Rodrigo, der står bag megahittet “drivers license”, der for nylig slog rekorden for fl

SPOTIFY ANNONCERER PODCASTSAMARBEJDE MED AVA DuVERNAYS ARRAY TIL FORTÆLLINGER MED OG UDEN MANUSKRIPT22.1.2021 15:45:44 CET | Pressemeddelelse

København, (January 22, 2020) – Spotify annoncerede i dag et flerårigt samarbejde med den prisvindende filmskaber Ava DuVernay (Selma, 13th, Queen Sugar). Sammen vil Spotify og DuVernay producere eksklusive podcasts om fortællinger med og uden manuskript gennem ARRAY. ARRAY er DuVernays multi-platform kunst og social impact kollektiv, der er dedikeret til narrativ forandring Under det eksklusive samarbejde, vil ARRAY tilslutte sig Spotify og deres globale rækkevidde - som for nylig passerede 144 million Premium abonnenter og mere end 320 millioner månedlige aktive brugere verden rundt - for at styrke forskellige stemmer og perspektiver gennem podcasts. “Med anerkendelsen af den ubestridelige styrke i stemmer og lyd, er jeg glad for at udvide ARRAY’s fortællinger til podcats,” fortalte DuVernay. “Muligheden for at arbejde med Lydia Polgreen og hendes passionerede team, tiltræk os til ideen om Spotify som et hjem for lydfortællinger, og vi kunne ikke glæde os mere til at begynde denne kr

I vores nyhedsrum kan du læse alle vores pressemeddelelser, tilgå materiale i form af billeder og dokumenter samt finde vores kontaktoplysninger.

Besøg vores nyhedsrum
HiddenA line styled icon from Orion Icon Library.Eye