Spotify

Spotify lancerer Soundtrack Your Workout - en personlig interaktiv playliste til din træning

Del

Nu kan du skræddersyet din playliste til ugens træning ud fra din type af træning, længde af træning, hvem du træner med, intensitet og dit træningshumør.

Med et anderledes forår, har vi fundet på nye kreative måder at forblive aktive. Alt fra stuegulvet til naturen er blevet taget i brug for at holde formen. Og i den forbindelse kigger folk efter nye måder at opdatere sine træningsliste for at forblive motiverede.

Den bedste træning går hånd i hånd med en god playliste. Derfor har Spotify lavet værktøjet Soundtrack Your Workout, som er en interaktiv liste som vil generere nye, friske personlige playlister til din træning. Ved at besvare et par simple spørgsmål (eksempelvis type af træning, længde af træning, hvem man træner med, intensitet og træningshumør), vil Spotify skræddersy en personlig playliste, der passer til næsten enhver træning. Hvis man både har behov for musik og podcast til sin træning, kan man endda vælge en mix media playliste.

Spotify har også kigget på, hvordan brugerne lytter til træningsmusik og podcasts og har fundet ud af, at 53% af dem, der streamede i sidste måned, er mellem 18-29 år. Og hvilken sang træner lyttede til? Det mest populære workout-track i Danmark er”Some Say - Felix Jaehn Remix” af Felix Jaehn, Nea. Men ser man nærmere på podcast er kvinderne mest til podcast-serien”Slut med forbudt”, hvor mændene derimod er til podcasten ”Træningstimen”.

“Træningsmusik har altid været et stort fokus for lyttere på Spotify i hele verden. Nu finder brugerne nye kreative måder at være aktive og sunde på, derfor bliver der lyttet til træningsmusik mere end nogensinde før.” siger Spotifys Trends Ekspert, Shanon Cook. “Lyttere rundt om i verden har oprettet mere end en million træningsplaylister de seneste to måneder, og for dem, der kunne bruge noget inspiration, håber vi at vi kan hjælpe ved at tilbyde nye, personlige playlister, der kan give motivationen og humøret et løft.”

Her er nogle af de tendenser der ses i Danmark

Top 3 træningshits den seneste måned:

  1. ”Some Say - Felix Jaehn Remix” af Felix Jaehn, Nea
  2. Roses Remix” by SAINt JHN and Imanbek
  3. “Blinding Lights” af The Weeknd

Top 3 træningspodcast for mænd den seneste måned:

  1. Træningstimen
  2. Tmsoft's White Noise Sleep Sounds
  3. Slut med forbudt

Top 3 træningspodcast for kvinder den seneste måned:

  1. Slut med forbudt 
  2. Perfekt Uperfekt
  3. Guided Sleep Meditations

Nøgleord

Kontakter

Amanda Waldås
Head of Consumer PR & Communications Nordics
amandaw@spotify.com

Links

Information om Spotify

Spotify
Spotify
Regeringsgatan 19
111 53 Stockholm

https://www.spotify.com/dk/

Spotify har siden lancering i Sverige i 2008 transformeret måden, vi lytter til musik. Opdag ny musik, byg playlister til din hverdag og del over 50 mio. musiknumre gratis, eller opgrader til Spotify Premium for at få adgang til eksklusive funktioner som offline-mode, forbedret lydkvalitet og en annoncefri afspiller.

I dag er Spotify den mest populære globale streaming-abonnementstjeneste med 248 mio. brugere, inklusiv 113 mio. abonnenter, på tværs af 79 markeder. Vi er i dag den største drivkraft for indtægter til musikbranchen.

Følg pressemeddelelser fra Spotify

Skriv dig op her, og modtag pressemeddelelser på e-mail. Indtast din e-mail, klik på abonner, og følg instruktionerne i den udsendte e-mail.

Flere pressemeddelelser fra Spotify

Ny Michelle Obama podcast er nummer #1 på Spotify11.8.2020 07:47:00 CESTPressemeddelelse

Den 29. juli havde den tidligere førstedame, Michelle Obamas, nye podcast ‘The Michelle Obama Podcast’ premiere. Her var hendes mand og tidligere præsident Barack Obama gæst, og lytterne havde mulighed for at komme helt tæt på parret - efter otte år i det Hvide Hus. Afsnit 2 med den prisvindende journalist fra Washington Post, Michelle Norris, er nu tilgængeligt, og podcasten er allerede strøget til tops på Spotify som den mest streamede podcast i verden lige nu.

Spotify afslører vores musikalske adfærd i hjemmet28.5.2020 10:37:45 CESTPressemeddelelse

De seneste to måneder har folk verden over tilbragte mere tid i deres hjem. Nye vaner er opstået og Spotify har kigget nærmere på, hvad vi lytter til i bestemte situationer. Baseret på data trukket i perioden 17. april til 17. maj har Spotify-brugere skabt et lydtapet til aktiviteter som havearbejde, hjemmeskoling, maling af hjemmet og hjemmefarvning af håret, nu hvor frisøren har haft lukket. Og lad os ikke glemme rengøring.

I vores nyhedsrum kan du læse alle vores pressemeddelelser, tilgå materiale i form af billeder og dokumenter samt finde vores kontaktoplysninger.

Besøg vores nyhedsrum