Spotify forudser: Det vil danskerne lytte til i sommeren 2020

Spotify løfter sløret for, hvad de mener, at danskerne vil lytte mest til denne sommer. Her er de sange, vi kommer til at høre igen og igen, og de podcasts samtalen vil handle om.

Sommeren ser anderledes ud i år. Alle festivaler og store begivenheder er aflyst. Men heldigvis er der nogle ting, der ikke ændrer sig bare fordi det er en særlig sommer: Sommerhits. Numrene der med garanti vil blive blæst ud af bærbare højtalere på strande og i parker.

Hver sommer er der den ene sang, vi ikke kan undgå at høre igen og igen – og som vi på en og samme tid elsker og hader at høre. Og hver sommer er der den der ene ting, alle taler om. Spotify har kigget på danskernes musik- og podcastvaner, og har fundet frem til, hvad de mener vil dominere lydbilledet denne sommer:

”I denne særlige tid tyer vi til musik og podcast for at blive underholdt. Danskerne er især glade for danske kunstnere og podcast. Derfor dominerer de danske sange også vores liste over sommerhits med kunstnere som Kesi, Gilli, TopGunn, Citybois og P3’s hit med stjerner som Tessa. Kigger vi på podcast, ser vi den samme tendens. Her er de danske populære serier som Her går det godt og Mørkeland blandt andet at finde.” siger Johan Seidefors, Nordic Head of Content hos Spotify.

Listerne er baseret på, hvilke sange og podcasts, der de seneste uger har sneget sig op på toplisterne og deres udviklingskurve. Derudover kigger spotify også på, hvordan de danske lyttere tager imod indholdet – hvor længe de lytter med, om de tilføjer sangene til deres egne playlister eller abonnerer på podcasten.

Her kan du se, hvilke sange, vi bare ikke kan få nok af

Kesi, Hennedub - Tilbage

LOLO, Gilli - KIKI

DeBaby, Roddy Rich - ROCKSTAR

TopGunn, Branco - Sport

Citybois, Kesi - Sol Over København

Regard, RAYE - Secrets

Gilli - L.U.V

P3, Tessa, Christopher, Lukas Graham, Jada, Benjamin Hav, Clara, Don Stefano - Tættere End Vi Tror

The Weeknd - In Your Eyes

Calby - Burnout

Her er nogle af de mest populære podcasts, som kan holde dig med selskab over sommeren:

Her går det godt (Godt humør)

Son of a hitman (Spotify)

Mørkeland (Radioplay)

Vanvittig Verdenshistorie (egen)

Anden til venstre (Libsyn)

The Misfits (Spotify exc window)

Detox din hjerne (egen)

Hva så?! Med Christian Fuhlendorff (voxnest)

Den hvide dame (voxnest)

Karrierekvinder (libsyn)

Amanda Waldås
Head of Consumer PR & Communications Nordics, Spotify
Email: amandaw@spotify.com

Eller

Spotifys PR-bureau
Andreas Skafte Hedensten
Business Partner - PR & Communications, Mindshare
Email: Andreas.hedensten@mindshareworld.com
Tlf: +45 28926494

Spotify afslører vores musikalske adfærd i hjemmet28.5.2020 10:37:45 CESTPressemeddelelse

De seneste to måneder har folk verden over tilbragte mere tid i deres hjem. Nye vaner er opstået og Spotify har kigget nærmere på, hvad vi lytter til i bestemte situationer. Baseret på data trukket i perioden 17. april til 17. maj har Spotify-brugere skabt et lydtapet til aktiviteter som havearbejde, hjemmeskoling, maling af hjemmet og hjemmefarvning af håret, nu hvor frisøren har haft lukket. Og lad os ikke glemme rengøring.