Spotify

Spotify: Danskerne er vilde med Joe Exotic

Del

Dokumentarserien ‘Tiger King’ har taget verden med storm, og hovedpersonen Joe Exotic har opnået stjernestatus. Nye tal fra Spotify viser, at særligt danskerne har en forkærlighed for tigerkongen: Faktisk er vi det land i verden, der streamer Joe Exotics sange allermest.

I dokumentarserien ‘Tiger King’ hører vi om Joe Exotics sidegeschæft som musiker, og den 30. marts blev sangen “I Saw A Tiger” tilføjet til Spotifys platform, efter flere fans højlydt havde efterspurgt det. På mindre end to uger havde Joe Exotic fået lyttere fra hver eneste af Spotifys 79 markeder. 

Der er samtidig en ret interessant krølle på trenden: Danmark ligger nummer ét af alle verdens lande målt på andelen af befolkningen, der streamer Joe Exotics musik. Dokumentarserien Tiger King med Joe Exotic i hovedrollen er enormt populær og omdiskuteret i Danmark, og de nye tal viser, at danskerne streamer “I Saw A Tiger” hyppigere end noget andet land. 

Top 10: I disse lande lytter vi mest til Joe Exotics musik: 

  1. Danmark
  2. Storbritannien
  3. Irland
  4. Island
  5. Norge
  6. New Zealand
  7. Australien
  8. Sverige
  9. USA
  10. Canada

Et par andre interessante tal: 

  • I dag stiger antallet af streams af Joe Exotics sange med 18% hver eneste dag på verdensplan. 
  • Gruppen af Millennials er klart Joe’s største fans, hvor de 25-29-årige streamer sangene oftest efterfulgt af de 30-34-årige. 

Nøgleord

Kontakter

Amanda Waldås
Head of Consumer PR & Communications Nordics, Spotify
amandaw@spotify.com

Caroline Kjærbye-Thygesen
Mindshare
caroline.thygesen@mindshareworld.com

Information om Spotify

Spotify
Spotify
Regeringsgatan 19
111 53 Stockholm

https://www.spotify.com/dk/

Spotify har siden lancering i Sverige i 2008 transformeret måden, vi lytter til musik. Opdag ny musik, byg playlister til din hverdag og del over 50 mio. musiknumre gratis, eller opgrader til Spotify Premium for at få adgang til eksklusive funktioner som offline-mode, forbedret lydkvalitet og en annoncefri afspiller.

I dag er Spotify den mest populære globale streaming-abonnementstjeneste med 248 mio. brugere, inklusiv 113 mio. abonnenter, på tværs af 79 markeder. Vi er i dag den største drivkraft for indtægter til musikbranchen.

Følg pressemeddelelser fra Spotify

Skriv dig op her, og modtag pressemeddelelser på e-mail. Indtast din e-mail, klik på abonner, og følg instruktionerne i den udsendte e-mail.

Flere pressemeddelelser fra Spotify

Spotify Kids introducerer deling af playlister11.1.2021 15:45:56 CETPressemeddelelse

Siden Spotify introducerede Spotify Kids, har de været opsat på at skabe den bedste platform for børn og deres forældre. De har lyttet til forældres oplevelser med appen, og taget deres feedback til sig, for at skabe en app, der er tilpasset brugerens behov. Hvad savner forældre så til Spotify Kids appen? Mere indflydelse på hvad deres børn lytter til gennem muligheden for at dele det musik, som de selv elsker med deres børn - fra musik fra deres egen barndom til de playlister, der spilles, når der skal danses løs i stuen. Fra i dag er alt det muligt med Shared Playlists på Spotify Kids. Shared Playlists er en ny pin-beskyttet funktion, der giver forældre mulighed for at udvide deres børns lytteoplevelse ved at skabe, vurdere og dele børnevenlige playlister. Med den nye funktion i appen kan forældre dele playlister, de har lavet fra deres Spotify konto direkte til deres børns Spotify Kids konto. Forældre har ofte deres eget syn på hvilket indhold, der er passende til deres børn. Playli

Spotify annoncerer samarbejde med Prins Harry og Meghan16.12.2020 12:25:36 CETPressemeddelelse

Spotify annoncerer i dag et flerårigt samarbejde med Archewell Audio, det nyoprettede, audio-first produktionsselskab af Prins Harry, Hertug af Sussex, og Meghan, Hertuginde af Sussex. Gennem samarbejdet vil Archewell Audio producere programmer, med det mål at opløfte og underholde publikum rundt om i verden - eksklusivt til Spotifys 320+ millioner lyttere globalt. Som en del af samarbejdet kan lyttere forvente at høre helt nye, originale podcasts produceret og fortalt af Hertugen og Hertuginden selv, med det mål at bygge et fællesskab gennem delte oplevelser, fortællinger og værdier. Selvom den første fuldendte serie af Archewell Audio og Spotify først udkommer i 2021, kan lyttere allerede nu få et første glimt af, hvad Archewell Audio har i vente inden året er omme! Senere på måneden vil Archewell Audio i samarbejde med Spotifys Gimlet studio udgive et jule-særafsnit med Hertugen og Hertuginden som værter, som vil omhandle historier om håb og medfølelse fra inspirerende gæster som en

Spotify afslører, hvad vi har lyttet til i år2.12.2020 14:28:01 CETPressemeddelelse

Året 2020 er næsten forbi, og det har været et år vi vil huske. Dét der på mange måder definerer et musikår - koncerter, festivaler og gadefester - har været aflyst. Dog har det ikke betydet, at vi har lyttet mindre til musik. Så før vi afslutter dette kapitel, vil vi kaste et tilbageblik på alle de artister og podcastudviklere, der har været med til at forme året. I går afslørede Spotify hvilke artister, sange, playlister og podcasts, der har været med til at definere 2020. Og en ting er klart: det har været et år i rappens tegn. Spotifys fulde 2020 Wrapped både i Danmark og globalt viser, at særligt dansk rap har været populært i år. Faktisk rigtig populært. Ser vi på artister tegner der sig igen et billede af, at danske rappere er dét, der har hittet i år.Gilli indtager uden kamp førstepladsen over mest spillede artister i 2020. Han er efterfulgt afBranco, som tidligere i år udgav albummetEURO CONNECTION i samarbejde med Gilli. På tredjepladsen finder viThe Weeknd, efterfulgt afJust

Danske rappere har sat sig tungt på musiktronen i 20202.12.2020 14:24:05 CETPressemeddelelse

Siger din dudu ”Brr-brr”? Og kan du danse jorden grøn til liv og kærlighed? Hvis du genkender teksterne til Gillis Langsom eller Branco-samarbejde La Danza, er du langt fra den eneste. Når Spotify kigger tilbage på året der gik, er det tydeligt, at dansk rap rider på en bølge af succes i år. Særligt Gilli har sat sig tungt i den musikalske tronstol som den mest streamede artist i Danmark, hvor han med et bagkatalog der byder på hits som Vai Amor og Tidligt Op kan bryste sig af titlen som kongen af dansk hiphop på Spotify. Også samarbejde med Branco har været succesfuld. Deres album EURO CONNECTION ligger på førstepladsen over de mest afspillede album i år. 2020 er ved at nå sin ende, og selvom at klubberne har været lukket og festerne har været små, kan Spotify afsløre, at vi stadig har hørt en masse musik, der i den grad lægger op til dans. Tallene viser, at især dansk rap har fundet vej til lytternes hjerter og playlister med hele fire danske artister i top-10 over mest streamede art

Danskernes podcast vaner tegner et tydeligt billede2.12.2020 14:11:18 CETPressemeddelelse

Det har været et særligt år for os alle. Vi har været nødsaget til at holde afstand og passe på, men samtidig har det også været et år med plads til mere fordybelse. Og fordybe os, det har vi gjort. 2020 har i høj grad været året, hvor podcasts for alvor er blevet populært i Danmark. Om vi har svinget støvsugeren, kokkereret i køkkenet, været på farten eller blot slappet af, så har vi fordybet os i alt muligt - lige fra vanskelige dilemmaer i Mads & Monopolet til vilde historier i Vanvittig Verdenshistorie. Når Spotify kigger tilbage på året der gik, er det tydeligt, at der er et særligt emne, som vi danskere er helt vilde med - nemlig true crime. På førstepladsen over de mest lyttede podcast finder vi nemlig Mørkeland, podcasten der går i dybden med uhyggelige drabssager, mysterier og kriminalhistorier fra den virkelige verden. Mørkelands skabere, Camilla og Kristine, har siden 2018 søgt efter svar på, hvad der får mennesker til at begå den værste forbrydelse af alle, nemlig drab, og

Spotify går sammen med gyserkomponist, for at bringe gys til dine ører30.10.2020 09:04:41 CETPressemeddelelse

Dagene bliver kortere og nætterne bliver længere. Det betyder, at det er tid til den mest uhyggelige tid på året: Halloween. For at forberede sig til den skumle højtid, tyr mange til deres højtalere og høretelefoner for at komme i den rigtige stemning. Faktisk har danskerne oprettet mere end mere end 10.932 playlister med Halloween-tema på Spotify. Og for at give lytterne et ekstra gys dette år, er Spotify gået sammen med gyser-musikmesteren Joseph Bishara, for at afsløre teknikkerne bag Hollywoods’ mest berømte gysere samt skabe en ny playliste, der med garanti vil give lytterne gåsehud. Komponist og musikproducer Joseph Bishara er kendt for sin dystre smag og ved tydeligvis en ting eller to om at give et godt gys. Udover at være bag instrumentalen til nogle af Hollywoods’ mest frygtindgydende gysere de senere år, heriblandt Insidious, The Conjuring, Annabelle,The Prodigy,The Curse of La Llorona og mere, har han også optrådt på skærmen som uhyggelige skabninger, blandt andet som the L

I vores nyhedsrum kan du læse alle vores pressemeddelelser, tilgå materiale i form af billeder og dokumenter samt finde vores kontaktoplysninger.

Besøg vores nyhedsrum