Sparekassen Kronjylland sætter fokus på livsglæde ved næste uddeling fra Garant-millionen

Temaet er livsglæde, når Sparekassen Kronjylland sammen med sine garanter uddeler donationer fra Garant-millionen til foreninger og fællesskaber, der skaber livsglæde for andre. Garant-millionen er åben for indstillinger nu.
Sparekassen Kronjylland har oprettet Garant-millionen, der sætter fokus på livsglæde og støtter organisationer og foreninger, der er med til at skabe livsglæde for andre.

Danskerne er ét af de lykkeligste folkefærd i verden. Men hvad er det, der skaber livsglæde for mennesker? Det ønsker Sparekassen Kronjylland at sætte fokus på ved den næste uddeling fra Garant-millionen.

Støtte til foreninger, der skaber livsglæde for andre

Garant-millionen er en million kroner, som Sparekassen Kronjylland sammen med sine garanter uddeler hvert år fordelt over tre uddelinger. Hver uddeling har et bestemt tema, og næste tema er livsglæde.

- I Sparekassen hjælper vi vores kunder med at få overblik over deres økonomi, fordi vi ved, at det at kunne overskue sin økonomi og være i stand til at betale sine regninger og have råd til det, der betyder noget, er med til at gøre mennesker lykkelige. Men hvad er det, der skaber livsglæde, når der er styr på økonomien? Hvilke fællesskaber giver os glæde i hverdagen? Det vil vi gerne sætte fokus på, fortæller Marlene Bay Møller, områdedirektør for HR og Kommunikation i Sparekassen Kronjylland.

”Vi trænger til at sprede glæden”

Valget af livsglæde som tema for Garant-millionen kommer efter en periode med krig, energikrise, økonomisk usikkerhed og ikke mindst coronanedlukningen, hvor ensomhed og mistrivsel ramte mange.

- Vi trænger i den grad til at sætte fokus på glæden ved livet. På de mennesker, foreninger og initiativer, som ufortrødent knokler videre, for at skabe livsglæde for andre, selv i en tid, hvor glæden er udfordret. De mennesker fortjener at blive hyldet, uddyber Marlene Bay Møller.

Sparekassens garanter kan frem til 6. juni indstille foreninger og fællesskaber til en donation fra Garant-millionen under temaet livsglæde. Læs mere på sparkron.dk/garant-millionen