Sparekassen Kronjylland kåret til Danmarks bedste arbejdsplads

For andet år i træk har Sparekassen Kronjylland vundet titlen Danmarks bedste arbejdsplads
Det er andet år i træk, at Sparekassen Kronjylland er blevet kåret til Danmarks bedste arbejdsplads.

Sparekassen Kronjylland har fortsat både de mest tilfredse kunder og medarbejdere. I efteråret var det EPSI, der for andet år i træk kårede sparekassen til at have de mest tilfredse bankkunder. Og i dag har Great Place to Work konstateret, at sparekassens medarbejdere også for andet år i træk er de mest tilfredse.

- Tilfredse medarbejdere er en forudsætning for tilfredse kunder, slår Sparekassen Kronjyllands adm. direktør Klaus Skjødt fast i forlængelse af kåringen.

For Sparekassen Kronjylland er netop kunde- og medarbejdertilfredshed derfor også de to vigtigste strategiske målepunkter.

- Vi vil give vores kunder en personlig, imødekommende og kompetent service og rådgivning. Det kræver, at vores medarbejdere trives. Derfor skal de to ting gå hånd i hånd. Derfor er vi selvfølgelig også meget glade for at opleve, at to så anerkendte virksomheder som EPSI og Great Place to Work mener, at vi er lykkedes med det, fortæller Klaus Skjødt.

Han understreger dog samtidig, at Sparekassen Kronjylland skal blive ved at udvikle sig både i forhold til kunder og medarbejdere.

- Det er en konstant proces, og derfor hviler vi bestemt heller ikke på laurbærrene. Vi skal hele tiden blive dygtigere, men målet om at have høj tilfredshed hos både kunder og medarbejdere, det ændrer vi ikke på, forklarer Klaus Skjødt.

Han peger også på, at 2020 netop blev et år, der viste, at det er vigtigt ikke at stå stille. Pludselig ændrede corona måden at arbejde på, og det har stillet store krav til både organisationen og den enkelte medarbejder. Her mener han blandt andet, at Sparekassen Kronjyllands decentrale struktur har gjort en positiv forskel.

- Den enkelte afdeling og medarbejder er vant til at have en stor frihed. Indenfor nogle overordnede rammer har de brugt den frihed til at indrette sig på måder, der lokalt har fungeret. Dermed har de formået både at være i tæt kontakt med kunderne, drive hjemmeskole, begrænse smitterisikoen og alle de mange andre ting, det har været nødvendigt at forholde sig til. Jeg må sige, at medarbejderne har udvist en meget stor fleksibilitet i et meget specielt år, og så er det jo virkelig positivt at se, at de fortsat er meget glade for at arbejde i Sparekassen Kronjylland, siger Klaus Skjødt.

Kåringen er baseret på anonyme trivselsmålinger og evalueringer af de deltagende arbejdspladsers kultur. Sparekassen Kronjylland vandt i kategorien store virksomheder med mere end 500 medarbejdere. På de efterfølgende pladser kom DHL Express & Aviation og Louis Nielsen. Det var 20. gang, at Great Place to Work kårede Danmarks bedste arbejdspladser. Udover titlen som Danmarks bedste arbejdsplads vandt Sparekassen Kronjylland i 2020 også sidste år titlen som Europas bedste arbejdsplads.

Adm. direktør Klaus Skjødt via 89 12 24 13

Adm. direktør Klaus Skjødt ser en klar sammenhæng mellem tilfredse medarbejdere og tilfredse kunder.