Sparekassen Kronjylland har Danmarks mest tilfredse kunder

Danmarks mest tilfredse bankkunder er kunder i en sparekasse. Ifølge analysebureauet EPSI Rating har Sparekassen Kronjylland nemlig de mest tilfredse kunder, og blandt de individuelt målte gælder det både privat- og erhvervskunder. Det er andet år i træk, at Danmarks største sparekasse opnår den placering, og det er administrerende direktør Klaus Skjødt naturligvis meget tilfreds med.
- Som garantsparekasse har vi ingen aktionærer, og derfor kan vi fokusere fuldt ud på at skabe tilfredse kunder. Undersøgelsen fra EPSI er endnu et bevis på, at det fokus gør en stor forskel for kunderne, vurderer Klaus Skjødt.
For 14 dage siden blev Sparekassen Kronjylland også kåret til Europas bedste arbejdsplads, og Klaus Skjødt ser en tæt sammenhæng mellem de to kåringer.
- Tilfredse medarbejdere er en forudsætning for tilfredse kunder. Hvis vi skal give den bedst mulige rådgivning og service kræver det, at medarbejderne er både dygtige og motiverede. Det sikrer overskud til at fokusere på kunderne, mener Klaus Skjødt.
EPSI Rating har i 20 år målt kundetilfredsheden i bankbranchen i Danmark, og den er bredt anerkendt som den mest valide. I forbindelse med offentliggørelsen af årets analyse udtaler country manager Sofie Breum.
- Sparekassen Kronjylland er gode til at få det lokale, det personlige og det digitale til at smelte sammen i ét kundeunivers, hvor kunderne stadig mærker nærvær, selv om et møde holdes via video eller et svar kommer via mail, siger Sofie Breum.
Sparekassen Kronjylland har gennem corona-pandemien forsøgt at holde tæt kontakt med kunderne, og Klaus Skjødt fortæller, at netop digitale møder og telefonen er blevet brugt mere end tidligere.
- Vi ved, at kundernes kontakt med os er meget vigtig for tilfredsheden. Derfor har det selvfølgelig været afgørende for os at holde fast i den, selv om det i perioder ikke har været muligt at holde fysiske møder. Der har vi brugt digitale møder og telefonen, men det har også været tydeligt, at mange kunder fortsat sætter stor pris på det fysiske møde med deres personlige rådgiver. Det er her, at vi blandt andet kan give kunderne økonomisk tryghed, fordi vi kan give dem overblikket og hjælp til at træffe de beslutninger, der passer til dem, forklarer Klaus Skjødt.
Nøgleord
Kontakter
Adm. direktør Klaus Skjødt via 89 12 24 13
Billeder



Vedhæftede filer
Information om Sparekassen Kronjylland
Følg pressemeddelelser fra Sparekassen Kronjylland
Skriv dig op her, og modtag pressemeddelelser på e-mail. Indtast din e-mail, klik på abonner, og følg instruktionerne i den udsendte e-mail.
Flere pressemeddelelser fra Sparekassen Kronjylland
Sparekassen Kronjylland har landets mest tilfredse kunder15.9.2025 08:01:20 CEST | Pressemeddelelse
Både på privat og erhverv ligger Sparekassen Kronjylland igen helt i top
Travleste sommer nogensinde: Falske webshops og phishing-forsøg eksploderer11.9.2025 14:59:08 CEST | Pressemeddelelse
Sparekassen Kronjylland har denne sommer oplevet en voldsom stigning i antallet af falske webshops og phishing-kampagner, der forsøger at franarre borgere personfølsomme oplysninger. De advarer derfor mod tendensen.
Sparekassen Kronjylland udsteder Tier 2-kapital10.9.2025 09:21:25 CEST | Pressemeddelelse
Bekræfter position som en af Danmarks stærkeste udstedere med rekordlavt kreditspænd
Sparekassen Kronjylland går ind i kampen mod spilafhængighed: Vil begrænse reklamer for betting i sport1.9.2025 11:54:35 CEST | Pressemeddelelse
Sparekassen Kronjylland møder alt for mange kunder, der er afhængige af spil – nu vil pengeinstituttet se politisk handling.
Sparekassen Kronjylland opjusterer efter godt første halvår28.8.2025 09:13:45 CEST | Pressemeddelelse
Markant kundevækst fortsætter
I vores nyhedsrum kan du læse alle vores pressemeddelelser, tilgå materiale i form af billeder og dokumenter samt finde vores kontaktoplysninger.
Besøg vores nyhedsrum