Sparekassen Kronjylland åbner ny afdeling i København K.

10 lokale medarbejdere er allerede i fuld gang
Afdelingen i bliver Sparekassen Kronjyllands 3. i det centrale København. På billedet ses 9 af de 10 medarbejdere, der er klar til at åbne afdelingen.

Over de seneste år har Sparekassen Kronjylland åbnet en række nye afdelinger, og nu gør de det igen. Denne gang er valget faldet på København K., hvor et hold på 10 lokale medarbejdere allerede er i fuld gang med arbejdet. Afdelingen kommer til at supplere Sparekassen Kronjyllands nuværende to afdelinger i det centrale København, hvor den ene ligger i Industriens Hus og den anden på Frederiksberg.

- Vi arbejder på at finde den helt rigtige placering i området omkring Kgs. Nytorv, hvor flere af medarbejderne også senest har haft deres udgangspunkt. Vi oplever stor interesse for os i København, hvor vi i disse år får mange nye kunder. Blandt andet fordi vi kan tilbyde kunderne et hurtigt svar, hvis de eksempelvis gerne vil købe en ny bolig, fortæller adm. direktør Klaus Skjødt.

Det har desuden været afgørende for Sparekassen Kronjylland, at de har fundet de rette personer til at stå i spidsen. Afdelingsdirektør er Leif Ramskov Laursen, mens Helle Stokbæk Tugsen er privatkundechef. Begge kommer fra lignende stillinger i Jyske Bank.

- Vi vil gerne åbne nye afdelinger, men det sker kun, når vi har de rette personer. Leif og Helle har både stor erfaring med at drive pengeinstitut i det centrale København og et stærkt netværk. Derfor er vi også helt sikre på, at det bliver en succes, understreger Klaus Skjødt.

Privatkunder og sundhedssektoren

Udover de to ledere er der ansat seks privatkunderådgivere, en kundemedarbejder og en erhvervsrådgiver, der alle er startet. Fokus i afdelingen bliver særligt på privatkunder og erhvervskunder i sundhedssektoren. Både erhvervsrådgiver Michael Skov Jørgensen og flere af privatrådgiverne har således stor erfaring med at rådgive læger, tandlæger, fysioterapeuter og lignende.

Leif Ramskov Laursen og hans hold deler i første omgang lokaler med kollegerne i Frederiksberg afdeling, indtil de fysiske rammer for den nye afdeling er helt klar. Det giver mulighed for hjælp til systemer og lignende i opstartsfasen.

- Vi glæder os rigtig meget til at komme i gang. Det bliver enormt spændende at prøve at bygge en afdeling op helt fra bunden. Vi startede mandag med nul kunder, men allerede inden ugen er omme, er der helt sikker på, at der er booket mange møder med forhåbentlig kommende kunder, fortæller Leif Ramskov Laursen.

- Sparekassen Kronjylland har stor erfaring med at åbne nye afdelinger, så vi er i gode hænder, men glæder os også til selv at kunne forme afdelingen og sikre, at vores kunder bliver mindst ligeså tilfredse, som Sparekassen Kronjyllands øvrige kunder, siger Leif Ramskov Laursen med henvisning til, at analysebureauet EPSI tre år i træk har kåret Sparekassen Kronjylland til at have de mest tilfredse bankkunder.

Udover Leif Ramskov Laursen og Helle Stokbæk Tugsen er som nævnt ansat erhvervsrådgiver Michael Skov Jørgensen. De øvrige medarbejdere er kundemedarbejder Sabrina Vindahl Hansen og kunderådgiverne Nicklas Korczak Baron, Amanda Hyrdum, Camilla Sylvester Larsen, Christina Fredsø Johansen, Lars Michael Schou og Rasmus Hovgaard Engel.

Adm. direktør Klaus Skjødt via 89 12 24 13
Afdelingsdirektør Leif Ramskov Laursen på 76 88 99 86