Sparekasse får velgørenhedsløb i mål

Når startskuddet går til Børns Voksenvenners løb 21. september i Aalborg, bliver det med enorm opbakning fra både løbere og det lokale erhvervsliv. Sparekassen Kronjylland stiller blandt andet målportal til rådighed.
Søren Klinsmann, der her ses i front, melder om udsolgt løb og god lokal støtte til årets udgave af velgørenhedsløbet til fordel for Børns Voksenvenner i Aalborg.

Der er stor interesse for at komme med ud at løbe en tur og samtidig støtte et godt formål. Arrangørerne bag løbet for Børns Voksenvenner kunne således allerede en måned før løbsstart melde alt udsolgt:

– Vi er positivt overraskede over, at alle 175 startnumre er besat så hurtigt. Det vidner om, at vi har et godt projekt, som mange ønsker at støtte op om. For et overkommeligt deltagergebyr støtter alle, der løber med Børns Voksenvenner i Aalborg, da overskuddet fra løbet går hertil, fortæller Søren Klinsmann, der selv er voksenven, med i bestyrelsen for Børns Voksenvenner i Aalborg og initiativtager til løbet.

– Det lokale erhvervsliv støtter også flot op om løbet og sørger som sponsorer for, at vi kan holde udgifterne nede. En af vores nyeste støtter er Sparekassen Kronjylland, som både stiller målportal til rådighed, betaler for startnumre og giver nogle af præmierne. Uden disse lokale sponsorer kunne løbet og et overskud til foreningen ikke lade sig gøre. Jeg er meget taknemmelig for al den hjælp, vi får, og er samtidig stolt af det fællesskab, byen udviser omkring et så vigtigt velgørenhedsløb, lyder det fra Søren Klinsmann.

Børns Voksenvenner er en humanitær forening, der etablerer venskaber mellem voksne og børn, der har brug for en ekstra voksen i deres liv. Løbet 21. september er et støtteløb for Børns Voksenvenner i Aalborg og har en rute på cirka 5,3 km. Man kan vælge at løbe en eller flere omgange. Starten går fra Utzon Centeret.