SPAR lancerer nyt specialølkoncept i samarbejde med leverandører
I supermarkedskæden SPAR, som er en del af fødevarekoncernen Dagrofa, er der kommet nyt fokus på specialølmarkedet. Det nye specialølkoncept gør det lettere for kunderne at gå på opdagelse i et bredt og spændende øl-univers. Satsningen er udarbejdet i samarbejde med Carlsberg og Royal Unibrew, hvor førstnævnte har været ”lead” på projektet.
Som en del af lanceringen, er det ikke kun butikkerne, som har gennemgået forandringer. Med det nye specialølkoncept følger også et nyt onlineunivers på SPAR.dk, hvor kunderne kan blive klogere på øl, øllets historie samt læring af de forskellige øltyper.
"Vi har set vækst på specialølmarkedet i de sidste par år, derfor giver det mening, at SPAR hopper med på bølgen og tager del i væksten. Det nye koncept skal forbedre kundeoplevelsen og tiltrække kunder, som ikke normalt bruger tid i ølafdelingen, når de handler. Vi har investeret over 3 mio. i projektet og vi glæder os til at dele det nye ølunivers med vores kunder", siger kommerciel chef hos SPAR, Min Købmand og Let Køb, Kim Scheuer.
For at kunne rådgive kunderne bedst muligt, vil medarbejderne i SPAR modtage træning løbende gennem online læringsmoduler med fokus på det nye koncept og specialøl generelt.
"Uden et stærkt samarbejde mellem kæde, købmænd og vores samarbejdspartnere - Carlsberg og Royal Unibrew - ville det ikke være muligt at komme i mål med så omfattende et projekt. Med en ny markedsføringsplatform i tilbudsavisen og et endnu mere kompetent personale, som kan vejlede kunderne, er jeg sikker på, at SPAR kan følge med den stigende efterspørgsel på specialøl", siger kategorichef for bl.a. øl, Morten Skov.
I forlængelse af det nye koncept, er der blevet indrettet en ny specialølafdeling i SPAR-butikkerne, som inddeler øllene i nye smagsprofiler. Dette gør det lettere for kunden, når de skal finde deres yndlingsspecialøl. Efter en kort testperiode i de første fire SPAR-butikker, er der opnået en vækst i salget på special- og udenlandske øl på ca. 11% og butikkernes specialøl andel er steget med 2,8%. Konceptet er netop rullet ud i alle landets SPAR-butikker.
Kontakter
PRESSEKONTAKTDagrofa Koncernkommunikation
Tlf:72332323presse@dagrofa.dkBilleder
Information om Dagrofa ApS
Med over 500 dagligvarebutikker fordelt over hele Danmark er Dagrofa en af landets førende virksomheder på det danske fødevaremarked. Dagrofa står bag dagligvarebutikkerne MENY, SPAR, Min Købmand og Let-Køb og ejer også Dagrofa Logistik og Dagrofa Foodservice, som er ledende leverandør til restauranter, hoteller og kantiner.
Følg pressemeddelelser fra Dagrofa ApS
Skriv dig op her, og modtag pressemeddelelser på e-mail. Indtast din e-mail, klik på abonner, og følg instruktionerne i den udsendte e-mail.
Flere pressemeddelelser fra Dagrofa ApS
MENY uddeler stipendier til tre danske madskatte22.11.2024 09:01:35 CET | Pressemeddelelse
Særlige havregryn, alkoholfri øl og nye småkager løb med en halv million kroner, da MENY onsdag uddelte stipendier til nye innovative danske producenter.
Erfaren profil med brancheindsigt tiltræder som ny økonomidirektør i Dagrofa Foodservice22.11.2024 08:30:00 CET | Pressemeddelelse
Mikkel Korsholm er navnet på den nye økonomidirektør hos Dagrofa Foodservice, der er en af landets største totalleverandører til foodservicesektoren i Danmark. Virksomheden står bl.a. stærkt i markedet som fødevaregrossist for hoteller, kantiner og lokale restauranter.
Ny SPAR åbner i Esbjerg: Fokus på nærhed20.11.2024 06:30:00 CET | Pressemeddelelse
SPAR åbner supermarked på Strandby Kirkevej i december. Købmand Michael Tangaa vil skabe områdets bedste supermarked med fokus på nærhed, lokale ønsker og gode aktiviteter.
MENY henter kommerciel direktør i Dagrofa-familien18.11.2024 13:00:10 CET | Pressemeddelelse
Kristine Pilgaard tiltræder som kommerciel direktør i MENY fra årsskiftet. Hun kommer fra en stilling som kategorigruppechef for Food i Dagrofa.
Over 7.500 frivillige indsamler 15 tons affald18.11.2024 06:30:00 CET | Pressemeddelelse
På tværs af knapt 500 ruter i hele landet har frivillige indsamlet rekordmeget affald som led i non-profit-projektet Ren Natur. Projektet er støttet af supermarkedskæden SPAR, der for sjette år i træk er hovedsponsor.
I vores nyhedsrum kan du læse alle vores pressemeddelelser, tilgå materiale i form af billeder og dokumenter samt finde vores kontaktoplysninger.
Besøg vores nyhedsrum