SoundEar viser COVID-19 patienters alarmsignal uden for patientstuen

Da COVID-pandemien bredte sig i USA, blev Massachusetts General Hospital (MGH) i Boston et regionalt epicenter for akutte COVID-patienter. Antallet af patienter, der krævede respirator, steg, og MGH fik respiratorer doneret af de omkringliggende hospitaler for at imødekomme behovet, men her opstod et problem.

Alarmerne på de nye respiratorer kunne ikke følges på det eksisterende overvågningssystem og kunne heller ikke høres ude på gangen, for når en COVID-patient er indlagt, holdes døren lukket ind til stuen. De tunge døre dæmper så meget, at personalet ikke kan høre alarmerne fra det livsunderstøttende apparatur.

Der opstod derfor et akut behov for at kunne se alarmsignalerne på gangen foran patientstuerne, og det problem forsøges nu løst ved at hænge SoundEar op på hospitalet.

Selve SoundEar hænges op på gangen, og mikrofonen trækkes ind på stuen, så når en alarm hyler inde på stuen, kan personalet følge med, selvom døren er lukket.

SoundEar er vores bedste mulighed for at imødekomme dette behov”, udtaler Jacob Nazarian fra hospitalets COVID-taskforce.

Læs hele nyheden på soundear.dk

Håndbyggede racercykler hitter igen hos Ditlev Cykler14.8.2020 06:15:00 CESTPressemeddelelse

De er solgt, før de er færdigsamlet på cykelværkstedet hos Ditlev Cykler, og selvom hver eneste del har været i hænderne på en mekaniker i kælderen, holder de en konkurrencedygtig pris. Sådan lyder det fra cykelhandler Henrik Ditlev, der igen har kastet sig over at håndbygge racercykler i sin butik i Frederiksværk. “Det er ret vildt. For et par måneder siden var det måske en ud af 100 cykler vi solgte, der var håndbygget. Nu er det måske hver tiende,” siger indehaver Henrik Ditlev og den rutinerede cykelmekaniker fortsætter: “Det er sjovt at bygge racercykler op fra bunden, så jeg synes det er en fantastisk udvikling.” Det er corona-epidemien, der indirekte har givet et kæmpe skub til den ædle kunst at samle en racercykel fra bunden. Der er nemlig opstået mangel på fabrikssamlede racercykler i takt med at mange i løbet af nedlukningen af Danmark har fået øjnene op for, at racercykler er god (afstands)-motion i en corona-tid. “Vi kunne hurtigt mærke at salget steg stødt efter alt andet