SoundEar viser COVID-19 patienters alarmsignal uden for patientstuen

Da COVID-pandemien bredte sig i USA, blev Massachusetts General Hospital (MGH) i Boston et regionalt epicenter for akutte COVID-patienter. Antallet af patienter, der krævede respirator, steg, og MGH fik respiratorer doneret af de omkringliggende hospitaler for at imødekomme behovet, men her opstod et problem.

Alarmerne på de nye respiratorer kunne ikke følges på det eksisterende overvågningssystem og kunne heller ikke høres ude på gangen, for når en COVID-patient er indlagt, holdes døren lukket ind til stuen. De tunge døre dæmper så meget, at personalet ikke kan høre alarmerne fra det livsunderstøttende apparatur.

Der opstod derfor et akut behov for at kunne se alarmsignalerne på gangen foran patientstuerne, og det problem forsøges nu løst ved at hænge SoundEar op på hospitalet.

Selve SoundEar hænges op på gangen, og mikrofonen trækkes ind på stuen, så når en alarm hyler inde på stuen, kan personalet følge med, selvom døren er lukket.

SoundEar er vores bedste mulighed for at imødekomme dette behov”, udtaler Jacob Nazarian fra hospitalets COVID-taskforce.

Læs hele nyheden på soundear.dk