SOS International får ny formand

Jon Risfelt er valgt som bestyrelsesformand i SOS International.
Jon Risfelt

SOS International har på en generalforsamling 28. april valgt Jon Risfelt som ny bestyrelsesformand.

Svenske Jon Risfelt er professionelt bestyrelsesmedlem og har mange års erfaring fra en bred vifte af virksomheder. Han har blandt andet haft flere CEO-roller og siddet i bestyrelsen for adskillige virksomheder i Sverige og internationalt.

- Det er med stor fornøjelse at jeg påtager mig rollen som uafhængig bestyrelsesformand for SOS International. Det er en virksomhed med en virkelig interessant selskabskonstruktion, og jeg ser rigtig gode muligheder for, at jeg kan bidrage til at skabe øget værdi for SOS International og ejerkredsen, siger Jon Risfelt.

Jon Risfelt har en master of science fra KTH Royal Institute of Technology i Stockholm og har haft en erhvervskarriere i virksomheder som Ericsson, SAS og American Express. Siden 2006 har Jon Risfelt været professionelt bestyrelsesmedlem i fortrinsvis nordiske virksomheder.

Jon Risfelt afløser Amund Skarholdt, der har været bestyrelsesformand siden 2011.

Udover posten som bestyrelsesformand i SOS International, er Jon Risfelt bestyrelsesformand i Axentia, Knowit og CAB Group.

Jon Risfelt

SOS International blev etableret i 1961 og ejes af 13 af de største forsikringsselskaber i Norden. SOS International har en sagsvolumen, der placerer virksomheden som en af de største assistanceorganisationer i Norden.