Sommer i Danmark? Her er 4 gratis aktiviteter

Mens vi går anden Corona-sommer i møde, kan det være forvirrende at følge med og holde sig opdateret på myndighedernes retningslinjer mht. udenlandsrejser. Eller du føler dig måske ikke tryg ved at drage ud i den store verden endnu, hvilket er helt forståeligt, og overvejer budgetvenlige aktiviteter i Danmark.

Her er fire sommeraktiviteter at skrive på listen over steder, du kan besøge i sommeren 2021. Og de er endda helt gratis.

OBS. Mens du roligt kan lade det røde pas ligge hjemme, er der få steder, der gerne ser dig medbringe et Coronapas.

Hvor to have mødes: Grenen

Besøg Grenen i Skagen og oplev Danmarks nordligste punkt. Her mødes havene Skagerrak, som løber ud i Nordsøen, og Kattegat, som løber ud i Østersøen, i et naturligt vidunder, og området huser nogle af Danmarks mest spektakulære kyster. Nyd landskabet og lyt til lyden af bølgerne mens du står på den yderste spids af Jylland. Medbring en kikkert på din rejse og se de imponerende delfiner, hvaler, og spækhuggere passere forbi.

PS: Husk badetøj og evt badevest og badestrømper. Vandet er dejligt men strandene kan godt være stenede.

For den kulturelle: Davids samling

Er du typen, der sniger et eller to museer ind på to-do listen, når du er ude at rejse? Så kan du snildt tilføje Davids samling til dine sommeraktiviteter. Foruden museets tre permanente samlinger – Islamisk kunst, Ældre europæisk og Nyere dansk kunst –, kan besøgende fra 21. april 2021 se særudstillingen Kamp, jagt og pragt om våben fra den islamiske verden i perioden 1500-1850. Der er gratis adgang og personalet gør sig umage om at overholde myndighedernes Covid-19 retningslinjer. Du skal blot huske Coronapasset!

En ægte Sahara-følelse: Råbjerg mile

Nordjylland har mere at byde på, end du umiddelbart tænker. Råbjerg Mile, Danmarks største vandreklit, er et naturområde i verdensklasse og byder på store oplevelser året rundt. Tag vandreskoene på og udforsk den imponerende klit der indeholder så meget som 3,5 millioner m3 sand. Se solen gå ned over de stejle klitter og oplev en ægte Sahara følelse – endda helt uden at rejse udenlands.

Husk madpakken: Marselisborg dyrepark

Kom ud i det blå i Marselisborg dyrepark og tilbring en dag med hjorte, dådyr, sika og vildsvin. Dyrehaven er en ideel attraktion for børnefamilier, da børnene vil elske synet af de hyggelige skabninger. Undlad at opsøge og jage dyrene, da de kan være farlige. Lad dem i stedet komme til dig. Pak madpakken på en solskinsdag og nyd frokosten i naturen i hyggelige omgivelser. Husk æbler og gulerødder til dådyrene og sikaerne.

De ovenstående er blot ideer til sommeraktiviteter i Danmark. I en tid hvor verdenskortet skifter farve mellem rød, orange og gul og vi har træffet valget om, at blive hjemme hen over sommeren, kan vi lige så godt få det mest mulige ud af det og gå på udforskning i Danmark.

Gør dig klar til designskolen med et efterskoleophold i Vejle17.6.2021 08:00:00 CEST | Pressemeddelelse

Af Mikkel Preisler På vegne af : Efterskolen for Gastronomi, Musik & Design Nu har du muligheden for, at forbedrede dig til mad og designskolen på et efterskoleophold i Vejle. Mange unge drømmer om muligheden for, at komme ind på designskolen enten i København eller Kolding. Det er dog virkelig vanskeligt at blive optaget. Derfor kan du nu forbedre dine chancer med design og mode som linjefag på skolen for i Vejle.

kERP – Lille dansk bogføringsprogram, som tager kampen op med de store6.6.2021 16:56:52 CEST | Blog

Af Mikkel Preisler Bogføring skal være en effektiv, overskuelig og sikker aktivitet i enhver virksomhed uanset størrelse og brancheområde. For mange nyopstartede enkeltmandsvirksomheder bliver bogføringen udført af ejeren selv. Her er der brug for et stærkt program, der er gennemskueligt, og som kan håndtere vækst i virksomheden, og som er intuitivt bygget op. Danmark har fået et nyt bogføringsprogram – kERP – der giver konkurrence til de eksisterende spillere på området. Det er skabt med fokus på dine behov som virksomhedsejer, og det giver dig alle de egenskaber og funktioner, som du kender fra nogle af de største bogføringsprogrammer.