Sol sigter mod stjernerne i Aabenraa

Der er fart over feltet for den 22-årige Sol Westergaard, som på kort tid har taget rejsen fra elev til souschef i en af Danmarks største Lidl-butikker. “Jeg elsker det hurtige tempo i butikken,” fortæller hun.

Sol Westergaard, der er souschef i Lidl Aabenraa, drømmer om en dag at have sin egen Lidl-butik.

For den sønderjyske Sol Westergaard har det altid heddet sig, at hun skulle stå i butik, men forestillingen om hvilken slags butik har rykket sig markant, fortæller den 22-årige souschef i Lidl Aabenraa:

“Jeg havde egentlig en forestilling om at skulle arbejde i en butik i gågaden, men jeg fandt ud af, at det gik alt for langsomt til mig. I Lidl går det stærkt, og der er altid noget at kaste sig over. Selvom mange tænker, at dagene er ens i et supermarked, så er det så langt fra sandheden, og der er hele tiden nye udfordringer, der skal løses. Jeg elsker det hurtige tempo i butikken.”

Sol Westergaard er udlært i butikken i Aabenraa og blev straks efter elevtiden salgsleder. Der skulle dog ikke gå mange måneder, før Sol igen ville have mere ansvar, så hun påbegyndte Lidls egen souschef-uddannelse, der har klædt hende på

til rollen som leder. En rolle, som passer godt til den unge sønderjyde, men som heller ikke er uden udfordringer.

“Jeg skulle lige vænne mig til at være chef for nogle, der er ældre, end jeg selv er, men det var jo ikke et problem for dem, og så kommer det helt af sig selv. Gennem uddannelsen fik jeg mange værktøjer, som jeg kan bruge i det daglige, og nu er jeg virkelig glad for rollen som leder,” fortæller Sol med et stort smil.

Fuld fart fremad

Sol Westergaard er godt klar over, at karrieren er gået hurtigt frem, men sådan skal det være, fortæller hun. “Det hele er gået utroligt stærkt, men jeg er nok sådan et menneske, der hele tiden vil udfordres. Jeg ved, jeg er dygtig, og jeg vidste tidligt, at jeg ville være leder,” siger Sol, der sætter særligt pris på holdfølelsen og dynamikken mellem kollegaerne i butikken i Aabenraa.

Men ambitionerne stopper ikke her, selvom Sol Westergaard godt kan være tilfreds med, hvor langt hun allerede er kommet.

“Jeg tror ikke, det er nogen hemmelighed i Lidl, at jeg gerne vil have min egen butik. Det bliver ikke i år, men det bliver indenfor en overskuelig fremtid – det er i hvert fald planen lige nu,” fortæller hun.

Og der er ingen tvivl om, hvor den butik skal ligge, for Sol skal hverken til Sjælland eller Fyn. “Jeg vil gerne blive i distriktet og være butikschef i Lidl her i Sønderjylland,” fortæller Sol, der selv bor i Aabenraa.

I Lidl Danmark står vi for den bedste kvalitet til den bedste pris. Som dagligvarekæde koncentrerer vi os om det væsentlige. Gennem vores effektive processer og det tillidsfulde samarbejde med vores partnere garanterer vi et fremragende forhold mellem kvalitet og pris og et velgennemtænkt vareudbud. Som kunde i Lidl kan du trygt regne med, at vores produkter er friske og af god kvalitet. Vores medarbejdere arbejder hver dag for, at vores kunder nemt og enkelt kan købe ind i vores 133 butikker.

Danskerne donerede 10% mere pant i 2020: Danske Hospitalsklovne modtager rekordbeløb13.1.2021 06:00:00 CETPressemeddelelse

Lidls kunder har i 2020 doneret rekordmeget pant med en stigning på 10 % i forhold til 2019. Donationen går til Danske Hospitalsklovnes arbejde med at gøre en forskel for indlagte børn og deres familier på de danske hospitaler og i børne- og ungepsykiatrien. Lidl har siden 2015 været hovedsponsor for Danske Hospitalsklovne og pantdonationerne i 2020 slår alle tidligere års donationer.

Fra Fyn til hele Danmark: Bryggeriet Vestfyen udvikler specialøl med Lidl18.12.2020 09:00:00 CETPressemeddelelse

For ti år siden var der ikke mange, der drak indian pale ale, brown ale og porter, men siden da er danskerne kommet efter det. I dag er cirka hver 10. øl, der bliver drukket, en specialøl. Derfor lancerer Lidl nu sin helt egen serie af specialøl, Karlens nordic craft beer, særligt udviklet af den anerkendte brygmester Christoph Behnke ved Bryggeriet Vestfyen. Øllene er netop landet i Lidl over hele landet.

Dansk-Tysk Handelskammer kårer Lidl Danmark til German Company of the Year 2020: Lidl hjælper danske virksomheder til eksport på en milliard kroner15.12.2020 15:00:25 CETPressemeddelelse

Lidl Danmark skaber vækst og eksport for kædens danske leverandører til en værdi af cirka 200 millioner kroner, og eksporterer for cirka 800 millioner kroner via Lidls internationale netværk. Dansk-Tysk Handelskammer kårede Lidl Danmark til German Company of the Year 2020 i dag ved en online prisoverrækkelse.