Sol sigter mod stjernerne i Aabenraa

Der er fart over feltet for den 22-årige Sol Westergaard, som på kort tid har taget rejsen fra elev til souschef i en af Danmarks største Lidl-butikker. “Jeg elsker det hurtige tempo i butikken,” fortæller hun.

Sol Westergaard, der er souschef i Lidl Aabenraa, drømmer om en dag at have sin egen Lidl-butik.

For den sønderjyske Sol Westergaard har det altid heddet sig, at hun skulle stå i butik, men forestillingen om hvilken slags butik har rykket sig markant, fortæller den 22-årige souschef i Lidl Aabenraa:

“Jeg havde egentlig en forestilling om at skulle arbejde i en butik i gågaden, men jeg fandt ud af, at det gik alt for langsomt til mig. I Lidl går det stærkt, og der er altid noget at kaste sig over. Selvom mange tænker, at dagene er ens i et supermarked, så er det så langt fra sandheden, og der er hele tiden nye udfordringer, der skal løses. Jeg elsker det hurtige tempo i butikken.”

Sol Westergaard er udlært i butikken i Aabenraa og blev straks efter elevtiden salgsleder. Der skulle dog ikke gå mange måneder, før Sol igen ville have mere ansvar, så hun påbegyndte Lidls egen souschef-uddannelse, der har klædt hende på

til rollen som leder. En rolle, som passer godt til den unge sønderjyde, men som heller ikke er uden udfordringer.

“Jeg skulle lige vænne mig til at være chef for nogle, der er ældre, end jeg selv er, men det var jo ikke et problem for dem, og så kommer det helt af sig selv. Gennem uddannelsen fik jeg mange værktøjer, som jeg kan bruge i det daglige, og nu er jeg virkelig glad for rollen som leder,” fortæller Sol med et stort smil.

Fuld fart fremad

Sol Westergaard er godt klar over, at karrieren er gået hurtigt frem, men sådan skal det være, fortæller hun. “Det hele er gået utroligt stærkt, men jeg er nok sådan et menneske, der hele tiden vil udfordres. Jeg ved, jeg er dygtig, og jeg vidste tidligt, at jeg ville være leder,” siger Sol, der sætter særligt pris på holdfølelsen og dynamikken mellem kollegaerne i butikken i Aabenraa.

Men ambitionerne stopper ikke her, selvom Sol Westergaard godt kan være tilfreds med, hvor langt hun allerede er kommet.

“Jeg tror ikke, det er nogen hemmelighed i Lidl, at jeg gerne vil have min egen butik. Det bliver ikke i år, men det bliver indenfor en overskuelig fremtid – det er i hvert fald planen lige nu,” fortæller hun.

Og der er ingen tvivl om, hvor den butik skal ligge, for Sol skal hverken til Sjælland eller Fyn. “Jeg vil gerne blive i distriktet og være butikschef i Lidl her i Sønderjylland,” fortæller Sol, der selv bor i Aabenraa.

I Lidl Danmark står vi for den bedste kvalitet til den bedste pris. Som dagligvarekæde koncentrerer vi os om det væsentlige. Gennem vores effektive processer og det tillidsfulde samarbejde med vores partnere garanterer vi et fremragende forhold mellem kvalitet og pris og et velgennemtænkt vareudbud. Som kunde i Lidl kan du trygt regne med, at vores produkter er friske og af god kvalitet. Vores medarbejdere arbejder hver dag for, at vores kunder nemt og enkelt kan købe ind i vores butikker.

Vigtig kundeinformation: Lidl og Hoyer Handel GmbH tilbagekalder ”Silvercrest” håndstøvsuger pga. risiko for brand24.9.2020 16:00:00 CESTPressemeddelelse

Lidl og Hoyer Handel GmbH tilbagekalder produktet ”Håndstøvsuger SHAZ 22.2 D5” af mærket ”Silvercrest” inklusive den medfølgende oplader (IAN 339791_1910). Ved enkelte produkter er der konstateret risiko for brand ved opladning og brug af produktet. Lidl og Hoyer Handel GmbH opfordrer derfor alle kunder til at undlade at oplade og/eller bruge produktet. Lidl og Hoyer Handel GmbH anbefaler, at produktet kasseres eller leveres tilbage til nærmeste Lidl-butik, hvor pengene returneres, også uden fremvisning af bon. Produktet er blevet solgt i Lidl-butikker landet over fra den 20.09.2020. Det kan ikke længere købes i butikkerne. Lidl og Hoyer Handel GmbH beklager de gener, som dette måtte medføre