Topdanmark A/S

Snestorm rammer onsdag: Forsikringsselskab sender opfordring til boligejere

Del

Vintersæsonens første snestorm er på vej, og det kan blive en dyr fornøjelse for visse boligejere. Topdanmark kommer her med fem gode råd til, hvad du skal være opmærksom på.

Det vinterlige vejr har for alvor meldt sin ankomst.

Onsdag ventes der at falde massive mængder sne flere steder i landet, og det kan resultere i uheld på isglatte fortove, vandskader i boligen og sammenstyrtede terasseoverdækninger.

Derfor sender landets næststørste forsikringsselskab, Topdanmark, nu en opfordring til danskerne om at være opmærksom på typiske skader, der kan opstå som følge af snevejr.

”Årets første sne har det som regel med at komme bag på mange personer. Kombinationen af sne, vind og kulde kan derfor udløse ekstra mange skader,” siger Rasmus Ruby-Johansen, der er skadedirektør i Topdanmark.

Som boligejer er der en række ting, du selv kan gøre for at undgå typiske skader.

Når der kommer meget sne fra oven, er det vigtigt at være opmærksom på, om terasseoverdækninger og andre mindre bastante bygninger kan tåle vægten. Hvis du er i tvivl, er det en god idé at fjerne sneen, umiddelbart efter den har lagt sig på tagene.

Pas også på indtrængende sne på loftet, som det er vigtigt at fjerne, så det ikke giver vandskader ned i boligen, når det smelter.

Sørg desuden for, at vandafledningen ikke er stoppet af for eksempel blade i tagrender, så smeltevandet får svært ved at få afløb og giver vandskader.

Undgå uheld foran dit hus

Det voldsomme vintervejr, der ventes at ramme dele af Danmark onsdag, kan lokalt give store mængder sne, kraftig vind og nætter med ned til minus ti grader. DMI forventer, at der i løbet af onsdagen falder 10-20 centimer sne i den centrale del af Jylland og i Nordvest- og Nordsjælland.

Som husejer er det vigtigt at huske på, at du har pligt til at rydde sne, og det kan blive dyrt i erstatning, hvis forbipasserende kommer til skade på dit fortov.

Ligger dit hus ud til en offentlig vej, er det din pligt at rydde sne og gruse eller salte dit fortov mellem klokken 7-22. Om søndagen skal der dog først være ryddet for sne fra klokken 8-22.

Hvis dit hus i stedet ligger på en privat vej eller sti, har du pligt til at rydde for sne og gruse eller salte på både kørebane, fortov og sti. For det meste skal du kun rydde ud til midten af kørebanen, da ejeren på modsatte side har ansvaret for den anden halvdel af kørebanen.

Nøgleord

Kontakter

Billeder

Download
Rasmus Ruby-Johansen, skadedirektør i Topdanmark.
Rasmus Ruby-Johansen, skadedirektør i Topdanmark.
Download

Information om Topdanmark A/S

Topdanmark A/S
Topdanmark A/S
Borupvang 4
2750 Ballerup

https://www.topdanmark.com/

Topdanmark er landets næststørste forsikringsselskab og fjerdestørste kommercielle pensionsselskab.

Vi er 2.400 medarbejdere, der hjælper flere end 110.000  erhvervs- og landbrugskunder og over 500.000 privatkunder i hele landet. Det har vi gjort siden 1898, hvor grundstenen til Topdanmark blev lagt.

Vi er et aktieselskab og blandt de 25 største virksomheder i Danmark målt på omsætning.

Følg pressemeddelelser fra Topdanmark A/S

Skriv dig op her, og modtag pressemeddelelser på e-mail. Indtast din e-mail, klik på abonner, og følg instruktionerne i den udsendte e-mail.

Flere pressemeddelelser fra Topdanmark A/S

Nye restriktioner og krav om boosterstik fordobler aflysninger af skiferier3.1.2022 13:40:00 CET | Pressemeddelelse

Landets næststørste forsikringsselskab melder om en ny bølge af travlhed på telefonerne. Denne gang på grund af indrejserestriktioner på én af de mest populære skiferiedestinationer, nemlig Østrig. Topdanmark har i december haft 65 procent flere kunder i røret, der har spørgsmål om rejse- og afbestillingsforsikringen, sammenlignet med december på et ”normalt” år, det vil sige 2019, før coronakrisen ramte. Sammenligningen viser også, at forsikringsselskabet har behandlet dobbelt så mange afbestillingssager, og Topdanmark forventer, at bunken af sager, hvor rejser skal refunderes, vil vokse yderligere i de næste måneder, hvor der er højsæson for skiferier. ”Vi måtte indsætte ekstra mandskab mellem jul og nytår, og billedet er det samme i dag, mandag. I en normal skiferiesæson har vi travlt med at hjælpe med knæskader og brækkede ben blandt kunder, der er taget afsted på skiferie. Lige nu hjælper vi i stedet tusindvis af kunder, der ikke kan komme afsted. Der bliver i øjeblikket refundere

Ny forsikring med taxaservice skal gøre Topdanmark til elbilejeres favoritselskab28.12.2021 07:40:00 CET | Pressemeddelelse

Landets næststørste forsikringsselskab lancerer nu en skræddersyet forsikring til kunder med elbiler. Den indeholder blandt andet dækning af skader på bilens batteri i trafikuheld, selvrisiko ved tyveri og skader på ladekabler og ladestandere samt skader på glas som fx panoramatag, der er udbredt i elbiler. Som en særlig service for elbilejere omfatter forsikringen også en taxa-service, hvis bilen løber tør for strøm på farten. Kunden og bilen bliver transporteret hurtigt videre til lige præcis der, hvor man ønsker, fx den nærmeste ladestation eller den planlagte destination. Servicen er en del af vejhjælpordningen og indebærer en ”timegaranti”. Er hjælpen ikke fremme inden for én time, får kunden sin betaling for hele året tilbage. ”Vi oplever en markant efterspørgsel på et decideret elbilprodukt, som formentligt kun vil stige, i takt med at elbiler fylder mere og mere i nyregistreringerne, og at bilmærker konstant udvider udvalget af størrelser og modeller,” siger Carsten Elmose, pri

Topdanmark styrker kundeoplevelsen og ændrer koncernledelsen8.12.2021 10:00:06 CET | Pressemeddelelse

Topdanmark gennemfører en omorganisering, hvor selskabets kundeservice decentraliseres fra at være en tværgående gruppefunktion til at blive en integreret del af selskabets kommercielle divisioner: Privat, Landbrug & Erhverv samt Pension og Livsforsikring. Det sker efter, at en gruppe med koncerndirektør Brian Rothemejer Jacobsen i spidsen de seneste måneder har undersøgt, hvad der vil være den bedste løsning for betjeningen af kunder. ”Vi har taget en beslutning, som skal udvikle og styrke kundeoplevelsen. Det sker ved, at vores forretningsområder nu får et tydeligere ansvar for salg, fastholdelse og direkte servicering af kunder," siger Peter Hermann, adm. direktør og Group CEO i Topdanmark. "Forsikring og rådgivning kan være kompleks og kræver en høj grad af ekspertise, og ved at samle kundeservicespecialister med branchespecialister i divisionerne håber vi på at kunne skabe stærkere fagfællesskaber, som uden tvivl kommer til at gøre en positiv forskel for vores kunder og det samfun

Omikron giver rødglødende telefoner hos forsikringsselskab2.12.2021 06:30:00 CET | Pressemeddelelse

Listen over destinationer, hvor coronarestriktioner igen besværliggør eller umuliggør en rejse, vokser dag for dag. Det samme gør antallet af opkald fra bekymrede kunder hos landets næststørste forsikringsselskab. En opgørelse viser, at Topdanmark den seneste måned har hjulpet 94 procent flere kunder med spørgsmål om rejseforsikringen sammenlignet med samme måned sidste år. 7 ud 10 kunder ringer ikke for at anmelde en skade, men derimod for at høre om mulighederne for at afbestille eller få hjælp på selve rejsen. ”Telefonerne er igen rødglødende, og vi skal tilbage til starten af coronapandemien for at finde en situation, der minder om den, vi oplever lige nu. Efter en periode med klare rejsevejledninger oplever vi, at der igen er skabt markant usikkerhed,” siger Carsten Elmose, privatdirektør i Topdanmark. ”Kunder, der snart skal afsted på skiferier, juleferie og badeferier, ringer med spørgsmål til dækningen på deres rejseforsikring, eksempelvis hvis der er risiko for at blive mødt m

I vores nyhedsrum kan du læse alle vores pressemeddelelser, tilgå materiale i form af billeder og dokumenter samt finde vores kontaktoplysninger.

Besøg vores nyhedsrum