Nicehair ApS

Skønhedsbasar i København 30. juni - webshop giver kunder mulighed for at handle med hinanden

Del

På overfladen kan det virke forretningsundergravende for en virksomhed at stille en platform til rådighed, hvor kunder kan sælge produkter til hinanden. Men ikke desto mindre gør Nicehair.dk netop det 30. juni som første webshop herhjemme. Ekspert kalder tiltaget for spændende og nytænkende.

– Vi er et brandfællesskab, hvor vi meget gerne vil være tæt på vores kunder. Vi har en stor involvering på Facebook med blandt andet vores live-auktioner, og vi har faktisk fået idéen om basaren delvist fra vores kunder på Facebook, der har efterlyst et fysisk forum, hvor de kan udveksle produkter, forklarer Hans Tosti, der er CEO hos Nicehair.dk. Foto: PR
– Vi er et brandfællesskab, hvor vi meget gerne vil være tæt på vores kunder. Vi har en stor involvering på Facebook med blandt andet vores live-auktioner, og vi har faktisk fået idéen om basaren delvist fra vores kunder på Facebook, der har efterlyst et fysisk forum, hvor de kan udveksle produkter, forklarer Hans Tosti, der er CEO hos Nicehair.dk. Foto: PR

De fleste forbinder webbutikker og almindelige detailbutikker med salg af produkter til en forbruger. Men nu gør den webbaserede detailforretning Nicehair.dk op med den tilgang. 30. juni stiller den nemlig DGI-Byen til rådighed kvit og frit for sine kunder, så de kan få en stand og sælge overskydende skønheds- og kosmetikprodukter. 

Det minder dermed om en basar – bare med den forskel, at der ikke skal betales for at udstille. Ifølge Henrik Theil, der er kommunikationschef hos brancheforeningen FDIH og ekspert i detail og webshoptendenser, er Nicehairs tiltag nytænkende og unikt i Danmark.

Det passer godt ind i tidens trend, men det er helt nyt, at en virksomhed skaber en platform, hvor kunder kan sælge egne produkter til andre kunder til en basar. Flere webbaserede virksomheder er for nylig begyndt at gå mere i retning af de traditionelle detailvirksomheder, der har den fysiske dimension ved kundeoplevelsen som et stærkt kort. Den del er webshops ved at indarbejde i deres forretning, fordi kunderne også kan have behov for den direkte kontakt og rådgivning, forklarer Henrik Theil.

Nicehair.dk har ud over hjemmesiden nicehair.dk også fysiske butikker i Kolding og Esbjerg.

Der er forretning i det  

Det kan virke som om, at Nicehair.dk saver den gren af, virksomheden sidder på, når den lader kunderne sælge til hinanden. Men ifølge Henrik Theil giver det endnu mere retur.

– Nicehair.dk rammer kundeloyalitet og videndeling. Kunderne har jo i baghovedet, at Nicehair.dk stillede rammerne for basaren til rådighed. Samtidig deler de ud af den ekspertviden, som virksomheden besidder, og som kunderne kan drage nytte af og huske, når der skal købes nyt, forklarer Henrik Theil.

Manden bag ideen glæder sig til at opleve en summende basar i DGI-Byen. – Vi er et brandfællesskab, hvor vi meget gerne vil være tæt på vores kunder. Vi har en stor involvering på Facebook med blandt andet vores live-auktioner, og vi har faktisk fået idéen om basaren delvist fra vores kunder på Facebook, der har efterlyst et fysisk forum, hvor de kan udveksle produkter, forklarer Hans Tosti, der er CEO hos Nicehair.dk

Ifølge direktøren er der allerede en række Facebook-grupper, hvor kunderne forsøger at parre hinandens overskydende produkter, og den markedsplads er detailforretninger og webshops også inde på. – Det er en fantastisk loyalitetsplatform at få adgang til, så det er helt klart noget, som virksomhederne ser stort markedsføringspotentiale i lige nu, forklarer Henrik Theil.

Natasha Jørgensen, der udstiller på basaren, ser frem til arrangementet, hvor hun møder andre Nicehair-kunder med samme interesse for skønhedsprodukter. Hun er ikke i tvivl om, at basaren giver god forretningsmæssig mening, da hun og andre bliver knyttet endnu tættere til Nicehair.dk.

Kontakter

Tonny Nielsen Bruun
Stifter, Nicehair.dk
(+45) 20 92 93 60
post@nicehair.dk

Billeder

– Vi er et brandfællesskab, hvor vi meget gerne vil være tæt på vores kunder. Vi har en stor involvering på Facebook med blandt andet vores live-auktioner, og vi har faktisk fået idéen om basaren delvist fra vores kunder på Facebook, der har efterlyst et fysisk forum, hvor de kan udveksle produkter, forklarer Hans Tosti, der er CEO hos Nicehair.dk. Foto: PR
– Vi er et brandfællesskab, hvor vi meget gerne vil være tæt på vores kunder. Vi har en stor involvering på Facebook med blandt andet vores live-auktioner, og vi har faktisk fået idéen om basaren delvist fra vores kunder på Facebook, der har efterlyst et fysisk forum, hvor de kan udveksle produkter, forklarer Hans Tosti, der er CEO hos Nicehair.dk. Foto: PR
Download
Nicehair.dk har ud over hjemmesiden nicehair.dk også fysiske butikker i Kolding og Esbjerg, og de kan brede sig til andre provinsbyer. Her ses Hans Tosti (th.) med grundlægger og kommerciel direktør Tonny Nielsen Bruun.  Foto: PR
Nicehair.dk har ud over hjemmesiden nicehair.dk også fysiske butikker i Kolding og Esbjerg, og de kan brede sig til andre provinsbyer. Her ses Hans Tosti (th.) med grundlægger og kommerciel direktør Tonny Nielsen Bruun. Foto: PR
Download

Information om Nicehair ApS

Nicehair ApS
Nicehair ApS
Randersvej 30
6700 Esbjerg

32 200 200http://www.nicehair.dk

Nicehair.dk er med 100 medarbejdere og op mod 50.000 afsendte pakker hver måned Danmarks største onlineforhandler af skønhedsprodukter. Sortimentet dækker over alt inden for hårpleje, hudpleje, makeup og parfume. www.nicehair.dk 

Følg pressemeddelelser fra Nicehair ApS

Skriv dig op her, og modtag pressemeddelelser på e-mail. Indtast din e-mail, klik på abonner, og følg instruktionerne i den udsendte e-mail.

Flere pressemeddelelser fra Nicehair ApS

I vores nyhedsrum kan du læse alle vores pressemeddelelser, tilgå materiale i form af billeder og dokumenter samt finde vores kontaktoplysninger.

Besøg vores nyhedsrum