Skjern Bank og Privatsikring indgår ny aftale for erhvervskunder

Privatsikring og Skjern Bank har underskrevet en ny aftale om deres erhvervsforsikringer. Dermed vil erhvervskunderne i den vestjyske bank fremover blive præsenteret for rådgivning samt koncepter og skræddersyede forsikringer fra Privatsikring.

Partnerskabet mellem Privatsikring og Skjern Bank går helt tilbage til Privatsikrings etablering i år 2000, hvor bankens privatkunder begyndte at modtage rådgivning og skræddersyede forsikringer. Nu udvides partnerskabet til også at inkludere bankens erhvervskunder.

”Vi har 20 års erfaring med Privatsikring, og derfor føles det rigtigt at samle det hele hos dem og tilbyde vores kunder en helhedsrådgivning på tværs af privat- og erhvervsforretningen. Vi ser frem til at kunne tilbyde vores erhvervskunder attraktive forsikringsløsninger, som vi i mange år har kunnet tilbyde vores privatkunder.” udtaler Per Munck adm. direktør i Skjern Bank.

Hos Privatsikring ser man også frem til at udvide samarbejdet.

”Vi har altid haft en god dialog med Skjern Bank, og jeg er meget glad og stolt over, at de har valgt at udvide vores partnerskab til også at omfatte deres erhvervskunder. Deres valg af Privatsikring som den rigtige partner for dem på hele skadesforsikringsområdet er en stor blåstempling for os, og vi glæder os til at styrke vores i forvejen stærke samarbejde” udtaler partnerdirektør i Privatsikring, Kasper de Choen.

Erhvervskunder får glæde af ny stor alliance

Skjern Bank er blandt de mere end 30 lokalbanker, som organiseres i Lokale Pengeinstitutter (LOPI), der i fællesskab med Codan (og datterselskabet Privatsikring), Nykredit og Spar Nord har indgået en alliance om at skabe landets stærkeste bankassurancemodel.

Dermed får erhvervskunderne hos Skjern Bank glæde af de produkter, koncepter og digitale løsninger, som Privatsikring udvikler sammen med alliancepartnerne.

”Privatsikring er et kvalitetsbrand blandt Lokale Pengeinstitutter (LOPI). Vi er hver dag over 30 banker, der kvalitetssikrer Privatsikring gennem vores tætte dialog med dem,” udtaler Per Munck adm. direktør i Skjern Bank.

Udvider assurandørkorpset

Som et led i det udvidede samarbejde med Skjern Bank, styrker Privatsikring assurandørkorpset og ansætter nye medarbejdere, som skal rådgive Skjern Banks erhvervskunder om forsikringer i deres filialer i Jylland og på Sjælland.

”Privatsikrings dygtige medarbejdere bliver nu en aktiv del af vores filialer, og vi har store forventninger til hinanden, således at kunderne får den bedste oplevelse med at vælge forsikringer via os.” siger Per Munck adm. direktør i Skjern Bank.

Hver fjerde sommerhusejer har haft en vejrskade det seneste år30.7.2021 07:30:00 CEST | Pressemeddelelse

Corona har fået sommerhussalget til at stige voldsomt. Men med sommerhuskøbene følger ikke kun frisk luft, sand under fødderne og en sikker ferielokation. Udover de seneste ugers kraftige regnskyl, viser en ny undersøgelse lavet for Codan nemlig, at hver fjerde danske sommerhusejer har haft en vejrskade på deres sommerhus inden for det seneste år. Og det er langt flere end blandt normale boligejere. Det bekymrer skadedirektør i Codan, Henrik Bundgaard, da det i sidste ende kan få betydning for sommerhusets værdi.

Pas på dig selv i haven: Her er sommerens skøreste skader28.7.2021 07:30:00 CEST | Pressemeddelelse

Det er sommerferie, og vi har masser af tid i haven og sammen med vores børn. Men der er grund til at være opmærksom, når man går i gang med havearbejdet eller låner børnenes legetøj. Når sommerferien begynder, lægger danskerne sig ikke blot i en solseng eller på et håndklæde i strandkanten og slapper af. Mange benytter også lejligheden til at forskønne haven eller blander sig lidt uheldigt i børnenes leg, oplever Codan Forsikring. "Vi kan godt mærke, at der er gået sommer i den i forhold til de skader, som folk ringer ind med i øjeblikket," siger skadedirektør i Codan, Henrik Bundgaard, med et glimt i øjet, "Det gode vejr har naturligt nok fået danskerne ud i haven, men tid i haven kan godt være farlig og resultere i nogle skader, som man måske ikke umiddelbart havde forestillet sig," lyder det. Det udsagn bakker Charlotte Rahbek, som er ledende oversygeplejerske på Bispebjerg Hospital, op om. "Når det er godt vejr, bruger danskerne mere tid udenfor og i deres haver. Udover det bringe

Vil du udleje dit sommerhus eller bolig? Det kan blive en dyr fornøjelse7.7.2021 07:53:52 CEST | Pressemeddelelse

Er du blandt de mange danskere, som igen i år holder sommerferie indenfor Danmarks grænser og har booket et sommerhus eller en ferielejlighed? Eller måske udlejer du selv? Så er det vigtigt, at du sætter dig grundigt ind i, hvordan du er dækket. Det har nemlig stor betydning for din forsikringsdækning, hvorvidt du låner eller udlejer din bolig, og om du gør det gennem en udlejningsportal eller på egen hånd.

8 ud af 10 skader i transportbranchen er under selvrisikoen: Peder Olsen og Søn fra Odense sparede 600.000 kr. på forebyggelse på kun ét år30.6.2021 09:37:49 CEST | Pressemeddelelse

Meget få virksomheder i transportbranchen arbejder struktureret med at forebygge små og mellemstore skader på deres køretøjer. Men det er der god grund til at lave om på, mener Camilla Amstrup, erhvervsdirektør i Codan Danmark. Der er nemlig rigtig mange penge at spare i at undgå de småskader, der ligger under selvrisikoen. En af de virksomheder, der har oplevet effekten af forebyggelse, er Peder Olsen og Søn fra Odense. På kun ét år reducerede de antallet af skader med 60 procent svarende til mere end en halv million kroner på bundlinjen.