Skal du ud at rejse til sommer? Her er 3 “coronavenlige” destinationer

Midt i Coronapandemien er Europa gået fra den ene nedlukning til den anden. Mange lande har indført rejsebegrænsninger i et forsøg på at kontrollere spredningen af COVID-19, men som vi nærmer os sommer og hvad for mange lande er turistsæsonen, går mange lande imod en gradvis åbning med håb om at trække turister.

Efter flere måneder tilbragt i isolation under anden bølge af pandemien, drømmer mange Danskere også om at komme væk hen over sommeren, hvad enten det er udendørs aktiviteter og økoturisme, eller blå himmel, hvide strande og et krystalklart hav.

Føler du, at du har brugt nok tid på havehygge, grill og trampolinen? Så er her tre europæiske destinationer hvor myndighederne ser ud til at have situationen forholdsvis under kontrol.

Gibraltar

Gibraltar har været det hurtigste og mest velorganiserede europæiske land til at vaccinere hele befolkningen, og landet tilpasser sig så småt den nye normale tilstand og lempelsen af begrænsningerne.

Udgangsforbud er blevet ophævet og mundbind er ikke længere obligatorisk udendørs. Det er dog påkrævet i offentlig transport og i indendørs arealer som butikker. Barer og restauranter har lov til at være åbne indtil kl. 02., som de var før udbruddet.

Gibraltar velkommer turister fra EU-lande så længe de enten kan fremvise en negativ PCR-test taget 72 timer inden flyafgang eller kan foretage en test ved ankomst. Isolation ved ankomst er ikke længere påkrævet, men en anden test på dag 5 er påkrævet.

Myndighederne er på vagt og vurderer situationen uge for uge.

Malta

Malta er et af de lande i EU, der har den højeste vaccinationsrate. 42% af landets voksne befolkning har nu fået mindst første dosis af vaccinen.

Landet er også så småt begyndt at hæve restriktionerne. Ikke-væsentlige butikker og tjenester er genåbnet efter en syv-ugers nedlukning efter smittetrykket er faldet, og Middelhavsøen forbereder sig på, hvad det håber, bliver en travl turistsæson. Danmark er på Maltas ’gule liste’, hvilket betyder, at grænsen nu er åben for danske turister. Det kræver blot en negativ PCR-test maks. 72 timer gammel, en test ved ankomst eller 14-dages isolation ved ankomst.

Drømmer du om sol, sommer og strand ved Middelhavet kan du overveje Malta denne sommer.

Island

Islands lave befolkningstal og befolkningstæthed gør landet til en relativ ’Coronavenlig’ sommerdestination. Landet er kendt for sine unikke natur og landskaber, som størstedelen af turistaktiviteterne er centreret omkring. Dette betyder, at du som turist vil have god mulighed for at beskytte dig selv ved at holde sikker afstand fra andre mennesker.

Island har siden udbruddet af anden bølge fulgt en streng test- og sporingskontrol for at kontrollere smittespredningen. Siden 26. april 2021, har landet også åbnet op for turister fra godkendte EU-lande, heriblandt Danmark. Besøgende skal blot fremvise et certifikat for fuld vaccination, tidligere infektion eller en negativ PCR-test foretaget maks. 72 timer før flyafgang. Efter ankomst er turister dog yderligere påkrævet at gennemgå 2 tests med en 5-dages karantæne imellem.

Gør dig klar til designskolen med et efterskoleophold i Vejle17.6.2021 08:00:00 CEST | Pressemeddelelse

Af Mikkel Preisler På vegne af : Efterskolen for Gastronomi, Musik & Design Nu har du muligheden for, at forbedrede dig til mad og designskolen på et efterskoleophold i Vejle. Mange unge drømmer om muligheden for, at komme ind på designskolen enten i København eller Kolding. Det er dog virkelig vanskeligt at blive optaget. Derfor kan du nu forbedre dine chancer med design og mode som linjefag på skolen for i Vejle.

kERP – Lille dansk bogføringsprogram, som tager kampen op med de store6.6.2021 16:56:52 CEST | Blog

Af Mikkel Preisler Bogføring skal være en effektiv, overskuelig og sikker aktivitet i enhver virksomhed uanset størrelse og brancheområde. For mange nyopstartede enkeltmandsvirksomheder bliver bogføringen udført af ejeren selv. Her er der brug for et stærkt program, der er gennemskueligt, og som kan håndtere vækst i virksomheden, og som er intuitivt bygget op. Danmark har fået et nyt bogføringsprogram – kERP – der giver konkurrence til de eksisterende spillere på området. Det er skabt med fokus på dine behov som virksomhedsejer, og det giver dig alle de egenskaber og funktioner, som du kender fra nogle af de største bogføringsprogrammer.