Sine Dolberg udnævnes til HR-direktør for Lidl Danmark

Den 1. januar 2021 tiltrådte Sine Dolberg, som HR-direktør for Lidl Danmark. Dermed bliver HR for første gang officielt en del af direktionen i Lidl Danmark.

HR-direktør Sine Dolberg foran Lidl-butikken i Hedensted.

Lidl Danmark har en vision om at blive danskernes førstevalg, og for at lykkes med dette, kræver det først og fremmest de dygtigste medarbejdere i branchen. Nu tages endnu et skridt i retning af at sikre det. Administrerende direktør for Lidl Danmark, Dirk Fust, uddyber:

Vi står overfor en stor opgave med at gøre Lidl til danskernes førstevalg og derfor er det også helt centralt, at vi er i stand til at tiltrække og fastholde de dygtigste talenter i branchen. Derfor er jeg glad for, at Sine og HR nu bliver en del af direktionen i Lidl Danmark. Sine har gennem de seneste fire år gjort en stor indsats for at udvikle HR i Lidl Danmark, og vi har tydeligt set den øgede værdiskabelse, det har medført. Derfor er det helt naturligt, at vi nu tager næste skridt og gør HR til en officiel del af direktionen”.

Sine Dolberg, 34 år, har været en del af Lidl siden 2015 og har de seneste fire år siddet som HR-chef for Lidl Danmark, hvor hun blandt andet har deltaget i direktionsarbejdet og spillet en central rolle i udviklingen af den nye strategi for Lidl Danmark.

”Jeg er både glad for og stolt over, at HR nu bliver en del af direktionen for Lidl Danmark, og jeg glæder mig til at fortsætte det gode samarbejde med resten af direktionen. De seneste år har jeg, sammen med hele HR-teamet – både på hovedkontoret og på vores to regionskontorer, arbejdet for at gøre HR relevant og nærværende for vores medarbejdere, samt at skabe en reel og synlig værdi, og jeg glæder mig til at fortsætte vores arbejde mod at gøre Lidl Danmark til danskernes førstevalg - ikke mindst som arbejdsplads,” siger Sine Dolberg.

Sine har ansvaret for 25 medarbejdere fordelt på afdelingerne: HR Services, Recruiting & Employer Branding og Development & Engagement. Hun startede i 2015 som distriktschef og efterfølgende varetog hun rollen som uddannelseschef.

Lidl Danmarks direktion består pr. 1 januar 2021 af:

• CEO/ Administrerende direktør Dirk Fust
  • CFO/ Økonomidirektør Thorbjørn Liebing
  • CCO/ Indkøbsdirektør Rasmus Pape
  • COO/ Salgsdirektør Anders Frydendahl
  • CHRO/ HR-direktør Sine Dolberg
  • CPMO/ Udviklings- og ejendomsdirektør Mads T. Nielsen

HR-direktør Sine Dolberg foran Lidl-butikken i Hedensted.

I Lidl Danmark står vi for den bedste kvalitet til den bedste pris. Som dagligvarekæde koncentrerer vi os om det væsentlige. Gennem vores effektive processer og det tillidsfulde samarbejde med vores partnere garanterer vi et fremragende forhold mellem kvalitet og pris og et velgennemtænkt vareudbud. Som kunde i Lidl kan du trygt regne med, at vores produkter er friske og af god kvalitet. Vores medarbejdere arbejder hver dag for, at vores kunder nemt og enkelt kan købe ind i vores 133 butikker.

Danskerne donerede 10% mere pant i 2020: Danske Hospitalsklovne modtager rekordbeløb13.1.2021 06:00:00 CETPressemeddelelse

Lidls kunder har i 2020 doneret rekordmeget pant med en stigning på 10 % i forhold til 2019. Donationen går til Danske Hospitalsklovnes arbejde med at gøre en forskel for indlagte børn og deres familier på de danske hospitaler og i børne- og ungepsykiatrien. Lidl har siden 2015 været hovedsponsor for Danske Hospitalsklovne og pantdonationerne i 2020 slår alle tidligere års donationer.

Fra Fyn til hele Danmark: Bryggeriet Vestfyen udvikler specialøl med Lidl18.12.2020 09:00:00 CETPressemeddelelse

For ti år siden var der ikke mange, der drak indian pale ale, brown ale og porter, men siden da er danskerne kommet efter det. I dag er cirka hver 10. øl, der bliver drukket, en specialøl. Derfor lancerer Lidl nu sin helt egen serie af specialøl, Karlens nordic craft beer, særligt udviklet af den anerkendte brygmester Christoph Behnke ved Bryggeriet Vestfyen. Øllene er netop landet i Lidl over hele landet.

Dansk-Tysk Handelskammer kårer Lidl Danmark til German Company of the Year 2020: Lidl hjælper danske virksomheder til eksport på en milliard kroner15.12.2020 15:00:25 CETPressemeddelelse

Lidl Danmark skaber vækst og eksport for kædens danske leverandører til en værdi af cirka 200 millioner kroner, og eksporterer for cirka 800 millioner kroner via Lidls internationale netværk. Dansk-Tysk Handelskammer kårede Lidl Danmark til German Company of the Year 2020 i dag ved en online prisoverrækkelse.