Sine Dolberg udnævnes til HR-direktør for Lidl Danmark

Den 1. januar 2021 tiltrådte Sine Dolberg, som HR-direktør for Lidl Danmark. Dermed bliver HR for første gang officielt en del af direktionen i Lidl Danmark.

Lidl Danmark har en vision om at blive danskernes førstevalg, og for at lykkes med dette, kræver det først og fremmest de dygtigste medarbejdere i branchen. Nu tages endnu et skridt i retning af at sikre det. Administrerende direktør for Lidl Danmark, Dirk Fust, uddyber:

Vi står overfor en stor opgave med at gøre Lidl til danskernes førstevalg og derfor er det også helt centralt, at vi er i stand til at tiltrække og fastholde de dygtigste talenter i branchen. Derfor er jeg glad for, at Sine og HR nu bliver en del af direktionen i Lidl Danmark. Sine har gennem de seneste fire år gjort en stor indsats for at udvikle HR i Lidl Danmark, og vi har tydeligt set den øgede værdiskabelse, det har medført. Derfor er det helt naturligt, at vi nu tager næste skridt og gør HR til en officiel del af direktionen”.

Sine Dolberg, 34 år, har været en del af Lidl siden 2015 og har de seneste fire år siddet som HR-chef for Lidl Danmark, hvor hun blandt andet har deltaget i direktionsarbejdet og spillet en central rolle i udviklingen af den nye strategi for Lidl Danmark.

”Jeg er både glad for og stolt over, at HR nu bliver en del af direktionen for Lidl Danmark, og jeg glæder mig til at fortsætte det gode samarbejde med resten af direktionen. De seneste år har jeg, sammen med hele HR-teamet – både på hovedkontoret og på vores to regionskontorer, arbejdet for at gøre HR relevant og nærværende for vores medarbejdere, samt at skabe en reel og synlig værdi, og jeg glæder mig til at fortsætte vores arbejde mod at gøre Lidl Danmark til danskernes førstevalg - ikke mindst som arbejdsplads,” siger Sine Dolberg.

Sine har ansvaret for 25 medarbejdere fordelt på afdelingerne: HR Services, Recruiting & Employer Branding og Development & Engagement. Hun startede i 2015 som distriktschef og efterfølgende varetog hun rollen som uddannelseschef.

Lidl Danmarks direktion består pr. 1 januar 2021 af:

• CEO/ Administrerende direktør Dirk Fust
  • CFO/ Økonomidirektør Thorbjørn Liebing
  • CCO/ Indkøbsdirektør Rasmus Pape
  • COO/ Salgsdirektør Anders Frydendahl
  • CHRO/ HR-direktør Sine Dolberg
  • CPMO/ Udviklings- og ejendomsdirektør Mads T. Nielsen

I Lidl Danmark står vi for den bedste kvalitet til den bedste pris. Som ansvarlig dagligvarekæde koncentrerer vi os om det væsentlige. Gennem et tillidsfuldt samarbejde med vores partnere garanterer vi et velgennemtænkt vareudbud til den bedste pris.Som kunde i Lidl kan du trygt regne med, at vores produkter er friske og af god kvalitet. Vores medarbejdere arbejder hver dag for, at vores kunder nemt og enkelt kan købe ind i vores 158 danske butikker.Vi arbejder hver dag som aktiv samfundsaktør på at skabe målbar værdi, der rækker ud over Lidls egen forretning.