Sidste chance: Nominér din kandidat til årets landdistriktspris

Kender du nogen, der gør en særlig indsats for at skabe vækst og udvikling i landdistrikterne? Så nominér en enkeltperson, forening, virksomhed eller kommune til Landdistriktsprisen 2017.

Nu er det være at være sidste chance for at indstille ildsjæle, foreninger, virksomheder eller din kommune til Erhvervsministeriets Landdistriktspris. Den skal uddeles på Landdistriktskonferencen den 2. oktober og uddeles for at hylde dem, der lokalt lægger store kræfter i at skabe en positiv udvikling, attraktive lokalsamfund og nye arbejdspladser i landdistrikterne. Det oplyser Erhvervsstyrelsen.

Prisen uddeles af erhvervsminister Brian Mikkelsen (K). I 2016 gik Landdistriktsprisen til projektet ”Liv i by og skole” i Jammerbugt Kommune. Et projekt, som i øvrigt medvirkede til, at landsbygruppen Trekroner blev udnævnt til Årets Landsby 2016 af Landdistrikternes Fællesråd og Landsbyerne i Danmark.

Frist for nominering er mandag den 18. september.

Hvis du ønsker at nominere en kandidat, kan du sende dit bud til leamik@erst.dk. Buddet skal indeholde en begrundelse for nomineringen.

Læs mere på Liv og Land

Landdistrikternes Fællesråd er national sparringspartner for Folketinget og centraladministrationen og formidler i den forbindelse relevante informationer omkring puljer, aktiviteter og lignende.

Noa Jankovic, politisk chef i Landdistrikternes Fællesråd, tlf. 71 70 82 49, mail noa@landdistrikterne.dk