GF ForsikringGF Forsikring

Shop foder og forsikring på samme tid

STRATEGISK PARTNERSKAB: Kan der puttes forsikring i kurven samtidig med halsbånd, hundetegn og hundefoder? Ja, hvis man spørger Maxi Zoo og GF Forsikring, der går sammen om at gøre det nemt at forsikre sig som hundeejer.
Nu kan kunderne i Maxi Zoo også vinge forsikring af på huskelisten, når de handler tilbehør til hunden. Et nyt strategisk samarbejde mellem Maxi Zoo og GF Forsikring gør det nemt og trygt at være hundeejer. Fra venstre er det Majbritt Hansen, indkøbs- og marketingsdirektør i Maxi Zoo, og Schani Stig Thomsen fra GF Forsikring foran en af Maxi Zoo’s butikker.  (Foto: Alex Tran)
Nu kan kunderne i Maxi Zoo også vinge forsikring af på huskelisten, når de handler tilbehør til hunden. Et nyt strategisk samarbejde mellem Maxi Zoo og GF Forsikring gør det nemt og trygt at være hundeejer. Fra venstre er det Majbritt Hansen, indkøbs- og marketingsdirektør i Maxi Zoo, og Schani Stig Thomsen fra GF Forsikring foran en af Maxi Zoo’s butikker. (Foto: Alex Tran)

Der bliver sagt vuf og vov i mere end 450.000 danske familier ifølge den seneste statistik fra Danmarks Statistik, og de firbenede venner har ligesom deres mennesker brug for at være forsikret. Derfor har Maxi Zoo og GF Forsikring indgået et nyt strategisk samarbejde for at nå de danske hundeejere.

Hundeansvarsforsikring er en del af en hundefamilies behov ligesom en indboforsikring. Derfor ser Schani Stig Thomsen, salgsdirektør i det medlemsejede GF Forsikring, store perspektiver i at gøre det nemt for hundeejerne at blive forsikret som loven tilskriver det.

- Vi ved fra vores rådgivningsarbejde, at mange hundeejere faktisk ikke er klar over, at det også er nødvendigt at få en udvidet dækning, hvis man går til træning og udstilling med sin hund, siger han.

- Nu bliver GF Forsikring synlig lige præcis der, hvor behovet for forsikring opstår, og vi hjælper med at minde de danske hundeejere om forsikring. Derfor er vi rigtig glade for, at vi har fået mulighed for at indgå dette samarbejde med Maxi Zoo.

Rundt om kundens behov
Maxi Zoo er førende på salg af foder og tilbehør og står stærk på det danske kæledyrsmarked med 47 butikker og snart endnu flere butikker, når kæden Petworld fra 1. januar 2021 også bliver en del af Maxi Zoo.

- Vores vision er at gøre livet med kæledyr nemmere og mere lykkeligt, og vi ønsker at løse så mange behov som muligt, når man har et kæledyr, og et af behovene er forsikring. Det skal være simpelt og tilgængeligt, og vi ved, at vores kunder sagtens kan være med på ideen om at købe forsikring samtidig med andet tilbehør til kæledyret, fortæller Majbritt Hansen, indkøbs- og marketingsdirektør i Maxi Zoo, og fortsætter:

- Hos GF Forsikring har vi fundet en samarbejdspartner, der er villig til at lave en fleksibel løsning til vores butikker.

I Maxi Zoo’s butikker kan kunden enten vælge den lovpligtige hundeansvarsforsikring eller den udvidede hundeansvarsforsikring, der udover det lovpligtige ansvar også dækker, hvis man går på udstilling og træning med sin hund. Kunden tager en forsikringsboks fra en stand i butikken og betaler ved kassen sammen med sine øvrige varer. Ved kassen får kunden udleveret et kort med en unik kode, der skal aktiveres hjemmefra. Herefter sender GF Forsikring en police til kunden.

Kunden tager en forsikringsboks fra en stand i butikken og betaler ved kassen sammen med sine øvrige varer. Fra venstre er det Majbritt Hansen, indkøbs- og marketingsdirektør i Maxi Zoo, og Schani Stig Thomsen fra GF Forsikring i en af Maxi Zoo’s butikker.  (Foto: Alex Tran)
Kunden tager en forsikringsboks fra en stand i butikken og betaler ved kassen sammen med sine øvrige varer. Fra venstre er det Majbritt Hansen, indkøbs- og marketingsdirektør i Maxi Zoo, og Schani Stig Thomsen fra GF Forsikring i en af Maxi Zoo’s butikker. (Foto: Alex Tran)