Interflora

Send blomster – og bekæmp ensomhed

Del

Over 260.000 danskere føler sig ensomme. Hverdagen er svær, men højtider som den forestående jul er endnu sværere. Røde Kors og Interflora er gået sammen i et samarbejde, der både skal sætte fokus på problemet og indsamle penge til kampen mod ensomhed.

For de fleste danskere er julen forbundet med familietid. Med nærvær, omsorg, gavmildhed og betænksomhed. Men for et stort antal danskere – 263.500 ifølge Sundhedsstyrelsen – er julen lig med afsavn og isolation. De føler sig ensomme. Og det er en af de værste følelser, man kan have som menneske.

”Ensomhed kan ramme alle, og konsekvenserne kan være voldsomme. Ensomhed forringer din livskvalitet, øger risikoen for depressioner eller for, at du bliver syg. Ja, ensomhed kan i værste fald koste liv,” fortæller Christina Drescher Rasmussen, der er sektionsleder i Røde Kors.

Derfor har Røde Kors indgået et nyt samarbejde med blomsterkæden Interflora med to formål: dels at sætte nødvendigt fokus på ensomhed og få danskerne til at række ud efter de ensomme, og dels at samle penge ind til den landsdækkende kamp mod ensomhed.

For hver buket, Interflora sælger på Interflora.dk i løbet af det næste år, vil der blive doneret penge til Røde Kors’ arbejde med at afhjælpe ensomhed. Interflora garanterer, at der samlet vil blive doneret minimum en halv million kroner til kampen mod ensomhed.

”Hos Interflora lever vi for – og af – at bringe mennesker tættere sammen,” siger administrerende direktør Søren Flemming Larsen og fortsætter:

”Uanset om det er din mormor i den anden ende af landet, som du ser for sjældent, eller en ny kæreste, så sætter vi en ære i at hjælpe jer med at komme tættere på hinanden. Desværre findes der alt for mange danskere, som føler sig isoleret og mangler nogle at komme tættere på. Det er trist og en sag, vi gerne vil kæmpe for sammen med Røde Kors. Vi faciliteter kontakten mellem over en million mennesker hvert år, så matchet mellem Interflora og Røde Kors er helt perfekt – fordi det skaber en grundlæggende glæde hos mennesker både at give og få”.

”Samarbejdet med Interflora betyder, at vi sammen kan nå bredt ud til befolkningen for at forebygge og afhjælpe ensomhed i Danmark,” siger Christina Drescher Rasmussen fra Dansk Røde Kors.

”Vi er rigtig glade for samarbejdet og håber, at vi i fællesskab kan være med til at bryde tabuet omkring ensomhed. Vi håber, at vi med projektet kan inspirere flere til at være opmærksomme på at invitere alle til at bakke op om projektet,” siger hun.

Du kan læse meget mere om samarbejdet på www.interflora.dk/kampen-mod-ensomhed og på www.rodekors.dk.

For yderligere oplysninger, herunder mulighed for cases, kontakt:

  • Administrerende direktør, Interflora, Søren Flemming Larsen, tlf. 4343 4747
  • Røde Kors´ pressetelefon, tlf. 3529 9699

Nøgleord

Billeder

Information om Interflora

Interflora



Læs mere om Interflora på www.interflora.dk.

 

Følg pressemeddelelser fra Interflora

Skriv dig op her og modtag pressemeddelelser på mail. Indtast din mail, klik på abonner og følg instruktionerne i den udsendte mail.

Flere pressemeddelelser fra Interflora

Mors dag i fremgang, men de unge halter efter9.5.2018 15:05pressemeddelelse

På søndag er det Mors dag, og der er heldigvis mange heldige mødre, som får en kærlig hilsen, for danskerne er vilde med Mors dag som aldrig før. Med en stigning fra 2016-2017 på knap 10 procent, kan Blomsterkæden Interflora tydeligt mærke danskernes begejstring for dagen. Men samtidig oplever blomsterkæden også, at de unge mellem 18-24 år er den aldersgruppe, hvor færrest sender deres mødre en påskønnelse.

I vores nyhedsrum kan du læse alle vores pressemeddelelser, tilgå materiale i form af billeder og dokumenter, og finde vores kontaktoplysninger.

Besøg vores nyhedsrum