Nyt onlineunivers hos Interflora skal styrke den digitale købsoplevelse
Interflora oplever større efterspørgsel på deres chokolade, øl og specialprodukter og efter flere år med markant stigning i onlinesalget, ønsker Danmarks førende blomsterkæde at skabe en endnu bedre online købsoplevelse for deres kunder.
Derfor relancerer Interflora deres eksisterende onlineplatform, Interflora.dk, så platformen bliver mere brugervenlig og i endnu højere grad inspirerer og skaber synergi mellem blomsterkædens mange produkter. Med relanceringen bliver Interflora.dk et gaveunivers, hvor det bliver muligt at købe gavehilsner til alle anledninger, hvad enten det er blomster til Mors Dag, specialøl til Fars Dag eller chokolade til vennens fødselsdag.
”Vi har de senere år oplevet en markant fremgang i onlinesalget på Interflora.dk. Blomstersalget har haft et stort fokus, og nu tager vi det naturlige næste skridt og vil inspirere folk til at købe endnu mere ind i vores mange andre fantastiske produkter som Orangeri, Heatherhill & Ask øl. Derfor lancerer vi nu en helt ny markedsplatform, hvor Flora bliver omdrejningspunktet for alle vores produkter,” siger Søren Flemming Larsen, der er administrerende direktør hos Interflora Danmark.
E-handlen i rekordvækst
Det er ikke kun Interflora Danmark, der oplever en voldsom vækst i onlinesalget.
Ifølge en analyse fra Dansk Erhverv brugte danskerne i 2018 nemlig 144 mia. kr. på e-handel, hvilket er en stigning på 10 % i forhold til året før. Ud af de 144. mia. kr. var hele 37 % af e-handlen baseret på handel af detailvarer. Stigningen skaber ifølge Søren Flemming Larsen et behov for en endnu bedre digital købsoplevelse.
”Hos Interflora er vi klar over, at den stigende e-handel også sætter krav til vores markedsplatform. Derfor vil forbrugere på Interflora.dk også fremover opleve en mere bekvem købsoplevelse, når de enten køber chokolade, vin eller blomster til deres nærmeste,” siger Søren Flemming Larsen.
Interfloras egne eksklusive brands får hver deres undersider på platformen, hvor der er uddybende information om produkternes historier og detaljer.
Det nye Interflora.dk lanceres 30. september 2019.
Faktaboks:
- 95% af Interfloras Fars Dags leveringer har været køb af andre produkter end blomster, dvs. salget af øl har været meget højt.
- Blomstersalget ligger i indeks 110 for årets første 8 måneder (2019/2018)
- Alle Interfloras specialiteter (herunder vin, øl og chokolade) ligger i indeks 104 for årets første 8 måneder (2019/2018)
- Når solen skinner, og det er varmt, er det hvidvin som tilkøb Interflora sælger mest af – når vejret er dårligt er det chokolade.
Nøgleord
Billeder
Information om Interflora
Følg pressemeddelelser fra Interflora
Skriv dig op her, og modtag pressemeddelelser på e-mail. Indtast din e-mail, klik på abonner, og følg instruktionerne i den udsendte e-mail.
Flere pressemeddelelser fra Interflora
Far var en af de helt store vindere på valgdagen5.6.2019 16:30:14 CEST | Pressemeddelelse
Til trods for at folketingsvalget i år faldt d. 5. juni på Fars dag, så havde danskerne ikke glemt fædrenes mærkedag. Blomsterkæden Interflora oplever igen i år vækst på 17 pct. og en stor interesse for Fars dag. I år er det store salg af buketter, øl, vin og spiritus på Fars dag med til at skabe tusindvis af nye træer i Zambia.
Trods grundlovsdag og folketingsvalg: Danskerne glemmer ikke far på Fars Dag d. 5. juni31.5.2019 12:00:00 CEST | Pressemeddelelse
Selvom vi i år på Fars Dag d. 5. juni skal stemme til folketingsvalget, så forventer Danmarks største formidler af kærlige hilsner, Interflora, ikke, at danskerne glemmer far. Fars Dag har nemlig været i stigning de seneste år, og ifølge Søren Flemming Larsen, administrerende direktør hos Interflora Danmark, fortjener han mindst ligeså meget opmærksomhed som mor. I år planter Interflora et træ for de buketter, øl, vin og spiritus, der blandt andet bliver solgt på Fars Dag d. 5. juni.
Stemmerne er talt op – mor slår alle rekorder12.5.2019 13:49:51 CEST | Pressemeddelelse
Hvis antallet er af blomsterbuketter på Mors Dag søndag kunne sidestilles med stemmer, er der ingen tvivl om, hvem der ville vinde valget. Igen i år oplevede blomsterkæden Interflora en stor stigning i salget af blomsterbuketter og gaver til Mors Dag. Gennem et stort nyt samarbejde med den danske organisation Global Climate Institute i samarbejde med den internationale NGO, WeForest blev der plantet et træ i Zambia for hver buket, der blev sendt til mor.
Videnskabeligt studie slår fast: Vi prioriterer mor højere end vennerne10.5.2019 07:00:00 CEST | Pressemeddelelse
Hvis du som mor nogle gange føler, at din teenagedatter eller -søn ville vælge vennerne over dig, så kan du godt ånde lettet op. For de vil nemlig være mere tilbøjelige til at vælge mor fremfor vennerne. Det viser en ny undersøgelse fra UCLA Psychology. På søndag d. 12. maj fejrer danskerne og Danmarks største formidler af kærlige hilsner, Interflora, Mors dag.
Interflora lancerer ny lavalkohol ølserie12.4.2019 09:54:26 CEST | Pressemeddelelse
Øl med lav alkoholprocent, er en af tidens helt store trends med en fremgang i salget på hele 241 % på fire år. Trenden er ifølge Interflora kommet for at blive, og derfor lancerer blomster- og gavekæden en helt ny serie af lavalkohol øl rettet mod både mænd og kvinder.
I vores nyhedsrum kan du læse alle vores pressemeddelelser, tilgå materiale i form af billeder og dokumenter samt finde vores kontaktoplysninger.
Besøg vores nyhedsrum