Sekretariatschef i Cevea Louise Juul Jensen bliver ny generalsekretær i Dansk Ungdoms Fællesråd

DUF - Dansk Ungdoms Fællesråd har ansat Louise Juul Jensen som ny generalsekretær. Hun skal dermed stå i spidsen for paraplyorganisationen med 78 børne- og ungdomsorganisationer og bliver øverste administrative leder for DUFs sekretariat, som gennem flere år har været i positiv fremgang. Den nye generalsekretær har selv været en aktiv del af foreningslivet gennem mange år, og hun har foreningsbaggrund i bl.a. DSU og DUI-Leg og Virke. Desuden har hun i de seneste år været udvalgsformand for tipsudvalget i DUF og har derigennem stort kendskab til DUFs brede vifte af medlemsorganisationer og DUFs arbejde generelt. Louise kommer fra en stilling som sekretariatschef i Tænketanken Cevea og overtager jobbet som generalsekretær fra Morten E.G. Jørgensen.

DUFs formand peger på indgående kendskab til foreningsliv og blik for det politiske

DUFs formand Chris Borup Preuss glæder sig til at få Louise med på holdet: "Louise har en skarp profil, og vi har valgt hende ud fra et stærkt felt af ansøgere. Louise har et vågent politisk øje på både muligheder og løsninger til gavn for foreningslivet og den danske ungdom. Samtidig har Louise det fornødne organisatoriske blik for DUFs virkelighed kombineret med et indgående kendskab til det danske foreningsliv, og de værdier vi står på. Jeg har store forventninger til samarbejdet og er glad for, at Louise har takket ja til stillingen."

DUFs formand Chris Borup Preuss supplerer: "Ungdommen står over for en række store udfordringer, som vi skal finde svar på. Klima-krise, øget polarisering af den demokratiske samtale og en verden, hvor stærke mænd med lette løsninger vinder frem. Her skal den danske ungdom levere konstruktive løsninger og kritiske perspektiver på vores fremtid. Samtidig har foreningslivet og de forpligtende fællesskaber vist deres styrke under corona, men vi er stadig hårdt ramt, og der er både brug for hjælp og stabilitet til at dyrke et bredt og mangfoldigt foreningsliv. Det er opgaver som disse, Louise kommer til at skulle forestå, naturligvis i tæt samarbejde med os i DUFs styrelse, på DUFs sekretariat og i samspil med vores 78 medlemsorganisationer."

Drømmejobbet med spændende udfordringer i vente
”Jobbet som generalsekretær i DUF er for mig virkelig et drømmejob. Jeg kommer til at arbejde med det frivillige foreningsliv, der altid har været en stor del af mit liv, og som jeg virkelig brænder for. Vi står overfor nogle svære, men også spændende udfordringer i den kommende tid, og jeg glæder mig til at komme i gang, til at være med til at gøre en forskel for unge og til at forsætte det vigtige arbejde med at sikre gode vilkår for foreningslivet,” lyder det fra Louise Juul Jensen, der tiltræder stillingen som generalsekretær i DUF den 19. oktober.

For yderligere kommentarer kan Louise Juul Jensen kontaktes på tlf. 26827052 og Chris Borup Preuss på tlf. 22889996

DUF - Dansk Ungdoms Fællesråd er en paraply- og interesseorganisation for 78 samfundsengagerende børne- og ungdomsorganisationer. Spejdere, studenterorganisationer, kirkelige foreninger, miljøorganisationer og de politiske ungdomsorganisationer er blandt medlemmerne.