SEAL TIL AARHUS MED SINE STØRSTE HITS FREDAG DEN 14. JULI 2023

Seal kommer til Aarhus, hvor han vil spille én af få eksklusive europæiske udendørskoncerter denne sommer. Ikke alene er det hans eneste koncert i Norden, det er også første gang i 18 år, han optræder i Danmark.

Live Nation præsenterer i samarbejde med Tivoli Friheden for første gang det nye udendørs koncertformat,’ Summer Session'. Tivoli Frihedens scene på den smukke Event-ø vil i sommersæsonen danne rammen om koncerter med internationale kunstnere. Den første koncert afvikles som en Fed fredag*.

Vi er stolte af at kunne præsentere Seal som den første artist på Summer Session programmet, hvor der løbende annonceres navne.

Summer Session formatet består af en række udendørs koncerter med internationale hovednavne. Programmet vil typisk starte med opvarmning af en eller to danske artister inden hovednavnet går på. Billetter sælges separat til hver enkelt Summer Session koncert.

OM SEAL:

Med en af de mest genkendelige stemmer nogensinde har Seal sat et uudsletteligt aftryk på pop, R&B, soul og dance musik. Seal har solgt over 30 millioner albums på verdensplan, genereret mere end 1 milliard streams og vundet fire GRAMMY® Awards, tre BRIT-priser, to Ivor Novello-priser og en MTV VMA.

Som et væsentligt og alsidigt talent gennem populærkulturen omfatter hans katalog allestedsnærværende hits som "Killer", "Crazy" og "Kiss From A Rose", sidstnævnte stormede ind på Billboards Hot 100 som nr. 1, opnåede GRAMMY® Awards for "Record of the Year" og "Song of the Year" og var at finde på hans firdobbelte platin-album fra 1994, Seal II.

Hans musik optræder i film af ikoniske instruktører som Spike Lee og afdøde Joel Schumacher, og derudover er hans sange blevet hyldet med coverversioner af artister som Alanis Morissette, Bastille og George Michael, for at nævne nogle få.

Hvis man skal tale om vedvarende indflydelse, så optrådte Seal bemærkelsesværdigt i The Lonely Islands' kultklassiker 'Popstar: Never Stop Never Stopping', Tyler Perry's The Passion, America's Got Talent og The Masked Singer.

Senest fik han anerkendelse i form af en GRAMMY® Award nominering i kategorien "Bedste traditionelle popvokalalbum" for Standards i 2019.

Undervejs har han samarbejdet med alle fra Jeff Beck, Joni Mitchell og Santana til P!nk, John Legend og Gallant. Seals stemme giver dog højere genlyd end nogensinde før med mere musik på vej i 2023 og fremad.

Vi glæder os til at opleve Seal live når han fejrer 30 år med sine to klassikere: Seal I og Seal II.

Programmet fredag den 14. juli 2023 ser således ud:

Sceneområdet åbner kl. 16.00

Calby: 18.30

Soleima: 19.45

Seal: 21.00

Koncerten forventes at slutte: 23.00

Med forbehold for ændringer.

Læs mere om det fulde line-up på summer-session.dk, Friheden.dk og Livenation.dk

*OBS: Særligt for Seal koncerten gælder følgende for Tivoli Frihedens sæsonkortholdere:

Da koncerten med Seal falder på en fredag, har vi lånt fredag 14. juli af Tivoli Frihedens 'Fed fredag'. Sæsonkortholdere har fortsat adgang til denne koncert ved fremvisning af gyldigt sæsonkort som på en almindelig Fed fredag. Det gælder ved denne koncert som ved alle andre eftertragtede koncerter, at adgang til koncerten er efter først til mølle-princippet og med begrænset adgang, så vi anbefaler alle sæsonkortholdere der ønsker at komme ind til koncerten, at komme i god tid. Sæsonkort giver ikke adgang til Golden Circle.

Ved fremtidige Summer Session koncerter gælder sæsonkortet ikke som adgangsbillet, da disse som udgangspunkt ikke vil afholdes på en fredag, og dermed ikke være en del af det allerede eksisterende ’fed fredag’ program.

Billetinformation:

Billetpriser: Golden Circle 710,- / Ståpladser 410 kr. + gebyr.

Billetsalget starter mandag 13. marts kl. 10.00 via livenation.dk og ticketmaster.dk

Live Nation presale starter fredag 10. marts kl. 10:00 for Live Nation nyhedsbrevsmodtagere og på livenation.dk

Live Nation er verdens førende producent og formidler af live entertainment-oplevelser. På verdensplan bliver det til + 40.000 årlige koncerter, +100 festivaler og mere end 500 millioner solgte billetter. Live Nation Denmark er Danmarks førende koncertbureau med 70 engagerede medarbejdere der holder til på Frederiksberg Allé i København. Vi arrangerer alt fra mindre klubshows til stadionshows, vi arbejder med koncerter, comedyshows og musicals. Festivalerne COPENHELL, JAILBREAK, HeartlandO Days og Comedy Stop Copenhagen er ligeledes en del af Live Nation Danmark. I huset finder du også vores to danske Agenturer PDH Music og Luger Denmark, som arbejder med nogle af landets største artister. Vi ønsker at tilbyde vores gæster det bedste; både før, under og efter arrangementet med musik- og begivenhedsrige oplevelser man husker for livet.