Se biografaktuelle film i sofaen med Blockbuster

Mens biograferne holder lukket for at minimere spredningen af COVID-19, har flere filmselskaber besluttet, at aktuelle biograffilm også skal kunne ses som streaming. Allerede nu kan fire biografaktuelle film streames hos Blockbuster, og på tirsdag kan man også se superheltefilmen Birds of Prey hjemme i stuen. Prisen svarer til ca. to biografbilletter.

Birds of Prey. © 2020 Warner Bros.

Biografer over hele verden lukker ned midlertidigt, og derfor har flere amerikanske filmselskaber besluttet at gøre aktuelle biograffilm tilgængelige på streaming. NBC Universal har gjort periodedramaet ’Emma’, gyserfilmen ’The Invisible Man’ samt ’The Hunt’ tilgængelig på streaming. ’Bloodshot’ fra Sony Pictures er også tilgængelig, og fra på tirsdag kan danskerne streame ’Birds of Prey’ fra Warner Bros hos Blockbuster.

Prisen for de biografaktuelle film svarer til ca. to biografbilletter.

”Vi er i en ekstraordinær situation, hvor der er stor efterspørgsel efter underholdning, og selvom det er på en trist baggrund, er jeg glad for, at vi sammen med filmselskaberne kan rykke biografen hjem i de danske stuer,” siger Casper Hald, direktør for Blockbuster.

Øget efterspørgsel efter underholdning i hjemmet
Mens mange danskere for at mindske spredningen af Corona-virus bliver indendørs, ser Blockbuster en markant øget efterspørgsel på underholdning. Herunder også på de biografaktuelle film, hvor især ’The Invisible Man’ har været populær hos kunderne.

”Baseret på de mange tusinde danskere, der allerede har set en biografaktuel premierefilm som streaming hos Blockbuster, så er dette tiltag en klar succes, og jeg forventer, at der kan komme endnu flere biografaktuelle film som streaming i den kommende tid,” siger Casper Hald.

Udover de biografaktuelle film er der de seneste uger især blevet set film som ’Jagtsæson’ og ’21 Bridges’ hos Blockbuster. Derudover har filmudbyderen set en stor stigning i efterspørgslen på film med pandemi-tema som Steven Soderberghs Contagion fra 2011 og Dustin Hoffman i Outbreak fra 1995. Begge film er pt. blandt de mest sete film på Blockbuster.

Læs mere om de biografaktuelle film hos Blockbuster.

Birds of Prey. © 2020 Warner Bros.

Blockbuster er Danmarks største online filmtjeneste med over 10.000 titler, som du kan leje eller købe og streame, som det passer dig. Blockbuster tilbyder både de nyeste film, som de første efter biograferne, samt de nyeste tv-serier.  Vores mission er at give dig det absolut bedste indhold og lade det være op til dig, hvor og hvornår du vil se det. Blockbuster udvidede i 2017 til Sverige, Norge og Finland. Se det store udvalg af film og serier på blockbuster.dk.

Blockbuster live-streamer Robert Prisen og inviterer alle danskere med til årets største filmfest23.1.2020 12:09:36 CETPressemeddelelse

Robert Prisen 2020 løber af stablen søndag den 26. januar og hylder traditionen tro de bedste præstationer inden for dansk film og tv. Og igen i år kan danske filmelskere være med til festen fra sofaen, når Blockbuster livestreamer hele showet. Sidste år så flere end 100.000 danskere med, og alle kan samtidig afgive deres stemme til ‘Blockbuster Publikumsprisen’.