Scott Ørmen stopper i Codan

Efter 4 år som landedirektør i Codan i Danmark har Scott Ørmen besluttet sig for at stoppe for at få mere tid til familien i Norge. Scott Ørmen starter som CEO i Marsh i Norge 1. maj 2020.

Scott Ørmen, landedirektør i Codan.

Scott Ørmen har været i den globale forsikringskoncern RSA 14 år på en række forskellige lederposter i både Norge og Danmark.

De seneste fire år har Scott Ørmen været landedirektør i Codan, der er Danmark tredjestørste forsikringsselskab, hvor Scott Ørmen i sin ledelsesperiode har stået i spidsen for en omfattende og transformation af hele virksomheden, der har reduceret omkostningsniveauet markant, og sat øget fokus på kunden. Codan er ikke færdig med transformationen, men står stærkere rustet i dag.

- Jeg er utrolig stolt over at have været en del af Codan og sammen med de mange dygtige og engagerede ledere og medarbejdere opnået rigtig flotte resultater, der har bragt Codan langt de sidste år. Selv om det er vemodigt at skulle tage afsked med Codan, så glæder jeg mig til at være tæt på min families hverdag efter 4 år i Danmark, siger Scott Ørmen, der starter som CEO i Marsh i Norge 1. maj 2020.

Ken Norgrove, CEO i Codan og Trygg-Hansa, vil omgående tiltræde som interim landedirektør, indtil en mere langsigtet løsning er fundet.

- Jeg har stor respekt for Scotts beslutning, men er selvfølgelig ærgerlig over, at Scott har valgt at stoppe. Scott efterlader en stærk landeledelse i Codan, og derfor er jeg helt tryg ved, at vi sammen får styrket Codan yderligere og bragt vækst tilbage, siger Ken Norgrove.

Scott Ørmen, landedirektør i Codan.
Ken Norgrove - CEO Codan/Trygg-Hansa, RSA Scandinavia.

RSA Scandinavia appoints new CEO2.8.2019 11:30:42 CESTPressemeddelelse

Ken Norgrove, Chief Executive of RSA Ireland, has been appointed as Chief Executive Officer of Codan/Trygg-Hansa, RSA Group’s Scandinavian business. Ken will replace Patrick Bergander, who leaves RSA after 7 years, and 5 years as CEO of Codan/Trygg-Hansa. The appointment is subject to regulatory approval. Stephen Hester, RSA Group CEO, commented: “In his time with RSA and as Codan/Trygg-Hansa CEO Patrick has directed many important advances in our business in Scandinavia, and developed a strategy that sets us up for the future. After five years now is a natural time for the business to enter its next phase under new leadership. I thank him and wish him well as he seeks out new challenges. “Ken is one of the most experienced and talented leaders in RSA and his tenure in Ireland has produced exceptional results. He has outstanding credentials as an underwriter and business leader, and I am sure will prove an able successor to Patrick and help our business to grow and develop in the comin