Scott Ørmen stopper i Codan

Efter 4 år som landedirektør i Codan i Danmark har Scott Ørmen besluttet sig for at stoppe for at få mere tid til familien i Norge. Scott Ørmen starter som CEO i Marsh i Norge 1. maj 2020.

Scott Ørmen, landedirektør i Codan.

Scott Ørmen har været i den globale forsikringskoncern RSA 14 år på en række forskellige lederposter i både Norge og Danmark.

De seneste fire år har Scott Ørmen været landedirektør i Codan, der er Danmark tredjestørste forsikringsselskab, hvor Scott Ørmen i sin ledelsesperiode har stået i spidsen for en omfattende og transformation af hele virksomheden, der har reduceret omkostningsniveauet markant, og sat øget fokus på kunden. Codan er ikke færdig med transformationen, men står stærkere rustet i dag.

- Jeg er utrolig stolt over at have været en del af Codan og sammen med de mange dygtige og engagerede ledere og medarbejdere opnået rigtig flotte resultater, der har bragt Codan langt de sidste år. Selv om det er vemodigt at skulle tage afsked med Codan, så glæder jeg mig til at være tæt på min families hverdag efter 4 år i Danmark, siger Scott Ørmen, der starter som CEO i Marsh i Norge 1. maj 2020.

Ken Norgrove, CEO i Codan og Trygg-Hansa, vil omgående tiltræde som interim landedirektør, indtil en mere langsigtet løsning er fundet.

- Jeg har stor respekt for Scotts beslutning, men er selvfølgelig ærgerlig over, at Scott har valgt at stoppe. Scott efterlader en stærk landeledelse i Codan, og derfor er jeg helt tryg ved, at vi sammen får styrket Codan yderligere og bragt vækst tilbage, siger Ken Norgrove.

Scott Ørmen, landedirektør i Codan.
Ken Norgrove - CEO Codan/Trygg-Hansa, RSA Scandinavia.

Privatsikring opruster: Lancerer ny samarbejdsmodel i Jylland17.6.2020 09:20:00 CESTPressemeddelelse

Privatsikring ansætter lokale assurandører, der skal være fast tilknyttet Ringkjøbing Landbobank og Nordjyske Banks filialnet, hvor de vil rådgive private bankkunder og små virksomheder. Det sker som led i at styrke tilstedeværelsen i Nord- og Vestjylland og bygge videre på de gode resultater, som Privatsikring og de to banker har skabt, siden samarbejdet blev indledt i 2001. ”Bankerne er nu vores andenstørste samarbejdspartner målt i portefølje størrelse, og kunderne hos Nordjyske Bank og Ringkjøbing Landbobank er glade for vores produkter," siger Helle Kjærgaard, CEO i Privatsikring. "Vi har derfor valgt at ændre samarbejdsmodellen for markedet i Nord-og Vestjylland og bygge videre på en gennemprøvet salgsstrategi, som kan inspirere vores aktiviteter i hele landet. Jeg er glad for, at vi ved at ansætte dedikerede assurandører både kan støtte bankernes strategisk ambition om at skabe stærke tilbud i alle afdelinger og samtidig imødekomme bankernes ønske om lokal forankring gennem fast