Scott Ørmen stopper i Codan

Efter 4 år som landedirektør i Codan i Danmark har Scott Ørmen besluttet sig for at stoppe for at få mere tid til familien i Norge. Scott Ørmen starter som CEO i Marsh i Norge 1. maj 2020.

Scott Ørmen, landedirektør i Codan.

Scott Ørmen har været i den globale forsikringskoncern RSA 14 år på en række forskellige lederposter i både Norge og Danmark.

De seneste fire år har Scott Ørmen været landedirektør i Codan, der er Danmark tredjestørste forsikringsselskab, hvor Scott Ørmen i sin ledelsesperiode har stået i spidsen for en omfattende og transformation af hele virksomheden, der har reduceret omkostningsniveauet markant, og sat øget fokus på kunden. Codan er ikke færdig med transformationen, men står stærkere rustet i dag.

- Jeg er utrolig stolt over at have været en del af Codan og sammen med de mange dygtige og engagerede ledere og medarbejdere opnået rigtig flotte resultater, der har bragt Codan langt de sidste år. Selv om det er vemodigt at skulle tage afsked med Codan, så glæder jeg mig til at være tæt på min families hverdag efter 4 år i Danmark, siger Scott Ørmen, der starter som CEO i Marsh i Norge 1. maj 2020.

Ken Norgrove, CEO i Codan og Trygg-Hansa, vil omgående tiltræde som interim landedirektør, indtil en mere langsigtet løsning er fundet.

- Jeg har stor respekt for Scotts beslutning, men er selvfølgelig ærgerlig over, at Scott har valgt at stoppe. Scott efterlader en stærk landeledelse i Codan, og derfor er jeg helt tryg ved, at vi sammen får styrket Codan yderligere og bragt vækst tilbage, siger Ken Norgrove.

Scott Ørmen, landedirektør i Codan.
Ken Norgrove - CEO Codan/Trygg-Hansa, RSA Scandinavia.

Codan får ny pressechef23.1.2020 09:00:00 CETPressemeddelelse

Troels Karlskov er tiltrådt som ny pressechef i Codan Forsikring. Han er ansvarlig for medierelationer, pressehåndtering og PR-aktiviteter. “Codan er i fuld gang med en spændende udvikling, og med ansættelsen af Troels Karlskov får vi et ungt og stærkt talent i rollen som pressechef, der skal fortsætte arbejdet med at styrke Codans position med strategisk og proaktiv kommunikation. Vi er et hus med over 100 års historie, og jeg ser frem til bygge videre på det gode udgangspunkt med nye kræfter som Troels,” siger Mette Heering Pontoppidan, Marketing & Communications Director, Codan. Troels Karlskov, 30 år, kommer fra en stilling som fungerende pressechef og Public Relations Manager i flyselskabet SAS. Han er uddannet cand.comm. i journalistik og har en baggrund som journalist hos DR Nyheder, hvor han både har lavet TV, radio og digitalt indhold. “Skiftet til Codan er et skridt ind i en spændende og betydningsfuld branche. Jeg glæder mig til at videreudvikle og udbrede fortællingen om en