Codan Forsikring

Scott Ørmen stopper i Codan

Efter 4 år som landedirektør i Codan i Danmark har Scott Ørmen besluttet sig for at stoppe for at få mere tid til familien i Norge. Scott Ørmen starter som CEO i Marsh i Norge 1. maj 2020.
Scott Ørmen, landedirektør i Codan.

Scott Ørmen har været i den globale forsikringskoncern RSA 14 år på en række forskellige lederposter i både Norge og Danmark.

De seneste fire år har Scott Ørmen været landedirektør i Codan, der er Danmark tredjestørste forsikringsselskab, hvor Scott Ørmen i sin ledelsesperiode har stået i spidsen for en omfattende og transformation af hele virksomheden, der har reduceret omkostningsniveauet markant, og sat øget fokus på kunden. Codan er ikke færdig med transformationen, men står stærkere rustet i dag.

- Jeg er utrolig stolt over at have været en del af Codan og sammen med de mange dygtige og engagerede ledere og medarbejdere opnået rigtig flotte resultater, der har bragt Codan langt de sidste år. Selv om det er vemodigt at skulle tage afsked med Codan, så glæder jeg mig til at være tæt på min families hverdag efter 4 år i Danmark, siger Scott Ørmen, der starter som CEO i Marsh i Norge 1. maj 2020.

Ken Norgrove, CEO i Codan og Trygg-Hansa, vil omgående tiltræde som interim landedirektør, indtil en mere langsigtet løsning er fundet.

- Jeg har stor respekt for Scotts beslutning, men er selvfølgelig ærgerlig over, at Scott har valgt at stoppe. Scott efterlader en stærk landeledelse i Codan, og derfor er jeg helt tryg ved, at vi sammen får styrket Codan yderligere og bragt vækst tilbage, siger Ken Norgrove.

Scott Ørmen, landedirektør i Codan.
Ken Norgrove - CEO Codan/Trygg-Hansa, RSA Scandinavia.

Information om Codan Forsikring

Codan Forsikring
Midtermolen 7

Følg pressemeddelelser fra Codan Forsikring

Flere pressemeddelelser fra Codan Forsikring

Undgå skader: Træn op til skiferien - nu!16.1.2024 08:00:00 CET | Pressemeddelelse

Hvis du vil undgå at blive en de mange danskere, der hvert år kommer til skade med knæ, skuldre, albuer og kraveben under skiferien, skal du i gang med træning i god tid. Med andre ord: Det er nu, du skal i gang. Sådan lyder opfordringen fra forsikringsselskabet Codan, hvis fageksperter her viderebringer en række gode træningsråd. Som en ekstra service for de rejselystne kunder, er rejseforsikringen udvidet med et pandemi-tillæg, ligesom det er muligt at tilgå online læge uanset, hvor i verden man rejser hen.

Den søde juletid er brandfarlig1.12.2023 09:35:50 CET | Pressemeddelelse

December byder traditionelt på flere end dobbelt så mange ildebrande i danske hjem end november, selv om tendensen de senere år er faldende, viser opgørelse fra Codan. Den øgede brug af alternative varmekilder som følge af energikrisen knækkede dog den positive kurve sidste år. Forsikringsselskabet opfordrer derfor til forsigtighed i omgangen med juledekorationer og levende lys i almindelighed – og bioethanol i særdeleshed.