Anodyne

Schweizisk brystlæge: Derfor importerer vi special-bh fra Danmark

Et schweizisk privathospital er begyndt at tilbyde brystopererede kvinder en særlig type bh. Bh’en hjælper kvinderne til en mere rank holdning, mens de tilpasser sig de nye former.
InterActive Bra interagerer med kroppen og aktiverer muskulaturen i den øverste del af ryggen. Foto: PR.

Mange kvinder drømmer om større bryster. For nogle skyldes det, at brysterne har ændret sig efter fødsel og amning. Andre synes, de er udstyret med for lidt fra naturens side, mens nogle bare ikke kan få nok.

Uanset hvad grunden til at få foretaget en brystforstørrende operation er, skal kroppen efterfølgende vænne sig til de nye mængder og proportioner. Som noget nyt er en plastikkirurgisk klinik i Zürich – Klinik Tiefenbrunnen – derfor begyndt at tilbyde de brystopererede kvinder en såkaldt holdningskorrigerende bh fra den danske virksomhed Anodyne.

– Umiddelbart efter en brystforstørrende operation skal kvinden vænne sig til, at der er mere vægt på brystet, og hun vil opleve en ændring i kropsholdningen. Derfor er tiden efter en operation en glimrende mulighed for at gå ind og påvirke kroppen til en sund positur, forklarer dr.med. Roger Gmür, Klinik Tiefenbrunnen.

Frisk start på kropsholdningen

På den plastikkirurgiske klinik i Schweiz anbefalede man tidligere de brystopererede kvinder at bruge en let sports-bh i de første fire uger efter operationen. Nu råder lægerne til en let sports-bh, mens såret heler, men allerede efter to uger vil de gerne have kvinderne over i en AlignMe InterActive Bra fra Anodyne.

– Så snart sårene er stærke nok til det – cirka to uger efter operationen – skal den opererede være iført den særlige bh 24 timer i døgnet i to uger. Den holdningskorrigerende bh hjælper patienterne til på en naturlig måde at indtage en ny, sund holdning. Efter fire uger har kroppen indfundet sig i sin nye positur, forklarer dr.med. Roger Gmür.

Teknologien bag

InterActive Bra fra Anodyne er baseret på teknologien Neuroband, der gør, at bh’en interagerer med kroppen for at forbedre holdningen. Både i forhold til bryst, nakke, skulderblade og rygsøjle.

– De elastiske NeuroBands virker på samme måde som kinesiotape og giver et let tryk på udvalgte muskelgrupper. Muskulaturen i den øverste del af ryggen aktiveres, og man indtager automatisk en sund kropsholdning, fortæller Mia Gaardmand Avnsted, der er medstifter af Anodyne.

Mia Gaardmand Avnsted
Medstifter, Anodyne ApS
mia@anodyne.dk

Billeder

Download
På Klinik Tiefenbrunnen i Zürich anbefales en såkaldt holdningskorrigerende bh til kvinder, der netop har fået foretaget brystforstørrende plastikkirurgi. Foto: PR.
Download
Tiden umiddelbart efter en brystoperation er en god mulighed for at påvirke kroppen til en sund positur. Foto: PR.
Download
Ifølge dr.med. Roger Gmür kan en holdningskorrigerende bh hjælpe brystopererede kvinder til en sund kropsholdning efter operationen. Foto: PR.

Information om Anodyne

Anodyne
P.O. Pedersens Vej 9
8200 Aarhus

53 89 00 13http://www.anodyne.dk

Anodyne blev stiftet i 2014 og forhandler holdningskorrigerende tøj fra AlignMed. Holdningskorrigerende tøj er designet til at give en sundere kropsholdning og er specielt egnet til at reducere ømhed og spændinger.

Følg pressemeddelelser fra Anodyne

Flere pressemeddelelser fra Anodyne