Sampension udnævner produktdirektør

Sampension udnævner Anne Louise Baltzer Engelund som ny produktdirektør og medlem af Sampensions ledelsesgruppe.

Anne Louise Baltzer Engelund, Sampension.

Sampension har udnævnt Anne Louise Baltzer Engelund som ny direktør for Produkter pr. 1. februar. Hun bliver dermed direktør for områderne Aktuariat, Kundejura og IT Udvikling og indtræder i Sampensions ledelsesgruppe.

Anne Louise har været ansat i Sampension siden november 2007. Hun har hidtil været chef for aktuariatet inkl. produktudvikling og får nu direktøransvaret for hele området. Hun afløser matematisk direktør Flemming Windfeld, der har valgt at søge nye udfordringer udenfor Sampension, men fortsat står til rådighed for Sampension i en periode.

”Jeg er utrolig glad for, at Anne Louise har sagt ja til tilbuddet om at blive produktdirektør. Hun har et dybtgående kendskab til Sampension og vores produkter og leverancesystem. Hun har en skarp analytisk hjerne og er samtidig god til at tænke kunderne og forretningen ind i løsningerne,” siger adm. direktør Hasse Jørgensen.

Anne Louise er kandidat i matematik-økonomi (cand.scient.oecon.) fra Aarhus Universitet i 1999. Hun begyndte samme år sin erhvervskarriere hos PensionDanmark og skiftede til PFA Pension som aktuar i 2001 frem til 2007. Anne Louise er 46 år, bor i Solrød Strand og har to børn.

Anne Louise Baltzer Engelund, Sampension.

Sampension Livsforsikring A/S er et kundeejet, non-profit pensionsselskab, som i dag indgår i et forsikringsadministrationsfællesskab med Arkitekternes Pensionskasse, Pensionskassen for Jordbrugsakademikere & Dyrlæger og ingeniørkassen ISP. I fællesskabet varetager Sampension Administrationsselskab A/S al administration af pensions- og forsikringsadministration samt investeringsforvaltning for de fire pensionsenheder.