Samme taxi-app i Danmarks 14 største byer

Dantaxi er netop kørt ind i Esbjerg, og dermed kan selskabets taxi-app bruges i de 14 største byer i Danmark.

Samme taxi-app i Danmarks 14 største byer.

Har man i Esbjerg forsøgt at bestille taxi med Danmarks mest udbredte, næsten-landsdækkende, taxi-app er man hidtil blevet skuffet. Dantaxi, der står bag app’en, har nemlig ikke haft vogne i Danmarks femtestørste by.  Men ved at selskabet nu har indgået aftaler med lokale vognmænd, har kunderne i Esbjerg fået et nyt taxiselskab at bestille taxi fra.

- Det har været lidt af en tilsnigelse, at vi har kaldt os landsdækkende, uden at vi har været til stede i Esbjerg. Men det råder vi bod på nu. Vi har indgået aftaler med lokale taxivognmænd, og har netop åbnet for taxibestillinger i byen. Vi ser frem til at betjene byens borgere, og vil gøre det lettere for dem at få fat i en taxi, forklarer selskabets kommercielle direktør, Vibeke Wolfsberg.

I opstartsfasen vil Dantaxi i Esbjerg råde over 12 taxier. Ved årsskiftet regner selskabet med op mod 20 vogne i byen.

Taxierne er let genkendelige med samme profilindpakning som Dantaxis øvrige 1.800 vogne på landsplan. Med Dantaxi i Esbjerg kan samme app bruges til taxi-bestilling i det meste af Danmark - herunder i Danmarks 14 største byer.

Eller sagt på en anden måde: Fire ud af fem Danske husstande kan bestille taxi til deres adresse med Dantaxi app'en.

Samme taxi-app i Danmarks 14 største byer.
En af Esbjergs taxivognmand Jan Schou Jørgensen.

• Med Dantaxi i Esbjerg er selskabet repræsenteret i 76 af Danmarks 98 kommuner. Relativt tæt på Esbjerg er Dantaxi til stede i Billund, Herning, Vejle og Aabenraa kommuner.

• Dantaxi’s vogne kører på tværs af kommunegrænserne, og chaufførerne hjælper til i nabobyerne ved travlhed.

• Dantaxi’s app er Danmarks eneste landsdækkende app, og er nu også virksom i Esbjerg. Med app’en kan man bestille taxi i det meste af Danmark - herunder i Danmarks 14 største byer.

• Foruden app-bestilling kan Dantaxi bestilles på telefon eller direkte på selskabets hjemmeside.

• På landsplan har Dantaxi 1.800 taxier, hvoraf 310 kører på el.

• Dantaxi er en del af Moove Group, der blev dannet i april 2022 med det formål at skabe en moderne, konkurrencedygtig mobilitetsvirksomhed, der ikke er begrænset til bestemte transportformer.

Drop løbehjulet hvis promillen er for høj10.7.2022 20:09:58 CEST | Pressemeddelelse

Samarbejdet mellem Dantaxi og TIER udvides. Sommer og sol er for mange lig med fest og socialt samvær samt et glas eller to med familie og venner. Men bliver promillen for høj, skal man holde sig fra løbehjul og i stedet vælge taxi til hjemkørslen. Det mener TIER Mobility og Dantaxi, der råder over hhv. 800 el-løbehjul og 1.000 taxier i København og på Frederiksberg. Tiltaget mellem de tohjulede og de firhjulede hilses velkommen på Rådhuset.