Sam Partner A/S

Sam Koncernen er igen 100 procent på egne hænder

Ejerne og stifterne af Sam-koncernen har per den 29. april 2020 tilbagekøbt 40 procent af driftsselskaberne fra minoritetskapitalfonden Industri Udvikling, og har igen fuldt ejerskab over virksomhederne.
Sam Partner A/S er nu igen 100 procent på egne hænder efter tilbagekøb fra Industri Udvikling. Foto: Sam Partner A/S

Selskabet bag det koldingensiske grossistfirma, Sam Partner, og øvrige driftsselskaber har per den 29. april 2020 tilbagekøbt de 40 procent af virksomhederne, som fra den 1. maj 2018 har været under delvis ejerskab af minoritetskapitalfonden, Industri Udvikling. Med tilbagekøbet opnår Sam-koncernen, som også består af Sam Partner, Ignite Nordic, Sam Partner Poland og Basta Car Care, igen fuldt ejerskab over alle koncernens aktiver.

Handlen kommer på baggrund af et tilfredsstillende 2019 og med positive forventninger til 2020. Selskaberne er kommet godt gennem starten af coronakrisen.

– Der opstod en mulighed for at købe andelen tilbage – det slog vi til på, og vi er meget glade for Industri Udviklings samarbejdsvilje i forbindelse med tilbagekøbet, udtaler Michael Duus, CEO og partner i Sam koncernen. Han tilføjer:

– Vi glæder os til at fortsætte med at betjene vores kunder på samme gode måde, som vi altid har gjort, med gode produkter og koncepter, som er en central del af vores DNA.

Som følge af handlen vil der ske ændringer i selskabernes bestyrelser. Driften fortsætter dog uden mærkbare ændringer for såvel medarbejdere som samarbejdspartnere.

Michael Duus
Administrerende direktør, Sam Partner
md@sampartner.dk

Billeder