Salling Group giver unik chance for nye produkter ved Innovation Day 2021
Alle leverandører, virksomheder eller privatpersoner får nu chancen for at sætte sit præg på sortimentet i Salling Groups butikker og varehuse. Landets største dagligvarekoncern giver nemlig alle innovatører chancen for at præsentere hver deres produkt ved årets Innovation Day, der har startskud til efteråret.
Salling Group er på jagt efter nye, innovative nonfood produkter, der skal sælges gennem Bilka og føtex. Dermed er der rigtig gode muligheder for at få positioneret sit produkt, hvis det har kvalitet, og hvis juryen synes om det ved Innovation Day 2021.
- Med over 700 butikker i Danmark og endnu flere i Polen og Tyskland bestræber vi os hele tiden på at være attraktive og interessante for vores kunder. Det kræver, at vi nytænker vores sortiment og udvalg i butikkerne, så det er interessant at handle hos os hver eneste gang. Derfor har vi brug for nye, gode produkter, og vi håber, at alle, der kan se mulighederne for sig, vil sende os en ansøgning, siger Mads Rye, Category Director i Salling Group.
D. 6. oktober afvikles Pre-Innovation Day, hvorfra alle produkter selekteret fra ansøgningsrunden præsenteres for Salling Groups kategorichefer. De bedste produkter vil derefter blive udpeget og inviteret til den endelige Innovation Day 2021 d. 4 november på Salling Groups hovedkontor i Årslev (Aarhus), hvor et prestigefyldt dommerpanel udvælger de produkter, der skal indgå i koncernens sortiment.
Produkter fra hele verden er velkomne
Det er ikke kun danske virksomheder, privatpersoner eller leverandører som kan deltage ved Innovation Day. Alle nationaliteter er velkomne, og i år er det desuden muligt at deltage virtuelt, hvis man sender sit produkt til Salling Group på forhånd.
- Når vi leder efter nye produkter, orienterer vi os over hele kloden. Og i lighed med danske virksomheder og leverandører er standarden ligeledes høj udenfor landets grænser. Vores håb er, at budskabet om Innovation Day kan nå længst muligt ud, så vi også kan give internationale produkter en chance for at ende på hylderne i vores butikker via Innovation Day, siger Henrik Schmidt, Category Director i Salling Group.
Herunder finder du nøgledatoer og deadlines i forbindelse med Salling Groups Innovation Day 2021:
- 31. august: Frist for indsendelse af ansøgning
- 10. september: Invitationer til Pre-Innovation Day sendes ud
- 6. oktober: Pre-Innovation Day 2021, Salling Group HQ, Aarhus
- 15. oktober: Invitation til Innovation Day udsendes
- 4. november: Innovation Day 2021, Salling Group HQ, Aarhus
Læs mere om, hvordan du kan ansøge her.
Kontakter
Group CommunicationSalling Group
Tlf:8778 5002press@sallinggroup.comBilleder
Information om Salling Group
Med kæder som føtex, Bilka, Netto, Salling stormagasiner og BR arbejder vi i Salling Group for at gøre hverdagen bedre gennem gode indkøbsoplevelser, muligheder for job i hele landet og lettere vej til en ansvarlig livsstil. Knap 60.000 dedikerede kolleger i Tyskland, Polen og Danmark servicerer hver uge 10 millioner kunder.
Fordi vi er 100% ejet af Salling Fondene år, går en del af vores overskud tilbage til samfundet. Siden 2012 har Salling Fondene doneret mere end 1,9 mia. kroner til uddannelse, kultur, sport, socialt arbejde og andre gode formål.
Følg pressemeddelelser fra Salling Group
Skriv dig op her, og modtag pressemeddelelser på e-mail. Indtast din e-mail, klik på abonner, og følg instruktionerne i den udsendte e-mail.
Flere pressemeddelelser fra Salling Group
Paris 2024: Store danske virksomheder og topatleter: "Det ligger i vores DNA - Ingen vinder alene!"17.4.2024 13:15:09 CEST | Pressemeddelelse
Nu er der kun 100 dage til OL begynder i Paris. Kampagnen ’Ingen vinder alene’ sætter fokus på Danmarks unikke tilgang, når der skal opnås verdensklasse: Sammenhængen mellem bredde og elite. Danmarks olympiske partnere Salling Group, Danish Crown, Toyota, Poul Schmith og paralympisk partner Elsass Fonden er gået sammen med Team Danmark og Danmarks Idrætsforbund for at vise, hvorfor vi som land bliver ved med at lykkes med at skabe verdensstjerner.
Hæder til Salling Group og ØGO i anerkendt bæredygtighedsundersøgelse8.3.2024 14:10:00 CET | Pressemeddelelse
Salling Group er bedst i sin kategori, mens Nettos varemærke ØGO stryger ind i en samlet top fire i årets Sustainable Brand Index Award™.
Salling Group sætter kurs mod grønnere varetransport4.3.2024 13:52:37 CET | Pressemeddelelse
Transport af varer til Netto, føtex og Bilka skal senest med udgangen af 2040 ske uden fossile brændstoffer. Det vil årligt reducere CO2e-udledningen med knap 50.000 ton, og allerede nu beder Salling Group vognmændene sætte mål for reduktioner.
Nyt samarbejde skal forebygge stroke i danskernes hverdag28.2.2024 08:20:00 CET | Pressemeddelelse
Alt for mange danskere rammes hvert år af stroke, og derfor vil Hjernesagen sammen med Salling Group og Salling Fondene over de kommende år bringe hjernesundhed og forebyggelse af stroke længst muligt ud til danskerne. Det sker ved at tilbyde nem og gratis blodtryksmåling i butikker landet over som del af et nyt, flerårigt strategisk samarbejde med ambition om at løfte danskernes generelle sundhedsniveau.
Salling Group lancerer omfattende mental sundhedsprogram19.2.2024 09:00:00 CET | Pressemeddelelse
Hver tredje kvinde og hver femte mand i alderen 16-24 år har dårligt mentalt helbred og op mod halvdelen af de erhvervsaktive har søvnbesvær. Med 44.000 kollegaer i Danmark påvirker det også hverdagen i Salling Group, som derfor nu lancerer en indsats, der skal understøtte den mentale sundhed. Virksomheden indgår samtidig i et nyt historiske partnerskab.
I vores nyhedsrum kan du læse alle vores pressemeddelelser, tilgå materiale i form af billeder og dokumenter samt finde vores kontaktoplysninger.
Besøg vores nyhedsrum