Aarhus Universitet: Aarhus BSS

Salling Fondene uddeler legater til Commercial and Retail Management-studerende på Aarhus BSS

Del
Fondene bag Salling Group uddeler for første gang ’Ferdinand Legatet’ til de tre bedste praktikopgaver på Aarhus BSS’ nye kandidatuddannelse Commercial and Retail Management, som dagligvarekoncernen var med til at etablere sidste år. Med hvert legat følger 25.000 kr.
Per Bank, CEO i Salling Group, på scenen på Aarhus BSS. Foto: Søren Kjeldgaard
Per Bank, CEO i Salling Group, på scenen på Aarhus BSS. Foto: Søren Kjeldgaard

Mange studerende på Aarhus BSS får den første fornemmelse af hverdagen og mekanismerne på en professionel arbejdsplads, når de gennemfører praktikken på kandidatuddannelsen. Det er også tilfældet blandt de studerende på Aarhus BSS’ helt nye uddannelse Commercial and Retail Management, der havde første optag i september 2020. Uddannelsen uddanner cand.merc.er med speciale i hele detailbranchens værdikæde, og de studerende har erfaringer på tværs af detailbranchen fra bl.a. Bestseller, Arla og Salling Group, som alle er blandt uddannelsens Founding Partners.

Salling Fondene har doneret i alt fem millioner kr. til at fremme uddannelsen og den forskning, der ligger til grund for den nye cand.merc.-linje i retail management, og nu uddeler dagligvarekoncernen altså tre legater af 25.000 kr. til de tre bedste praktikopgaver blandt de studerende.

”Jeg er dybt imponeret over det faglige niveau blandt de studerende. Det har været en fornøjelse at følge det første hold på den nye kandidatuddannelse, og hvordan de nysgerrigt og med stor ærgerrighed er kommet i gang med deres praktiktid. Det ønsker vi at anerkende med Ferdinand Legatet, som er navngivet efter Ferdinand Salling, grundlægger af Salling Stormagasiner. Et legat med stor historie til nutidens talenter, som vi håber på at fastholde i branchen,” siger Louise Gade, HR-direktør i Salling Group.

Legatet uddeles blandt de 100 studerende, som blev optaget på første årgang. Først vil de bedste opgaver blive udvalgt, hvorefter feltet indsnævres af en udvælgelseskomité bestående af repræsentanter fra Salling Group og Aarhus BBS. Herefter får de 10 bedste chancen for at pitche deres opgave for Salling Groups ledelsesgruppe, der til slut indstiller de tre modtagere til Ferdinand Legatet.

”Det er en stor fornøjelse at følge udviklingen på uddannelsen, både at se de studerendes store interesse for området – når de er på skolebænken såvel som ude i praktik – og branchens fortsat store opbakning til uddannelsen, som ”Ferdinand-legatet” er endnu et eksempel på. Vi er meget tilfredse med første årgang, som til sommer står med en færdig uddannelse, ligesom vi er glade for at se, at vores studerendes interesse for at søge denne cand.merc.-linje fortsætter,” siger Thomas Pallesen, dekan på Aarhus BSS. 

Aarhus BSS oplever fortsat stor interesse for den nye Commercial and Retail Managementuddannelse. På det seneste hold, der startede i september 2021, var der 82 studerende.

Ferdinand Legatet uddeles formelt i løbet af marts måned 2022.

Kontakter

Louise Gade, HR-direktør, Salling Group
2966 7022



Thomas Pallesen, dekan, Aarhus BSS, Aarhus Universitet
pallesen@au.dk
20373932


Susie Munk Jensen, kommunikationskonsulent, Aarhus BSS, Aarhus Universitet
susiemunk@au.dk
24640663

Billeder

Per Bank, CEO i Salling Group, på scenen på Aarhus BSS. Foto: Søren Kjeldgaard
Per Bank, CEO i Salling Group, på scenen på Aarhus BSS. Foto: Søren Kjeldgaard
Download

Links

Information om Aarhus Universitet: Aarhus BSS

Aarhus Universitet: Aarhus BSS
Aarhus Universitet: Aarhus BSS



Aarhus BSS er et af Aarhus Universitets fem fakulteter og er en af Europas største business schools.

Følg pressemeddelelser fra Aarhus Universitet: Aarhus BSS

Skriv dig op her, og modtag pressemeddelelser på e-mail. Indtast din e-mail, klik på abonner, og følg instruktionerne i den udsendte e-mail.

Flere pressemeddelelser fra Aarhus Universitet: Aarhus BSS

”Kan du huske, da vi….” – er en vigtig vending for forældre, der vil understøtte deres børns sprog19.3.2024 08:30:00 CET | Pressemeddelelse

Nyt forskningsstudie fra TrygFondens Børneforskningscenter ved Aarhus BSS på Aarhus Universitet viser, at helt almindelige hverdagssamtaler om oplevelser, forældre og børn har haft sammen, kan give 3-5-årige børn lige så gode muligheder for at udvikle deres sprog som boglæsning med far eller mor. Begge aktiviteter er dog vigtige, for de giver børn forskellige typer af sprogligt input.

I vores nyhedsrum kan du læse alle vores pressemeddelelser, tilgå materiale i form af billeder og dokumenter samt finde vores kontaktoplysninger.

Besøg vores nyhedsrum
HiddenA line styled icon from Orion Icon Library.Eye