Særligt øl-samarbejde giver salgsrekorder i MENY

Specialøl, der er kræset om og produceret med nænsom hånd og med kærlighed, har fået en stor plads i MENY. Dagligvarekæden har de seneste måneder sat flere nye øl i produktion i samarbejde mellem MENY’s øllaug og danske mikrobryggerier.

Mikrobryggerier fylder godt på øl-hylderne i MENY. Senest har en øl sat salgsrekorder efter anderledes markedsføring.

Sammen med TO ØL blev IPA’en Hverdagens Helte introduceret i april. Senere på foråret kom Rock Brew Maibock Øko i samarbejde med Svaneke Bryghus. I august kommer en øl på markedet i samarbejde med AleFarm og til efteråret endnu en øl med TO ØL. Også bryghuset Anarkist er med i samarbejdet om specialøl.

En særlig opmærksomhed har en helt femte øl imidlertid fået. Lyttere af podcasten “Undskyld vi roder” har særligt bemærket øllen Blomstervand, der er en IPA produceret i samarbejde med AleFarm. “Undskyld vi roder” har 200.000 ugentlige lyttere. I det fiktive univers er skabt en MENY, og i samarbejde med det ligeledes fiktive Skuldborg Bryghus er IPA’en “Blomstervand” blevet til. Øllen bliver debatteret, omtalt og drukket i podcasten, og lytterne kan smage med. De kan nemlig købe øllen i MENY over hele landet, og det har de og andre gjort i så stor stil, at den har slået næsten alle rekorder for salg i specialøl i MENY. Øllen blev udsolgt og en ny produktion er sat i gang sammen med AleFarm.

“Folket kræver, at vi brygger mere af øllen, så det gør vi. Det har været en overvældende succes. Lytterne af podcasten har generelt en profil, der passer rigtigt godt til vores målgruppe. Det har været et stærkt match, så denne indsats er vi lykkedes ret godt med,” siger Carsten Kure, marketingchef i MENY.

Alle MENY-butikker har i dag en udpeget Ølmester og en håndfuld af disse ølmestre har også en plads i MENY’s øllaug, der sammen med bryggerierne kigger på markedets tendenser og finder behovet for nye øl.

Min Købmand åbner sin første butik på Bornholm27.8.2024 09:00:55 CEST | Pressemeddelelse

Den 12. september bliver en betydningsfuld dag for Østerlars, når byen byder velkommen til en ny dagligvarebutik, Min Købmand. Efter en gruppe engagerede borgere har sikret sig de tidligere Dagli' Brugsen-lokaler, får byen nu en ny købmand, der er en velkendt og respekteret del af Østerlars. Med en stærk tilknytning til lokalsamfundet og en passion for at skabe en god kundeoplevelse, vil den nye butik hurtigt blive en central del af byen.