Sådan bruger du reklameartikler til at få nye kunder

Mange virksomheder har i disse dage svært ved at få driften til at hænge sammen. Landet har været lukket ned i henved 2 måneder og er først så småt begyndt at åbne op igen.

Nogle sektorer er hårdere ramt end andre, men de fleste virksomheder har på egen virksomhed kunnet mærke, at noget er ændret. Brancher er lukket ned, forbrugerne holder på pengene og produktiviteten blandt medarbejderne har været faldende pga. ændrede arbejdsvilkår.

Mange virksomheder bruger den nuværende krise til at gennemgå virksomhedens faste og variable omkostninger for at finde områder, der kan spares, og omkostninger der kan skæres væk. Det er ikke bare naturligt, men også en ganske sund øvelse at gøre med jævne mellemrum.

Et sted der kan være nærliggende at spare, er på virksomhedens omkostninger til markedsføring. Google Ads-kontoen kan sættes på pause, indrykninger i dagbladene kan spares væk og messen bliver i forvejen ikke til noget, så den giver sig selv.

Mere synlighed for pengene

Selvom det kan være nærliggende, er markedsføringen ofte ikke det bedste sted at spare penge. Kunderne er stadig derude og på den anden side af coronavirus, har du fortsat varer, der skal afsættes. Hvis du også ønsker at være vedkommende i Q3 og Q4, så bør du derfor aspirere mod at være i kundernes bevidsthed og det er du ikke, hvis du skærer helt ind til benet.

En anden fordel ved fortsat at bruge penge på markedsføring er, at indrykninger på tværs af både digitale og analoge kanaler er blevet billigere i løbet af de seneste par måneder.

Dette skyldes både, at reklametrykket er faldet, qua at konkurrenterne er stoppet med at annoncere, og at flere mediehuse har mistet omsætning og derfor er mere ivrige på at handle. Det kan hjælpe dig med at gøre en god handel, så du får mere synlighed for pengene.

Har du likviditeten til det, kan en strategi også være at intensivere markedsføringen. Tænk kreativt og pak en keyhanger med tryk med hver ordre, få sat gang i videoproduktionen til YouTube eller udnyt tidens trends på anden vis.

Overvej at sælge gavekort, som kunderne kan indløse på et senere tidspunkt. Disse kan produceres i plastik, der har samme form som et kreditkort. Designet på plastikkortene bestemmer I selv, så her er der også mulighed for at være kreativ.

Vi har alle idéer til markedsføring, som vi af den ene eller anden grund aldrig har fået sat i søen. Måske er nu det rette tidspunkt til at eksperimentere og forsøge at få det bedste ud af situation.

Håndbyggede racercykler hitter igen hos Ditlev Cykler14.8.2020 06:15:00 CESTPressemeddelelse

De er solgt, før de er færdigsamlet på cykelværkstedet hos Ditlev Cykler, og selvom hver eneste del har været i hænderne på en mekaniker i kælderen, holder de en konkurrencedygtig pris. Sådan lyder det fra cykelhandler Henrik Ditlev, der igen har kastet sig over at håndbygge racercykler i sin butik i Frederiksværk. “Det er ret vildt. For et par måneder siden var det måske en ud af 100 cykler vi solgte, der var håndbygget. Nu er det måske hver tiende,” siger indehaver Henrik Ditlev og den rutinerede cykelmekaniker fortsætter: “Det er sjovt at bygge racercykler op fra bunden, så jeg synes det er en fantastisk udvikling.” Det er corona-epidemien, der indirekte har givet et kæmpe skub til den ædle kunst at samle en racercykel fra bunden. Der er nemlig opstået mangel på fabrikssamlede racercykler i takt med at mange i løbet af nedlukningen af Danmark har fået øjnene op for, at racercykler er god (afstands)-motion i en corona-tid. “Vi kunne hurtigt mærke at salget steg stødt efter alt andet