Sådan bruger du reklameartikler til at få nye kunder

Mange virksomheder har i disse dage svært ved at få driften til at hænge sammen. Landet har været lukket ned i henved 2 måneder og er først så småt begyndt at åbne op igen.

Nogle sektorer er hårdere ramt end andre, men de fleste virksomheder har på egen virksomhed kunnet mærke, at noget er ændret. Brancher er lukket ned, forbrugerne holder på pengene og produktiviteten blandt medarbejderne har været faldende pga. ændrede arbejdsvilkår.

Mange virksomheder bruger den nuværende krise til at gennemgå virksomhedens faste og variable omkostninger for at finde områder, der kan spares, og omkostninger der kan skæres væk. Det er ikke bare naturligt, men også en ganske sund øvelse at gøre med jævne mellemrum.

Et sted der kan være nærliggende at spare, er på virksomhedens omkostninger til markedsføring. Google Ads-kontoen kan sættes på pause, indrykninger i dagbladene kan spares væk og messen bliver i forvejen ikke til noget, så den giver sig selv.

Mere synlighed for pengene

Selvom det kan være nærliggende, er markedsføringen ofte ikke det bedste sted at spare penge. Kunderne er stadig derude og på den anden side af coronavirus, har du fortsat varer, der skal afsættes. Hvis du også ønsker at være vedkommende i Q3 og Q4, så bør du derfor aspirere mod at være i kundernes bevidsthed og det er du ikke, hvis du skærer helt ind til benet.

En anden fordel ved fortsat at bruge penge på markedsføring er, at indrykninger på tværs af både digitale og analoge kanaler er blevet billigere i løbet af de seneste par måneder.

Dette skyldes både, at reklametrykket er faldet, qua at konkurrenterne er stoppet med at annoncere, og at flere mediehuse har mistet omsætning og derfor er mere ivrige på at handle. Det kan hjælpe dig med at gøre en god handel, så du får mere synlighed for pengene.

Har du likviditeten til det, kan en strategi også være at intensivere markedsføringen. Tænk kreativt og pak en keyhanger med tryk med hver ordre, få sat gang i videoproduktionen til YouTube eller udnyt tidens trends på anden vis.

Overvej at sælge gavekort, som kunderne kan indløse på et senere tidspunkt. Disse kan produceres i plastik, der har samme form som et kreditkort. Designet på plastikkortene bestemmer I selv, så her er der også mulighed for at være kreativ.

Vi har alle idéer til markedsføring, som vi af den ene eller anden grund aldrig har fået sat i søen. Måske er nu det rette tidspunkt til at eksperimentere og forsøge at få det bedste ud af situation.

Folketingets indgreb mod dyre lån skaber forandring før tid19.6.2020 07:31:34 CESTNyhed

Hos Scandilån, der formidler lån af alle typer til private, ser de allerede nu en effekt af politikernes indgreb mod dyre lån med høj ÅOP, selvom den nye lovgivning først træder i kraft 1. juli 2020. Det er regeringen samt alle Folketingets partier, på nær Konservative og Liberal Alliance, der i december 2019 blev enige om en aftale, hvis formål det er at gøre op med dyre lån med høje renter og ÅOP. Specielt de udskældte kviklån. I den forbindelse udtalte erhvervsminister Simon Kollerup (S) blandt andet: ”Jeg er rigtig stolt af, at vi nu for første gang for alvor tager et opgør med de kviklån, der har fanget mange særligt unge og udsatte i uoverskuelig gæld. Det var på høje tid. Vi har lavet en aftale, der beskytter de danske forbrugere. Med aftalen får vi en af de strammeste reguleringer af markedet for forbrugslån i EU. Det betyder også, at de virksomheder, der opfører sig ordentligt over for deres kunder, kan se frem til en relativt nem overgang til de nye regler, mens en række af d

Sådan kan Covid-19 potentielt få indflydelse på Industri 4.027.5.2020 07:00:00 CESTPressemeddelelse

Covid-19 virusset har haft vidtrækkende konsekvenser for økonomien, virksomheder og individer. Da statsministeren lukkede Danmark ned fra den ene dag til den næste, blev hjemmearbejdspladser oprettet med lynets hast. Alle har efterfølgende skullet finde sig til rette i en ny hverdag med en interimistisk arbejdsplads ved spisebordet og nye produktionsrutiner med skærpede krav til afstand og hygiejne.