Rune Keldsen bliver Chief Technology Officer hos DFDS

Rune Keldsen er blevet udnævnt til Chief Technology Officer og vil indgå i DFDS’ koncernledelse med ansvar for IT og digital udvikling.

Rune Keldsen, Chief Technology Officer, DFDS

Rune Keldsen starter den 1. marts 2020 som DFDS’ Chief Technology Officer og indgår i koncernledelsen med ansvar for IT og digital udvikling.

Rune Keldsen kommer fra en stilling som Chief Digital Officer i Nuuday Group (TDC), hvor han har haft flere ledende stillinger. Han er uddannet på Copenhagen Business School, hvorfra han dimitterede i 2005 med speciale i IT.

Torben Carlsen, CEO, siger: “Jeg er meget glad for, at Rune har valgt at fortsætte sin karriere hos DFDS. Han er den helt rette kandidat til at lede arbejdet med at bringe vores digitale transformation videre og gøre IT til en endnu vigtigere spiller i arbejdet med at nå vores strategiske mål.”

Med ansættelsen af Rune Keldsen består koncernledelsen nu af Torben Carlsen (CEO), Karina Deacon (CFO), Peder Gellert (EVP Ferry Division), Niklas Andersson (EVP Logistics Division), Anne-Christine Ahrenkiel (Chief People Officer) og Rune Keldsen (Chief Technology Officer).

DFDS' koncernledelse 2020

Rune Keldsen, Chief Technology Officer, DFDS
DFDS' koncernledelse

Sundkrogsgade 11

DFDS leverer færge- og transport services i Europa og Tyrkiet med en årlig omsætning på DKK 17 mia.

Over 10.000 fragtkunder anvender vores færge- og havneterminal services samt vores transport- og logistikløsninger.

Vi har 8.000 medarbejdere fordelt på skibe og kontorer i 20 lande. DFDS blev grundlagt i 1866, har hovedkontor i København og er noteret på Nasdaq Copenhagen.

DFDS investerer i biobrændsel-udvikler MASH Energy25.4.2019 13:34:51 CESTPressemeddelelse

Start-up-virksomheden MASH Energy udvinder olie af spild fra landbrugsproduktion. Olien kan anvendes som CO2-neutralt biobrændsel til bl.a. skibe, og restproduktet kan bruges som effektiv gødning. Med en investering på op til 10 millioner kroner er DFDS som medejer af selskabet med til at udvikle et kommercielt bæredygtigt alternativ til fossile brændstoffer. Et første mål vil være at klargøre olien til test på en DFDS-skibsmotor.