Roskilde bliver ”slaraffenland for EU-interesserede” mandag den 20. september

Europabevægelsen laver forskellige gratis arrangementer om EU i Roskilde den 20. september, som Roskilde-borgere kan deltage i.

Europabevægelsen er en tværpolitisk organisation, som har eksisteret siden 1948, og som ønsker at skabe mere EU-debat i befolkningen. Målet er, at vi alle får viden om de dagsordener, som betyder noget for os i hverdagen, eksempelvis fælles indkøb af vacciner, prisen på mobil-data og forurening i luften. Den 20. september laver organisationen en række arrangementer i Roskilde for at sætte gang i mere dialog om vores fremtid i EU.

Borgere kan tilmelde sig senest den 19. september, for at deltage på ungdomsuddannelser og virksomhedsbesøg. Tilmelding sker via. www.europabevaegelsen.dk/arrangementer.

10.00-11.30: Roskilde Handelsskole (tilmelding nødvendig)

Adresse: Bakkesvinget 67, 4000 Roskilde

Europabevægelsen taler med de unge - og andre interesserede - om, hvilke prioriterer den nuværende EU-Kommission har, og hvordan publikum ville prioritere. Kom med til denne snak på Roskilde Handelsskole.

12.00-13.30: Roskilde Gymnasium (tilmelding nødvendig)

Adresse: Bondetinget 1, 4000 Roskilde

Sammen med Linea Søgaard-Lidell (MEP, Venstre) tager Europabevægelsen en snak om Europas fremtid med gymnasieeleverne.

14.00-15.15: AquaGreen (tilmelding nødvendig)

Adresse: 310, Frederiksborgvej 399, 4000 Roskilde

Sammen med Linea Søgaard-Lidell (MEP, Venstre) og Anne Sophie Callesen (MEP, RV) kan interesserede blive klogere på Co2, grøn omstilling og gødning, når der aflægges besøg hos AquaGreen.

16.00-18.00: Stændertorvet

Interesserede kan komme ned på det lokale torv og få en hyggelig snak omkring Europa med Europabevægelsen og Linea Søgaard-Lidell. Europabevægelsen giver gratis kage og kaffe.

Arrangementet er støttet af Europa-nævnet.