Rollemodel og ambassadør for fremtidens elektrikere vinder DI Vestsjællands lærlingepris 2020

Årets lærling i DI Vestsjælland Jens Baileu With fik torsdag overrakt prisen på sin læreplads Lundbeck i Lumsås. Fra venstre ses Jan Bybjerg Pedersen, næstformand i DI Vestsjælland, prisvinderen, Lars Madsen, vedligeholdelseschef på Lundbeck og Thomas Adelskov, borgmester i Oddsherred Kommune.

Der var ikke tvivl om, at det var Jens, der skulle have prisen som årets lærlinge blandt DI Vestsjællands bestyrelse, for Jens er i den grad en god rollemodel, der fortjener at blive hyldet.

”Vi ønsker Jens et stort tillykke med prisen. Hans indsats hos H. Lundbeck A/S, på skolen og i rollen som kollega er i den grad noget, der fortjener hyldest,” lyder det fra næstformand for DI Vestsjælland, Jan Bybjerg Pedersen.

Der er også lutter ros fra lærepladsen, som har indstillet Jens:

”Jens’ glæde, nysgerrighed, engagement og passion for elfaget præger hans daglige tilgang til de udfordringer han stilles over for. Det betyder, at han i den grad er anerkendt for sit høje faglige niveau, sin servicemindede tilgang til vores ”kunder” og hans evne til at løse komplicerede problemstillinger i vores produktionsanlæg”, fortæller Lars Madsen, vedligeholdelseschef hos H. Lundbeck A/S i Lumsås.

Læretiden har dog ikke været uden udfordringer, for Jens var undervejs udsat for en fritidsulykke, som var tæt på at koste ham førligheden i hånden. Men med dygtige kirurgers hjælp og en stor viljestyrke lykkedes det ham, at arbejde sig tilbage igen.

Jens startede sin elektrikeruddannelse på EUC Nordvestsjælland i Holbæk uden at have læreplads, men han kom hurtigt i skolepraktik på H. Lundbeck A/S i Lumsås, hvor han udviste stor interesse for elektrikerfaget og havde den rette indstilling til læring og det at arbejde i en medicinalvirksomhed som Lundbeck.

Kort efter praktikperioden opslog Lundbeck en ledig læreplads som elektriker, som Jens søgte og fik, og han begyndte herefter i voksenlære.

”Jeg synes også det er vigtigt at fremhæve, at Jens i den grad er en rollemodel for voksne, der vil i gang med en uddannelse. Jens var jo midt i trediverne, da han begyndte på elektrikeruddannelsen. Vi ser meget gerne at flere voksne med appetit på et nyt og spændende arbejdsliv, lader sig inspirere af Jens, for vi har i den grad brug for folk med især teknisk kunnen”, lyder det fra næstformand i DI Vestsjælland, Jan Bybjerg Pedersen.

Prisen uddeles 13. august kl. 14.00 hos H. Lundbeck A/S i Lumsås, hvor Jens bliver overrasket af DI Vestsjællands næstformand Jan Bybjerg Pedersen, borgmester Thomas Adelskov og kollegerne.

Fakta om lærlingeprisen

- DI Vestsjællands Lærlingepris uddeles hvert år til en elev eller lærling, som i ekstraordinær grad har udmærket sig fagligt og kollegialt.

- Årets vinder bliver fundet blandt lærlinge på DI’s mere end 450 medlemsvirksomheder på Vestsjælland.

For yderligere oplysninger kontakt presserådgiver Lars Bøgeskov, 2236 3138 eller konsulent Sigrid Wilbeck Hansen, 6051 8420

Lokale virksomheder i Region Sjælland får regning på 73 millioner kroner1.7.2021 06:00:00 CEST | Pressemeddelelse

Holbæk, Roskilde, Greve og Næstved er de eneste kommuner i Region Sjælland, der stadig opkræver dækningsafgift. Det betyder, at virksomhederne i de fire kommuner tilsammen får en regning på 73,2 millioner kroner. En regning som virksomhederne på resten af Sjælland slipper for. Udfas dækningsafgiften, og lad os få et afgiftsfrit Sjælland, lyder opfordringen fra DI Vestsjælland og DI Roskilde/Køge Bugt.

Invitation til erhvervstræf i DI Vestsjælland17.5.2021 16:57:03 CEST | Presseinvitation

Journalister og fotografer er velkommen til at deltage i DI Vestsjællands erhvervstræf Torsdag 27. maj klokken 9-12 Erhvervstræffet finder sted på Kragerup Gods, Kragerupgårdsvej 33, 4291 Ruds-Vedby. Det er også muligt at deltage virtuelt. Journalister og fotografer, som ønsker at deltage, skal tilmelde sig senest onsdag 26. maj til presserådgiver i DI Claus Kaae-Nielsen på clkn@di.dk eller 2332 6829. I forbindelse med tilmeldingen skal man oplyse, om man deltager fysisk eller virtuelt. Fysisk deltagelse kræver et gyldigt coronapas. Program 9.00 Velkomst og åbning af erhvervstræffet Ved formand for DI Vestsjælland, Steen Søgaard 9.10 Fremtidens arbejdsmarked Direktør for DI Rådgivning, Kinga Szabo 9.35 Bizblok: Ny virksomhed i Vestsjælland (interview samtale og debat) Michael Juhler, Vice President HMO Operations, Chr. Hansen og Tore Gynther CEO og grundlægger, To Øl City 10.00 Vækst og udvikling i Vestsjælland Indenrigs- og boligminister Kaare Dybvad 10.30 Pause 10.50 Uddeling af DI V

Vestsjællands kommuners erhvervsklima er på det jævne – men Sorø viser vejen.30.11.2020 19:30:00 CET | Pressemeddelelse

De vestsjællandske kommuner ligger igen i år i den nedre halvdel i Danmarks største undersøgelse af forholdene for virksomhederne i landets kommuner, Dansk Industris undersøgelse Lokalt Erhvervsklima. Dog er kommunerne samlet blevet gode til at bruge private leverandører, og det offentlig-private samarbejde er meget vigtigt for erhvervslivet. Og så bryder Sorø Kommune billedet, og kommer som den eneste sjællandske kommune i år i top 10 med en flot 7. plads.