Rokade i DI’s midtvestjyske regionalforeninger

Fra årsskiftet sker der en rokade i DI’s regionalforeninger i det midtvestjyske. DI Skive/Viborg bliver nedlagt som regionalforening. Viborg flytter sammen med Silkeborg, og Skive tilslutter sig DI Midt/Vest.

Beslutningen er truffet af DI’s forretningsudvalg efter ønske fra de berørte regionalforeninger. Rokaden sker for at optimere DI’s regionale arbejde.

- Vi får en stærk midtjysk regionalforening. Virksomhederne i Silkeborg og Viborg vil helt sikkert kunne få glæde af hinanden, når vi drøfter erhvervsudvikling, arbejdsmarked og uddannelse med kommunerne, siger Peter Stampe, som bliver formand for den nye regionalforening DI Silkeborg-Viborg.

Efter omlægningen har DI 18 regionalforeninger. De har stor betydning i arbejdet med at fremme virksomhedernes interesser. Det sker ikke mindst gennem en direkte kontakt til kommunerne.

- Vi ser frem til at få Skive med ind i det gode samarbejde, som vi har i Midt- og Vestjylland. Vi har fælles interesser i at tale med fælles stemme om tiltrækning, fastholdelse og uddannelse af kvalificeret arbejdskraft til virksomhederne her i vores område, siger Claus Arberg, der er formand for DI MidtVest.

Ændringerne betyder også, at der bliver flyttet rundt på medlemmerne i bestyrelserne. Bestyrelsen for DI Silkeborg-Viborg vil fra den 1. januar 2019 bestå af de nuværende medlemmer fra DI Silkeborgs bestyrelse og de medlemmer fra DI Skive/Viborgs bestyrelse, der er fra Viborg.

Bestyrelsen for DI MidtVest bliver udvidet med medlemmer fra Skive/Viborgs bestyrelse.

Morten Primdal, som har været formand for DI Skive/Viborg i det seneste godt og vel halve år, fortsætter som medlem af DI MidtVests bestyrelse.

Kontakt presserådgiver i DI Claus Kaae-Nielsen på clkn@di.dk eller 23326829

DI: Redegørelse viser klare fordele af lempet revisionspligt7.12.2018 13:35Pressemeddelelse

Der har været megen diskussion om de gennemførte lempelser af revisionspligten. Nu bekræfter en ny grundig redegørelse fra Erhvervsministeriet, at effekterne som ventet har været positive for de mange små og mellemstore virksomheder, der har været fritaget for revisionspligt. Mange har valgt i stedet at bruge revisor til rådgivning og anden sparring, der tilføjer værdi til virksomheden. DI har hele tiden støttet og støtter fortsat de gennemførte reformer af revisionspligten.

DI: Positivt med øget støtte til iværksættere6.12.2018 14:10Pressemeddelelse

Innovationsfonden og Vækstfonden vil fremover yde mere finansiel støtte til tidlige og videnbaserede virksomheder. DI ser mange positive aspekter i den nye iværksætterstrategi. Organisationen hæfter sig særligt ved, at Innovationsfonden nu vil understøtte flere iværksættere, ligesom strategien vil skubbe på mere samarbejde mellem universiteter og virksomheder. Mette Fjord Sørensen, DI’s chef for forskning, uddannelse og mangfoldighed udtaler: - Innovationsfonden har med strategien et helt rigtigt fokus på at få flere iværksættere og gode ideer bragt frem i verden, og det har Danmark brug for. Det er positivt, at fonden nu også vil understøtte mere erfarne iværksættere. Den type iværksættere med erfaring i bagagen klarer sig ofte rigtig godt – deres ideer skal vi netop ikke tabe af syne, men målrettet sætte i spil. DI er også meget positive for fondenes satsning på øget samarbejde mellem erhvervslivet og universiteterne. Det kan øge innovation og iværksætteri fra universiteterne og øge