Rokade i DI’s midtvestjyske regionalforeninger

Fra årsskiftet sker der en rokade i DI’s regionalforeninger i det midtvestjyske. DI Skive/Viborg bliver nedlagt som regionalforening. Viborg flytter sammen med Silkeborg, og Skive tilslutter sig DI Midt/Vest.

Beslutningen er truffet af DI’s forretningsudvalg efter ønske fra de berørte regionalforeninger. Rokaden sker for at optimere DI’s regionale arbejde.

- Vi får en stærk midtjysk regionalforening. Virksomhederne i Silkeborg og Viborg vil helt sikkert kunne få glæde af hinanden, når vi drøfter erhvervsudvikling, arbejdsmarked og uddannelse med kommunerne, siger Peter Stampe, som bliver formand for den nye regionalforening DI Silkeborg-Viborg.

Efter omlægningen har DI 18 regionalforeninger. De har stor betydning i arbejdet med at fremme virksomhedernes interesser. Det sker ikke mindst gennem en direkte kontakt til kommunerne.

- Vi ser frem til at få Skive med ind i det gode samarbejde, som vi har i Midt- og Vestjylland. Vi har fælles interesser i at tale med fælles stemme om tiltrækning, fastholdelse og uddannelse af kvalificeret arbejdskraft til virksomhederne her i vores område, siger Claus Arberg, der er formand for DI MidtVest.

Ændringerne betyder også, at der bliver flyttet rundt på medlemmerne i bestyrelserne. Bestyrelsen for DI Silkeborg-Viborg vil fra den 1. januar 2019 bestå af de nuværende medlemmer fra DI Silkeborgs bestyrelse og de medlemmer fra DI Skive/Viborgs bestyrelse, der er fra Viborg.

Bestyrelsen for DI MidtVest bliver udvidet med medlemmer fra Skive/Viborgs bestyrelse.

Morten Primdal, som har været formand for DI Skive/Viborg i det seneste godt og vel halve år, fortsætter som medlem af DI MidtVests bestyrelse.

Kontakt presserådgiver i DI Claus Kaae-Nielsen på clkn@di.dk eller 23326829

Presseinvitation: Hør de danske spidskandidater til Europa-Parlamentet give deres bud på EU’s grønne erhvervs- og vækstpolitik8.5.2019 10:33:49 CESTPresseinvitation

Valgkampen frem mod Europa-Parlamentsvalget er gået i gang. Ifølge meningsmålingerne står klima og miljø højt på danskernes dagsorden, når de den 26. maj skal beslutte, hvem der skal sætte den politiske kurs i Europa-Parlamentet. DI og CO-Industri inviterer til politisk debat med spidskandidaterne til Europa-Parlamentsvalget om de emner, der optager danskerne mest.