Røde Kors giver madkuponer til hjemløse

Røde Kors har modtaget 500.000 kr. fra regeringens corona-nødhjælpspakke. En del af de penge forvandles nu til mad til hjemløse i landets største byer.

Hjemløse er ekstra pressede under corona-krisen. Derfor giver Røde Kors nu madkuponer til hjemløse i København, Slagelse, Odense, Aarhus og Aalborg. Kirkens Korshær står for uddelingen.

”Vi ved, at det er et af de mest akutte behov lige nu. Hjemløse er ekstra pressede, fordi de mangler indtægter. Derfor er vi glade for, at vi i samarbejde med andre organisationer kan hjælpe med et måltid,” forklarer Marie-Louise Gotholdt, national chef i Røde Kors.

Røde Kors har modtaget 500.000 kr. fra Social – og Indenrigsministeriet som en del af regeringens corona-nødhjælpspakke. Det er en del af disse penge, som nu forvandles til i alt 7.000 måltider til hjemløse.

Helt konkret uddeles madkuponer til hjemløse i København, Slagelse, Odense, Aarhus og Aalborg. Det er Kirkens Korshær som står for uddelingen, da organisationen er i tæt kontakt med målgruppen gennem deres varmestuer og herberger.

Kuponerne kan veksles til udvalgte måltider i 7-Eleven frem til 15. maj 2020. 7-Eleven-butikkerne er valgt, da de har døgnåbent og ofte ligger på gadehjørner, hvor de er nemme at finde.