Ritzaus Bureau overtager Monitor ApS

Ritzaus Bureau overtager nu Monitor ApS og udvider dermed sin forretning uden for mediebranchen.

Overtagelsen af Monitor Aps sker med øjeblikkelig virkning, og Ritzaus produkter til beslutningstagere, kommunikations- og PR-folk kommer dermed fremover også til at indeholde overvågning af politiske beslutningsprocesser. I forvejen tilbyder Ritzau bl.a. distribution af pressemeddelelser og andre værktøjer til kommunikations- og PR-branchen, ligesom mange beslutningstagere bruger Ritzaus nyheder, kalender og overblik over nyheder på vej.

”Monitor passer perfekt ind i Ritzaus strategi og produkt-portefølje. Vi har planer om at vækste uden for mediebranchen med produkter, som ligger inden for det arbejdsfelt, som vi har i forvejen. Vores ambition er at være bedst til at hjælpe beslutningstagere, kommunikations- og PR-folk med at gøre deres arbejde så godt som muligt, og Monitor passer perfekt i værktøjskassen,” siger Lars Vesterløkke, administrerende direktør og chefredaktør.

Monitor blev etableret i 2019 af Mads Rørvig, Peytz & Co og Alrow Media, der er største ejer.

”Vi fik en god forretningsidé og har med tre komplementære ejere udviklet Monitor til et overvågningsværktøj, som giver kunderne overblik over de politiske beslutningsprocesser og er meget glade for. Der er i næste fase et stort potentiale for Monitor, hvor Ritzau er det helt rigtige match til at understøtte denne rejse. I Altinget vil vi fokusere på at udvikle andre dele af medieforretningen, som passer bedre til vores strategi. Det er ikke mindst mere vækst i Sverige og Norge, som vi åbner senere på året” siger Christoph Nørgaard, adm. direktør for Alrow Media (Altinget og Mandag Morgen).

Parterne har aftalt ikke at offentliggøre vilkårene for overdragelsen.

Monitor:
Monitor er et Public Affairs SaaS værktøj, der hjælper virksomheder og organisationer med at automatisere tidskrævende opgaver i forbindelse med politisk interessevaretagelse. Værktøjet styrker overblikket gennem systematisk overvågning af politisk relevante kilder og giver dermed overblik over relevante lovforslag og udvalgsmøder samt indsigt i de vigtigste stakeholders.

Ritzaus Bureau:
Ritzaus Bureau er Danmarks førende nyhedsbureau med fokus på hurtig og troværdig nyhedsproduktion. Ritzau leverer nyheder i tekst, lyd og billeder til alle klassiske danske nyhedsmedier og har i de senere udvidet sin forretning med digitale værktøjer og informationer til beslutningstagere, kommunikations-, PR- og marketing-afdelinger både det offentlige, organisationer og private virksomheder.

Lars Vesterløkke, administrerende direktør og chefredaktør, Ritzaus Bureau A/S
+45 2162 5312; lav@ritzau.dk