Ritzaus Bureau overtager Monitor ApS
Overtagelsen af Monitor Aps sker med øjeblikkelig virkning, og Ritzaus produkter til beslutningstagere, kommunikations- og PR-folk kommer dermed fremover også til at indeholde overvågning af politiske beslutningsprocesser. I forvejen tilbyder Ritzau bl.a. distribution af pressemeddelelser og andre værktøjer til kommunikations- og PR-branchen, ligesom mange beslutningstagere bruger Ritzaus nyheder, kalender og overblik over nyheder på vej.
”Monitor passer perfekt ind i Ritzaus strategi og produkt-portefølje. Vi har planer om at vækste uden for mediebranchen med produkter, som ligger inden for det arbejdsfelt, som vi har i forvejen. Vores ambition er at være bedst til at hjælpe beslutningstagere, kommunikations- og PR-folk med at gøre deres arbejde så godt som muligt, og Monitor passer perfekt i værktøjskassen,” siger Lars Vesterløkke, administrerende direktør og chefredaktør.
Monitor blev etableret i 2019 af Mads Rørvig, Peytz & Co og Alrow Media, der er største ejer.
”Vi fik en god forretningsidé og har med tre komplementære ejere udviklet Monitor til et overvågningsværktøj, som giver kunderne overblik over de politiske beslutningsprocesser og er meget glade for. Der er i næste fase et stort potentiale for Monitor, hvor Ritzau er det helt rigtige match til at understøtte denne rejse. I Altinget vil vi fokusere på at udvikle andre dele af medieforretningen, som passer bedre til vores strategi. Det er ikke mindst mere vækst i Sverige og Norge, som vi åbner senere på året” siger Christoph Nørgaard, adm. direktør for Alrow Media (Altinget og Mandag Morgen).
Parterne har aftalt ikke at offentliggøre vilkårene for overdragelsen.
Monitor:
Monitor er et Public Affairs SaaS værktøj, der hjælper virksomheder og organisationer med at automatisere tidskrævende opgaver i forbindelse med politisk interessevaretagelse. Værktøjet styrker overblikket gennem systematisk overvågning af politisk relevante kilder og giver dermed overblik over relevante lovforslag og udvalgsmøder samt indsigt i de vigtigste stakeholders.
Ritzaus Bureau:
Ritzaus Bureau er Danmarks førende nyhedsbureau med fokus på hurtig og troværdig nyhedsproduktion. Ritzau leverer nyheder i tekst, lyd og billeder til alle klassiske danske nyhedsmedier og har i de senere udvidet sin forretning med digitale værktøjer og informationer til beslutningstagere, kommunikations-, PR- og marketing-afdelinger både det offentlige, organisationer og private virksomheder.
Kontakter
Lars Vesterløkke, administrerende direktør og chefredaktør, Ritzaus Bureau A/S
+45 2162 5312; lav@ritzau.dk
Christoph Nørgaard, administrerende direktør, Allrow Media. cn@altinget.dk
Information om Ritzaus Bureau A/S
Følg pressemeddelelser fra Ritzaus Bureau A/S
Skriv dig op her, og modtag pressemeddelelser på e-mail. Indtast din e-mail, klik på abonner, og følg instruktionerne i den udsendte e-mail.
Flere pressemeddelelser fra Ritzaus Bureau A/S
Ritzau indgår samarbejde med politiet13.10.2025 11:45:00 CEST | Pressemeddelelse
Politiet vil fremover udkomme med deres operative meddelelser på Ritzaus platform, så de når direkte ud til redaktionerne. Det sker som led i politiets beslutning om at forlade det sociale medie X.
Ritzau og IDX indgår partnerskab: Stærkere kommunikation skal positionere selskaberne attraktivt over for kapitalmarkederne.30.9.2025 06:30:00 CEST | Pressemeddelelse
Ritzau og IDX har indgået et partnerskab, der skal skabe nye synergier mellem Ritzaus distributionsplatform Via Ritzau selskabsmeddelelser og IDX’ løsninger til præsentation finansiel information.
Fremtidens PR: Ritzau og Storykit i samarbejde om automatiseret video for pressekommunikation25.9.2025 10:02:10 CEST | Pressemeddelelse
Video er ikke længere blot et “nice-to-have” i virksomheders kommunikationsarbejde – det er det sprog, som mange målgrupper forstår og responderer på. Derfor har Storykit, den førende platform for videoautomatisering, indgået et strategisk partnerskab med Ritzau, Danmarks førende nyhedsbureau og distributør af pressemeddelelser. Sammen bringer de hurtig og skalerbar videoproduktion ind i kernen af dansk pressekommunikation. Med dette nye samarbejde kan Ritzaus kunder hurtigt omdanne deres pressemeddelelser til brandede videoer med budskaber fra deres pressemeddelelser, der øger rækkevidde og engagement på tværs af kommunikationskanaler – uden behov for ekstra værktøjer, et produktionsteam eller ekstra tid. ”I årtier har Ritzau været rygraden i dansk kommunikation, og vi er stolte over at kunne samarbejde om at forme fremtiden,” siger Peder Bonnier, CEO i Storykit. ”Med Storykit kan enhver organisation fortælle sin historie med video, og dette partnerskab betyder, at danske virksomheder
Ritzau henter erfaren kommerciel direktør22.4.2025 11:05:00 CEST | Pressemeddelelse
Ritzaus nye kommercielle direktør, CCO, kommer med omfattende erfaring. Senest har han været CEO i IIH Nordic, og før det har han haft flere kommercielle direktørstillinger i blandt andet medie- og telebranchen.
Ritzau lander overskud i år med direktørskifte8.4.2025 15:43:28 CEST | Pressemeddelelse
Ritzaus Bureau kom ud af 2024 med sorte tal på bundlinjen. Den nyligt offentliggjorte årsrapport viser, at året endte med et samlet resultat på knap 10 mio. kr.
I vores nyhedsrum kan du læse alle vores pressemeddelelser, tilgå materiale i form af billeder og dokumenter samt finde vores kontaktoplysninger.
Besøg vores nyhedsrum