Rita Bundgaard genvalgt som formand for HK Stat

Ulla Moth-Lund Christensen er HK Stats nye næstformand. Med klart flertal vandt den 52-årige nu tidligere formand for HK Stat Hovedstaden torsdag eftermiddag kampvalget på HK Stats kongres. Rita Bundgaard blev genvalgt som formand.

For få uger siden blev Rita Bundgaard genvalgt som formand for CFUs forhandingsudvalg og dermed chefforhandler for alle statens ansatte de kommende to år. I dag genvalgte de delegerede på HK Stats kongres den erfarne, 60-årige fagforeningskvinde til at stå i spidsen for HK’s mindste sektor for en ny 3-årig periode.

- 1.000 tak – ikke mindst for de mange år, vi allerede har arbejdet sammen. Jeg ser frem til endnu tre år, hvor vi skal arbejde sammen om at forbedre vilkårene for HK Stats medlemmer, lød det fra en glad formand.

Rita Bundgaard blev valgt uden modkandidater på  virtuel kongres, som blev afviklet fra et opbygget studie på Hotel Nyborg Strand.

Kort efter stod det efter afstemning med 200 deltagende delegerede klart, at Ulla Moth-Lund Christensen vandt valget om at blive HK Stats nye næstformand efter Peter Raben. 142 stemte for Ulla Moth-Lund Christensen, mens 54 stemte på Nina Sundmand Ottesen fra HK Sjælland. 4 delegerede stemte blankt.

Ulla Moth-Lund Christensen takkede sin modkandidat efter en lang valgkamp. Til de delegerede på kongressen sagde hun blandt andet:

- Tusind tak for tilliden og for æren. Tak for, at jeg får lov til som HK Stats næstformand at sætte ord på vores faglighed. De bedste løsninger skaber vi sammen.

CV for Ulla Moth-Lund Christensen her

Kontakt: