Ringsteds hjemløse får flot soveposedonation fra JYSK

Donationen skal være med til at hjælpe blandt andet lokale hjemløse igennem vinteren. Den er en del af en landsdækkende donation på mere end 1200 soveposer, JYSK har sendt afsted for fjerde år i træk.

Ud over soveposer er der også liggeunderlag, som begge vil blive delt ud fra Kirkens Korshærs varmestues nye lokaler på Bøllingsvej 47, st.

Nye soveposer og nye lokaler
Fremover kan lokale hjemløse, ensomme og på anden måde nødstedte mennesker nemlig finde omsorg, samvær, en gratis kop kaffe, et billigt måltid mad mm. i Kirkens Korshærs Café Dagmars dejlige nye lokaler. Og herfra kan de få fat i de livsvigtige soveposer fra JYSK.

- Det varmer ekstra meget, når store virksomheder som JYSK bakker op om vores arbejde for nødstedte mennesker, fortæller Mikkel Benzner, som er leder af Kirkens Korshærs varmestue Café Dagmar i Ringsted.

- Donationen er tiltrængt. Vi ser nemlig et stigende antal brugere i vores varmestue. Det er også derfor, vi er rykket til større lokaler. På vegne af vores brugere er vi meget glade og taknemmelige for donationen, siger Mikkel Benzner, der netop nu er ved at lægge sidste hånd på indretningen af varmestuen.

En donation, der skaber medarbejderglæde
Den glæde kan de nikke genkendende til i JYSK i Industriparken i Ringsted.

- Jeg synes, det er et flot initiativ, for det hjælper folk, der har brug for det. JYSK er jo en stor virksomhed, så vi bør også have plads til at kunne tage et ansvar for dem, der har brug for lidt hjælp, siger Dennis Jensen, Store Manager Trainee i JYSK Ringsted

Og det er muligt at gøre JYSK kunsten efter.

Akut brug for lokal donor til industri røremaskine
Mikkel Benzner fortæller, at de rigtig gerne vil have mulighed for at forkæle deres brugere med friskbagt brød, så hvis der skulle være en lokal virksomhed, som har en industri røremaskine, som de kunne tænke sig at donere, må de meget gerne kontakte varmestuen.

FAKTA: Hjemløshed i Danmark

Der findes 6431 hjemløse i Danmark. 77 % er mænd og 23% er kvinder, og 59% af hjemløse er psykisk syge. Cirka 10% af hjemløse er gadesovere. Kilde VIVE, Hjemløshed i Danmark, 2019.

Kontakt, Kirkens Korshær:
Mikkel Benzner, leder af varmestuen, tlf. 3038 9831

Kontakt, JYSK:
Rune Jungberg Pedersen, Communications & CSR Director JYSK, tlf. 52 19 97 53

Kirkens Korshær er ca. 450 ansatte og 9000 frivillige, som arbejder for de mest udsatte mennesker i Danmark, herunder mennesker, der kæmper med hjemløshed, misbrug, psykisk sygdom, fattigdom og ensomhed. Det sker blandt andet på over 40 varmestuer og herberger over hele landet. Se mere på: www.kirkenskorshaer.dk