Reklameartikler hjælper dig med at skille dig ud fra konkurrenterne

I disse tider, hvor mange virksomheder er hårdt ramte på indtjeningen, kan det mere end nogensinde før være nødvendigt at skille sig ud fra konkurrenterne, så man forbliver i bevidstheden hos ens målgruppe og positionerer sig endnu bedre.

Dette kan fx gøres ved hjælp af reklameartikler, der både kan bruges aktivt som et led i en markedsføringsstrategi eller som en oplagt måde at forkæle kunder og samarbejdspartnere på, hvor man giver dem lidt mere end det forventede.

Gjort rigtigt kan det nemlig øge værdiskabelsen hos slutbrugeren og være med til at give dig ubetalelig reklame. Når dine kunder bruger de reklameartikler, som du forærer dem, vil de i højere grad associeres med dit brand og blive til ambassadører for dine produkter.

Lykkes du med opgaven vil du opleve et ”return on investment”, der er højere, end alt du kender til fra andre markedsføringskanaler.

Skal det være klassisk eller sjovt?

Der findes efterhånden et væld af forskellige former for reklameartikler. Findes der et produkt, kan der typisk også trykkes, graveres, stryges et logo eller et budskab på.

Noget af det, som du bør overveje, inden du får produceret dine reklamegaver er, hvordan det passer med din produktportefølje og din målgruppe. Det er reelt ikke anderledes end at tænke i et produkt-/markeds-fit.

Sælger du fx kaffe, er det oplagt at få produceret kaffekopper med logo. Er du revisor kan kuglepenne med tryk gøre tricket. Har du en aktiv målgruppe, så er det måske drikkedunke eller vandflasker, der passer til din målgruppe og dit produkt.

Du kan også vælge at tage udgangspunkt en højtid eller en sæson. Sommeren er ved at være over os og både rejsetilbehør eller solbriller passer til adfærden. Fars dag nærmer sig også og en ”gimmick” kunne være at lægge en keyhanger med tryk med hver ordre, der bliver bestilt d. 5 juni. En nøglesnor med ordlyden ”Far er den bedste” og et diskret placeret logo kan skabe mange smil rundt om i de danske hjem.

Mulighederne er mange og det er reelt kun fantasien, der sætter grænserne.

Håndbyggede racercykler hitter igen hos Ditlev Cykler14.8.2020 06:15:00 CESTPressemeddelelse

De er solgt, før de er færdigsamlet på cykelværkstedet hos Ditlev Cykler, og selvom hver eneste del har været i hænderne på en mekaniker i kælderen, holder de en konkurrencedygtig pris. Sådan lyder det fra cykelhandler Henrik Ditlev, der igen har kastet sig over at håndbygge racercykler i sin butik i Frederiksværk. “Det er ret vildt. For et par måneder siden var det måske en ud af 100 cykler vi solgte, der var håndbygget. Nu er det måske hver tiende,” siger indehaver Henrik Ditlev og den rutinerede cykelmekaniker fortsætter: “Det er sjovt at bygge racercykler op fra bunden, så jeg synes det er en fantastisk udvikling.” Det er corona-epidemien, der indirekte har givet et kæmpe skub til den ædle kunst at samle en racercykel fra bunden. Der er nemlig opstået mangel på fabrikssamlede racercykler i takt med at mange i løbet af nedlukningen af Danmark har fået øjnene op for, at racercykler er god (afstands)-motion i en corona-tid. “Vi kunne hurtigt mærke at salget steg stødt efter alt andet