Rejs ud i Europa – hjemme fra din egen stue

Corona har gjort det næsten umuligt at rejse. Et helt nyt koncept, åbent for alle, gør det nu muligt at besøge en række lande i Europa helt gratis – via computer eller tablet.

Rejseoplevelser er blevet en mangelvare i disse coronatider, og du længes måske efter at komme af sted sammen med familie eller venner. Det får du nu mulighed for med et nyt og unikt koncept, som sender dig på rejse i Europa via din computer/tablet – uden at det koster dig en krone.

Alle kan deltage, og der er fire rejser, du kan tage med på. Hver rejse foregår over to eftermiddage, og du kan deltage hjemme fra din egen stue. På rejserne kan du høre foredrag, se billeder og film, møde spændende mennesker fra de lande vi besøger og få opskrifter på lokale specialiteter.

Derudover er der tid og rum til at snakke med de andre rejsedeltagere via skærmen, hvis du har lyst til det. Samtalerne foregår i mindre grupper, og på den måde kan I dele jeres oplevelser.

Hvortil og hvornår

Hver rejse varer to dage, men er planlagt, så det er muligt kun at deltage en enkelt dag. Alle rejser finder sted fra 14.00-16.30.

Vi rejser til følgende lande:

• Estland. Det lille nordiske land, hvor Dannebrog ifølge overleveringen faldt ned (3.-4. november)
  • Rumænien og Bulgarien. To af de nyeste EU-medlemmer (10.-11. november)
  • Det tidligere Jugoslavien. Hvad er der sket, siden ét land blev til mange? (24.-25. november)
  • Spanien. Hvad er det for et land, ud over at være et yndet feriested? 8.-9. december

Arrangører

Rejserne er arrangeret af Demokrati i Europa Oplysningsforbundet (DEO) med Røde Kors og Ældresagen som samarbejdspartnere.

Rejserne er for alle. De er støttet af Kulturministeriets pulje til kultur-, idræts- og foreningsaktiviteter for sårbare, udsatte og ældre under corona-krisen. Derfor er tilbuddet gratis.

Hvis du er besøgsven for ældre, eller bare kender en, som ville have glæde af, at I deltog sammen hjemme fra stuen, er det også en mulighed.

Tilmelding

Tilmelding sker på deo.dk eller pr. telefon. Derefter modtager du som deltager et link, hvor du kobler dig på rejsen.

For yderligere information og kommentarer kontakt:

Finn Ellegaard på 28 71 05 53 eller finn@deo.dk

Se også deo.dk